Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: pedro77 #42284:

1. pozri si CP ešte raz - píšem to tu už x-tý krát, obe L sú dokonalo koordinované ( teda okrem iného majú presne rovnaké intervaly ).

2. platilo by to, čo som písal už predtým - cestujúci by nadávali na DPMK, lebo spoje by chodili preplnené ( len expresy, samozrejme, tie zvyšné naopak prázdnejšie )

3. pri 18-minútovej trase a rannom súhrnnom intervale 6 minút by stiahnutie 5 minút znamenalo dobehnutie predchádzajúceho spoja ( + / - nejaké minúty, keďže nejaký náskok / meškanie stále vzniká ).

4. substrát je hlúpy - keď kedysi zaviedli sólo vozne na L 3, tie chodili plné až do prasknutia a dvojičky na L 7 rovnako poloprázdne / poloplné ako predtým. Muselo prejsť viacero mesiacov, kým si cestujúci uvedomili, že L 7 ich odvezie na NO rovnako ako na L 3 - znie to ako sci-fi, ale je ( teda bol ) to fakt - realita. Teraz je pomer cestujúcich v L 7 a L 3 skôr vyvážený, kedysi prevažovala v počte prepravených osôb L 3 ( ešte pred zavedením sólo vozňov ). Nemám na to prieskum - stačili mi oči.

5. v KE by rýchlo " zmäkla " - ver ? ( a vychádzam z toho, že spoje skôr meškajú, než idú načas, takže tvrdá preferencia by v reále neuškodila ). Ale inak, samozrejme, najlepším riešením by bola riadená preferencia.
Reply on: pedro77 #42302:
Určit enebudem rychlejšie elktričkov a trolikom na postupimskej ako L17 ani L15 z NO lebo kmy budem čakať kade tade na ceste + na 15ku 17ka tam davno bude.
Reply on: Axel #42292:
Každy tie vyhody chape, lenže DPMK ICH NEDOKAŽE SUBSTRATU ZABEZPEČIŤ a o to tu ide.
Reply on: Axel #42292:
dobre na to ides, len musis mat napamati ze substrat je lenivy, hlavne lenivy uvazovat a teda nieje tym spravnym ukazovatelom kvality LV. Uvediem priklad, chces sa dostat z hlavnej posty na postupimsku, momentalne je tu snad mozno 1x v historii priama linka a to L17, je cast ludi ktori ju budu vyuzivat a budu proti jej pripadnemu zruseniu , no ale potom tu mame cast ludi, ktorym je ukradnuta a radsej pojdu elektrickou ktora ide kazdu chvilu (L2,4,7) na NO a tam prestupia na L15,20+71,72,50, ktore takisto poju kazdu chvilu a pri dobrej konstelacii spojov budu v cieli takto rychlejsie. No a teraz podla ktorej skupiny ludi sa riadit pri tvorbe LV ??
Reply on: Irisb #42298:
čo je podľa teba dusenie? Vysoke otačky / napr. 2ka 3ka?
Reply on: t.p #42289:
to som cakal ze niekto sa na to spyta:) myslel som vyprazdnovanie zastavky viacerymi linkami (iducimi rovnakym smerom) konstantnymi intervalmi, tak aby nebol niektory spoj plnsi a niektory prazdnejsi, pricom nezalezi na tom ze jedna linka je expres a druha nie
Reply on: Irisb #42298:
Dusil, ale keď už jak klesal k Alpinke tak už trošku pustil brzdu... ?
Reply on: Dispecer #42294:
ale dusil ten motor, som to musel po par sekundach vypnut ? ?
Reply on: tbus #42296:
No tie elektricky sa tam len predchadzaju, nie obiehaju. Ked pojdu L3 a L7 v zavese, tak sa neobehnu, jedine, ze by tesne pred odbocenim smerom na Jazero bola dalsia vyhybka 😉
Reply on: pedro77 #42284:
je minimalne jedno miesto kde sa elektricky obiehaju denne.. pri VSS smerom z mesta L4 iduca do barce obieha cakajucu L3/L7 na predradovacej kolaji ?
Neviem čo sa deje s linkou 15 ale včera od zastavky poliklinika vychod nesla na 11 ale 17 alebo meskala a dnes vobec nesla 15 z carrefour na furcu co podla cestovneho ma ist zo zastavky stara nemocnica o 11:29 !!! Nech si DPMK urobi poriadok s 15 !! ❗
Reply on: Axel #42292:
Lebo v DPMK komunikacna strategia a change management su nezname pojmy ? ?
Reply on: Nodes #42291:
Preco substratu nikto nevysvetli vyhody zavedenia zmeny?
(resp. preco ich nevysvetli poriadne a navyse tak, aby to substrat aj pochopil?)
Ked substrat nesuhlasi so ZAVEDENYMI (a nie len planovanymi) zmenami, tak tie zmeny substratu asi lepsi stav nepriniesli... (a to nehovorim teraz o Krasnej/Jazere, ale vseobecne).
Ja pozitivne zmeny vidim, no obcas sa mi tiez hlava zastavuje.

Mozeme sa tu natahovat, ale kazda jedna zmena, ktora doteraz prisla, tu bola zavedena stylom - rozhodli sme sa tak a takto to bude (a je jedno ze kto rozhodol) a novy stav k tomuto datumu akceptujte. Nikdy som nikde nevidel jeden jediny informacny material, kde by boli napisane body A-F s titulkom: zmena Vam prinesie tieto vyhody...
Axel: Taketo nazory maju za nasledok to, ze sme v dzungli sto rokov za opicami. A navzdy tam zostaneme. Lebo sak ked to bolo dobre 30 rokov, tak bude dobre dalsich 30. Lebo ludia tak chcu.
Reply on: Axel #42285:
"A ked im to vie niekto vybavit, je to jeho sikovnost..."

Skôr politický nátlak, nie? 2009 a 2010 budú supervolebné roky. Preto nieje problém niečo v pozadí vybaviť (52L, 13) a schovať to za údajnú občiansku nespokojnosť. Teraz sa bude chcieť každý vytiahnuť, čo on všetko spravil. Samozrejme aj tej druhej strane, ktorá musela byť po vôli sa niečo ujde (minimálne niekde teplý flek zaistený). ?

Re #42287 Axel: Nuž neviem, ale tu vždy bol spokojný ten čo niečo navrhoval, verejná diskusia nebola (ešte by sme to pripomienkami pokazili).
Reply on: pedro77 #42284:
mozes prosim vysvetlit termin konstantne vyprazdnovanie zastavok ?
Reply on: TA #42280:
Suma summarum z toho vyplýva to, že zrýchlenie ED treba vykonať inak :
- tvrdá preferencia ED na kompletne všetkých CSS;
- prispôsobenie chronometráží;
- rekonštrukciou tratí a podobne...

S tymto suhlasim. Lenze radsej budem jazdit zvrhlym expresom, ako do dochodku cakat, ze sa nieco zmeni. A mozete ma kamenovat...
Reply on: Nodes #42270:
Spytam sa mozno sprostost, ale co je ucelom MHD? Nespokojny substrat a spokojny dopravny inzinier?
Reply on: TA #42245:
Preco rozmaznancom z Krasnej? Navrhujem urobit prieskum aj na Jazere, kolko ludi by suhlasilo so zastavkami na Juznej triede na znamenie/resp. zexpresnenie bez zastavovania a skratenim cesty do mesta o par minut...

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.