Mna tam akosi pomylila otazka, cia? Poziarnicka, ale mal som si odpovedat Poziarnikov...
Názov "Požiarnická" však vychádza zo staršieho dobovejšieho názvu "požiarna zbrojnica".
A pochádza z Hanisky pri Košiciach, ten z Barce nám majiteľ Sunex East-u chcel dať len za cenu šrotu (cca 10-20 tis. Sk). Podľa mňa si do počtu pripočítali tú koňku, čo však tiež nie je električka a už vôbec nie historická.
. Otázna je Požiarnícka. Teda, to si neviem naživo ani len predstaviť!
Sarko
Takže mi to nedalo, zavolal som Furčanovi a podrobne sme to prebrali. Vysvitlo, že nedávno fotografoval vybratú výhybku na Hollého ul., nie na Oštepovej. Aj tak mi nešlo do hlavy, prečo by bol po Hollého o kúsok ďalej ďalší trojuholník aj na Oštepovej, jedine ak v rôznych časových obdobiach. Otvoril som si opäť 100-ročnicu a všímam si vlečkovú trať okolo Frankovej továrne a ku Cheme. Vieme, kde presne sa tieto objekty nachádzali? Ak sa nachádzali v oblasti Oštepovej, Rosnej alebo Jantárovej ul., je celkom možné, že ide o pôvodnú vlečkovú trať, ktorá je však potom v 100-ročnici zakreslená nesprávne (tam je až o kúsok ďalej, akoby na východnú "odrezanú" vetvu Mudroňovej ul.). Ešte uvediem, prečo som sa presvedčil o tom, že na Oštepovej bol trojuholník - ako sa končí pôvodný úsek Smetanovej ul. (áno, bolo to naozaj pokračovanie Smetanovej, dnes vetva Oštepovej ul.), hneď v profile trate "zavadzal" na žlto natretý stĺp, o ktorom som sa domnieval, že je ukončením trolejového vedenia. V úrovni, kde by teoreticky mohla byť výhybka, je značný nános asfaltu, ktorý je vypuklý, takže už na prvý pohľad je jasné, že sa pod ním niečo skrýva. Keď som sa tam svojho času bol pozrieť s Vladimírom, bolo tam vidieť kúsok zádlažby a presvitajúce žliabkové koľajnice, opodiaľ od opisovaného vypuklého asfaltu a chodníka. Chodník má v týchto miestach obrubník trochu vysoko postavený. Dnes to miesto pôjdem znova pozrieť, dám vedieť.