Reply on: KVKV #3779:
Čo to o vlekoch som si vyhľadal aj ja. Vedel som o odstrojovaní pôvodných košických MV, v publikáciách sa uvádza číslo 5 prestavieb z MV na VV, pravdepod. #111 - 116. Nikde som sa však nedopátral o prestavbách pražských MV na VV. Ak bol najvyšší stav VV okolo 20ks, tak počítajme:
- 5ks uzavretých VV, výr. Györ, ev.č. 40-44 (neskôr 101-105)
- 5ks letných VV, výr. Györ, ev.č. 60-64 (neskôr 106-110)
- 5ks uzavretých ex MV, výr. Györ, #111-116
- 5ks uzavretých ex pražských MV (?), ev.č. (117?-121?)
Ak pred ukončením prevádzky dvojnápravových MV zostalo ešte uvedených 8ks VV, znamenalo by to potom, že do konca 60-tych rokov sa zachovali aj niektoré z roku 1913, t.j. viac ako 50 ročné vozidlá. Je to možné?
Ku Hlavnej len toľko, pustil by som tam KT8D5R.N2 a tá by nemala mať problém s prejazdom na znížené nápätie, ktoré sa používa napr. pri prejazde umývacou linkou. Príslušné tlačidlo (Prejazd mycou linkou) by som prerobil na prepínač. Bolo by niečo také možné?
Sarko
Ubezpečujem, že sa nejedná o žiadne hrdé prehlásenia. Na predaji do Košíc sa pracuje už niekoľko rokov a po ukončení ponukového konania dôjde k poslednému kroku, podpísanie zmluvy a prevoz vozidla. DPMK sa do opravy svojvoľne nebude môcť pustiť, vozidlo je chránené zákonom ako technická pamiatka a navyše podmienkami ukotvenými v zmluve. Bude potrebné nájsť sponzorov a zainteresovať do celej veci aj mesto. Košickí nadšenci a dielenskí z DP sa budú môcť maximálne prizerať.