Za štyri roky môže byť nových dlhých autobusov 40. Generálny riaditeľ a člen Predstavenstva DPMK Michal Tkáč (nominant KDH) totiž vysvetľuje, že teraz chcú "vysúťažiť" nielen tohtoročnú dodávku, ale rámcovú dohodu na štyri roky.
"S dodávateľom by sme už teraz dohodli cenu a podmienky, za ktorých by sme každý rok kupovali napríklad desať nových dlhých autobusov. Okrem finančnej výhodnosti je dôvodom zjednotenie vozového parku, keďže v súčasnosti máme až päť rôznych značiek autobusov MHD (Ikarus, Karosa, Novoplan, Solaris, Tedom), čo zvyšuje náklady na ich servis a údržbu." Nemožno však vylúčiť, že novým dodávateľom bude predajca inej, šiestej značky.
Cena predsa rozhodne! ?
Bez peňazí mesta to nepôjde
Tohtoročných 100 miliónov na nové autobusy si mesto plánuje požičať z banky. Na nasledujúce roky 2009 a 2010 ráta radnica na ďalšie vozidlá MHD s čiastkami 83 a 81,5 milióna, tiež z úverov. Rozpočty na roky 2009 a 2010 však ešte nie sú záväzné a poslanci môžu napokon rozhodnúť inak. "Ak by prostriedky od mesta v nasledujúcich rokoch neboli, ďalšie autobusy sa kúpiť nemusia, rámcová dohoda k tomu nezaväzuje."
Poslanci rozhodnú: "zoberte si úver"
Ministerstvo rozdá 300 miliónov
S vyhlásením verejnej súťaže doteraz niekoľko mesiacov čakali kvôli inej možnosti získať financie na nové vozidlá MHD, konkrétne, kým ministerstvo životného prostredia zverejní výzvu týkajúcu sa ekologizácie verejnej dopravy. Zverejnilo ju minulý týždeň a v rámci nej tento rok rozdelí skoro 300 miliónov Sk na plynofikáciu autobusov, nové plynové čerpacie stanice a _náhradu autobusov trolejbusmi, duobusmi (trolejbusy, ktoré vedia jazdiť aj tam, kde nie sú troleje) a električkami_. Uzávierka prijímania žiadostí je koncom augusta a podávať ich môžu samosprávy, ich organizácie i súkromné firmy prevádzkujúce verejnú dopravu, no žiadatelia nesmú byť z Bratislavského kraja. Či žiadosť podá DPMK alebo mesto, ešte nerozhodli.
Lepší autobus na plyn ako trolejbus. Lebo trolejbusysudrahe ?
DPMK rozmýšľa o 100 miliónoch
DPMK uvažuje, že sa bude uchádzať o približne 100 miliónov na 10 krátkych plynových nízkopodlažných autobusov a vlastnú plynovú plničku. Spoluúčasť žiadateľov je 5 percent, čo podľa Tkáča DPMK zvládne z vlastných zdrojov alebo úveru. Dodal, že električiek a trolejbusov má DPMK momentálne dosť. Vlani kúpil 19 krátkych plynových nízkopodlažných tedomov za 130 miliónov.
unifikaciou sa ohanalo stare vedenie, konkretne jedna osoba aby mohla nakupovat stale nove a nove varky budarov......pre sucasne vedenie je unifikacia pojem neznamy a tak sa nakupila zas ina znacka....takze rozbiehame tipovacku aka znacka(znacky) to budu tentokrat ? ? vitaz ziska jazdu vo vozidle novej znacky za cenu listka v doplnkovom predaji u vodica ? ?
Za 4 roky 40 NP klbákov za cca 360 mil. s DPH, to vychádza ročne 90 mil. Sk.
"Nákup autobusov chce košický podnik financovať z dotácie z rozpočtu mesta na kapitálové výdavky."
O rozpočte ktorého mesta to hovoria? ?
Re #33670 eMareq: V kvíze si tipnem... ak chce námestník ostať námestníkom, pôjde ku starej nemocnici. ?
"Záujemcovia musia preukázať v rokoch 2006 a 2007 dosiahnutie obratu v každom z oboch rokov minimálne 100 mil. Sk."
to je poistka aby Tumor zako naposledy nevybabral so Slintelisom? ?
Na svete je toľko výrobcov busov čo tu ešte nemáme. ? Na nejakom školení sa rozprávalo o unifikácii. Len neviem čo chcú s čím unifikovať, alebo tých 40 busov bude jej začiatok aj koniec. ?
jednoznacne....najnizsia cena, najzakladnejsie vybavenie a skonci to ako v pripade budarov ci tudomov....som zvedavy co za dzad sem zas dovlecu....solaris mame, tudom uz tiez, zeby nasledovali maringotky SOR? ? ? ?
5