Reply on: Nodes #3373:
Dovody boli dva:
1/Praktický projektantský, je jednoduchšie projektovať trať ako segregovanú, ktorá sa vyhne roznym prekážkam, inžinierskym sieťam, dodržať rozne prísne normy ,zložité a drahé úpravy komunikácií atď. ,proste vyhnúť sa problémom.
2/Ako už bolo spomenuté inde, vtedajšia koncepcia počítala s výstavbou rýchlodrážnych tratí na samost. telese, ktoré by zaisťovali rýchlu dopravu medzi sídliskami a mestom alebo priem.centrami. Lokálna doprava mala byť naďalej riešená autobusmi. Toto riešenie sa ukázalo ako neekonomické, prestupmi zaniká efekt rýchleho spojenia, súbeh s ad musel zostať ,pokial mala byť doprava vyhovujúca.
Len pre zaujímavosť, barrandovská trať mala podla povodného projektu viest tiež po okraji , výsledné riešenie je určitým kompromisom. Pomerne náročným vedením trate sa ju podarilo priviesť do centra sídliska, ale posledné dve zastávky sú zase vedené po okraji, z dovodu uvažovaného ďalšieho predlženia . Autobusové linky a ich intervaly boli drasticky obmedzené, z niektorých častí sídliska je to k električke pekne ďaleko.
KVKV