Reply on: KVKV #3779:
Čo to o vlekoch som si vyhľadal aj ja. Vedel som o odstrojovaní pôvodných košických MV, v publikáciách sa uvádza číslo 5 prestavieb z MV na VV, pravdepod. #111 - 116. Nikde som sa však nedopátral o prestavbách pražských MV na VV. Ak bol najvyšší stav VV okolo 20ks, tak počítajme:
- 5ks uzavretých VV, výr. Györ, ev.č. 40-44 (neskôr 101-105)
- 5ks letných VV, výr. Györ, ev.č. 60-64 (neskôr 106-110)
- 5ks uzavretých ex MV, výr. Györ, #111-116
- 5ks uzavretých ex pražských MV (?), ev.č. (117?-121?)
Ak pred ukončením prevádzky dvojnápravových MV zostalo ešte uvedených 8ks VV, znamenalo by to potom, že do konca 60-tych rokov sa zachovali aj niektoré z roku 1913, t.j. viac ako 50 ročné vozidlá. Je to možné?
Ku Hlavnej len toľko, pustil by som tam KT8D5R.N2 a tá by nemala mať problém s prejazdom na znížené nápätie, ktoré sa používa napr. pri prejazde umývacou linkou. Príslušné tlačidlo (Prejazd mycou linkou) by som prerobil na prepínač. Bolo by niečo také možné?
Sarko
Tak len pre zaujímavosť, na tomto projekte sa pracuje už niekoľko rokov a je to ťažšie, ako sa zdá... O vozidlo prejavil záujem aj Miškolc, keďže po zavlečení ku koncu vojny a znovuobjavení o ňu Košice neprejavili záujem, prevzal ich a rekonštruoval do vlastnej podoby práve Miškolc, dnešné partnerské mesto. Jedna z prvých osobných električiek je však v tak nepôvodnom stave, že bude potrebná ak nie nákladná rekonštrukcia, tak takmer novostavba. Navyše ponukové konanie je taká nepríjemná vec - musia sa písomne ponuky poslať všetkým zainteresovaným firmám v celej ČR (tých je požehnane...) a prijať od každej zvlášť písomné neprejavenie záujmu. Ak sa táto babička babičiek dostane do Košíc aspoň do konca budúceho roka, tak to bude veľký úspech.