Reply on: Sarko #3985:
Hollého áno, ale ta Oštepova mi "dajak nešedzi" a ešte gulatý stlp?
Na južnej najdlhšie vydržali hranaté stlpy z rebrovaním a výložníkmi. Od Astórie až po VSS. Dokonca aj po poslednej rekonštrukcii (nepočítam tú súčasnú) . Až o niekolko rokov pozdejšie bola ďalšia výluka a menilo sa tr.vedenie do dnešnej podoby. Ich sokly sú vidieť dodnes uprostred kolají na nerekonšt. úsekoch .
Odkedy je tam dvojkolajka ,tak trať je stále v rovnakej stope, možnože +/-malé odchylky. Je síce pravda , že trať viedla od Astórie až do Barce po pravom okraji Južnej, tesne pri zástavbe, ale tá bola celá zbúraná a postavený pravý pruh asfaltky smerom do Barce, takže tým sa dostala do stredu ako je dnes. Prvé košické paneláky (tie s gulatými oknami na chodbe) medzi zast.St.nemocnica a H.Str. boli prvé ,ktoré boli postavené ďalej ,lebo už sa počítalo s rozšírením cesty.
Naproti tomuto radovému paneláku sú staré fabrické budovy, niekdajšia FRANKOVKA** ! Do objektu odbočovali minimálne dve vlečky. Ďalšia odbočovala k podniku "Ryba" šikmo pred križovatkou. Ryba existuje dodnes, aj budova s vykladacou rampou. Je to tá šikmo umiestená stavba so stlpovou "verandou"- to bola vlastne vykladacia rampa, dnes je zakrytá vlnitým plechom.
**u frankovky pred predlžením trate do Barce bola konečná L4, len vybrané spoje pokračovali k cintorínu.
Sarko
Takže mi to nedalo, zavolal som Furčanovi a podrobne sme to prebrali. Vysvitlo, že nedávno fotografoval vybratú výhybku na Hollého ul., nie na Oštepovej. Aj tak mi nešlo do hlavy, prečo by bol po Hollého o kúsok ďalej ďalší trojuholník aj na Oštepovej, jedine ak v rôznych časových obdobiach. Otvoril som si opäť 100-ročnicu a všímam si vlečkovú trať okolo Frankovej továrne a ku Cheme. Vieme, kde presne sa tieto objekty nachádzali? Ak sa nachádzali v oblasti Oštepovej, Rosnej alebo Jantárovej ul., je celkom možné, že ide o pôvodnú vlečkovú trať, ktorá je však potom v 100-ročnici zakreslená nesprávne (tam je až o kúsok ďalej, akoby na východnú "odrezanú" vetvu Mudroňovej ul.). Ešte uvediem, prečo som sa presvedčil o tom, že na Oštepovej bol trojuholník - ako sa končí pôvodný úsek Smetanovej ul. (áno, bolo to naozaj pokračovanie Smetanovej, dnes vetva Oštepovej ul.), hneď v profile trate "zavadzal" na žlto natretý stĺp, o ktorom som sa domnieval, že je ukončením trolejového vedenia. V úrovni, kde by teoreticky mohla byť výhybka, je značný nános asfaltu, ktorý je vypuklý, takže už na prvý pohľad je jasné, že sa pod ním niečo skrýva. Keď som sa tam svojho času bol pozrieť s Vladimírom, bolo tam vidieť kúsok zádlažby a presvitajúce žliabkové koľajnice, opodiaľ od opisovaného vypuklého asfaltu a chodníka. Chodník má v týchto miestach obrubník trochu vysoko postavený. Dnes to miesto pôjdem znova pozrieť, dám vedieť.