Reply on: quinn #40563:
aj keď sú vozidlá v záruke, tak je DPMK neschopný si uplatniť na nich záručné opravy.Čo sa týka klimatizácie, je pekné, ak ňou voz disponuje, ale ak sa vôbec nezapína, lebo sa šetrí, kde sa len dá, potom je jej prínos, samozrejme, nulový, ba naopak až záporný, lebo stála DP určité obstarávacie náklady.
eMareq
http://www.cassovia.sk/korzar/clanok.php3?sub=2.12.2008/84311K
"Už od januára možno pribudnú v košickej MHD tri nové autobusové linky. Nemajú však patriť DPMK, ale firme Eurobus. Tá chce posilniť trasy Furča - KVP, Sídlisko Ťahanovce - obchodné centrá pri VŠA a Krásna - centrum mesta. S iniciatívou prichádza v čase kritiky verejnosti na nové linkové vedenie MHD. Na tú chce DPMK reagovať odstránením najväčších problémov už od 14. decembra."
"Košická firma Eurobus (predtým SAD - Košická dopravná spoločnosť) požiadala nedávno mesto, aby jej vydalo licenciu na tri linky MHD. Tie chce spustiť už od januára. Práve dnes sa v rámci prebiehajúceho správneho konania stretnú zástupcovia Eurobusu, mesta, DPMK, dotknutých mestských častí, dopravnej polície a Železníc SR. Mesto má o udelení či neudelení licencie súkromnému dopravcovi rozhodnúť do konca budúceho týždňa."
"Opravené linkové vedenie od 14. 12.
Generálny riaditeľ DPMK Michal Tkáč (nominant KDH) reagoval, že rozhodnutie, či vpustiť do košickej MHD druhého dopravcu, je na vedení mesta. "DPMK sa bude na takýchto rokovaniach aktívne podieľať." Postoj DPMK k zámeru Eurobusu bližšie nešpecifikoval."
"Kúpili by 16 autobusov
Na internetovej stránke www.imhd.sk, kde diskutujú ľudia o MHD, sa objavili informácie, že Eurobus už kúpil 10 nových autobusov pre košickú MHD. "Kúpili sme ich, ale pre MHD v Spišskej Novej Vsi, kde pôsobíme. Ak by sme získali licenciu v Košiciach, kúpili by sme ďalších 16 špeciálne na naše nové košické linky," prezradil Korzáru generálny riaditeľ Eurobusu Ľubomír Gerši."
"Zatiaľ uvažujeme o troch linkách, a to KVP - Furča, Sídlisko Ťahanovce - obchodné centrá pri VŠA a Krásna - centrum mesta. Nechceme suplovať ani obmedzovať DPMK, ale hlavne v čase špičky vidíme priestor, kde by sme mohli DPMK dopĺňať." Či by linky Eurobusu premávali celý deň alebo len v špičke, a či aj cez víkendy, Gerši neuviedol.
Tvrdí, že z dotknutých mestských častí získali kladné odozvy. "Zástupcovia mesta nám zatiaľ prísľub nedali." Podľa Geršiho úvaha Eurobusu vstúpiť do košickej MHD jestvuje už dlhšie, súvisí s integrovaným systémom verejnej dopravy a existovala ešte pred tohtoročnými problémami DPMK.
Chcú, aby im mesto platilo
Generálny riaditeľ Eurobusu vysvetľuje, že v ich autobusoch by cestujúci platili rovnaké cestovné ako na linkách DPMK podľa tarify schválenej mestom. Zámer Eurobusu ráta s tým, že mesto by mu, rovnako ako DPMK, prispievalo na úhradu straty za výkony vo verejnom záujme (dotácia na MHD). "Hovoriť o sume je predčasné."
"Tento rok dalo mesto na MHD 446 miliónov Sk. Budúcoročný návrh pre DPMK je 460 miliónov Sk."
Podľa hovorkyne magistrátu Lucie Mihokovej Eurobus zatiaľ dotáciu na MHD nežiada a mesto si ešte výkony od tohto dopravcu neobjednáva. "Žiadateľ musí na vydanie licencie splniť zákonné podmienky. Reálny termín (začatia prevádzkovania MHD) je 2. január 2009. Mestu nevyplýva povinnosť dotovať súkromnú spoločnosť. Financovanie by bolo predmetom rokovaní."
Predpokladám, že už s platením za výkony to nebude také ružové. Konkurenciu chceme, ale len keď si to zaplatí zo svojho. My peňeži nedáme.