dnes som si všimol, že po tom, čo pravý predný infopanel 521 bol oživený, tak zmizol pre zmenu ľavý zadný. Teraz na ľavej strane voza nie je žiadne info o L. ?
Aha, pan Titl ma fotku pred Tancujucim domom v Prahe. A mozno vie, mozno nevie, ze medzi jeho postavou a tym tancujucim domom, cez tu krizovatku, prebiehala posledna trolejbusova trat v Prahe, ktora bola "docasne" nahradena autobusmi k 15.10.1972. Jeden z autobusov "nahradnej dopravy", Citybus na linke 176, je zachyteny na tej fotke tiez, ale uz kolmo k byvalej trase trolejbusu
OK, takze sa mozem spolahnut, ze v nedelu, 18. maja pojde linka c. 23 zo zastavky Peres, pohostinstvo o 18:55 a 19:50. (Check-in na moj let konci o 20:05, tak dufam, ze mi to DPMK nepokazi :D)
Na križovatke Nám.MM v momente, keď končí zelená pre električky v smere od športovej haly na Komenského, naskakuje zelená pre chodcov na prechode od sochy maratonca ku Divíznej budove. (Odsledoval som si to.) Pritom obidvaja (chodci aj električka nemajú prechodnú farbu-oranžovú).
Keď som tam minulý týždeň šiel cez prechod na "mojú" zelenú, odrazu som mal zboku električku. Z toho mi vychádza, že možno keď "naskakovala" pre električku červená, vodič ešte chcel prejsť. Teda nie je tam určitý bezpečnostný interval.
Pokial cestujes na nejake lietadlo urcite si daj rezervu. Nie len kvoli stihnutiu prestupu, ale aj kvoli pripadnemu meskaniu ci vynechaniu spoja smer letisko.. neskory prichod moze stat vela..
Mal by som par pripomienok na administratora KE IMHD.
Pokusal som sa hladat na nedelu vecer spojenie zo Sace-nemocnice na letisko.
1) v poznamkach linky 26 je uvedene: Na celej trase platí 2.tarifné pásmo. To je ktore, pytam sa, ked vsade pri zastavkach je uvedene T1?
2) Ked si v cestovnych poriadkoch date vyhladat podla zastavky a zvolite si zastavku VA USS, ponukne vam CP linky 26, RA1-RA5 a N3. Preco to zaroven neponukne linky R1-R8?
3) kde v mape je zaznacena zastavka L23 "OC Kaufland"? Je to ta ista zastavka, ako "OC Optima" pre elektricky?
Tolko k nedostatkom vyhladavaca cestovnych poriadkov a mapy na IMHD. Teraz otazka na miestnych:
Myslite, ze zvladam dvojminutovy prestup na zastavke Peres, pohostinstvo? Linka 38 tam zo Sace pride o 19:23 a linka 23 na letisko odchadza o 19:25. (Mimochodom, pri ceste cez VA USS to je tak, ze R1z tam prichadza o 19:24 a L23 odchadza o 19:25 ?).
Alebo mam radsej pre istotu pouzit kombinaciu L26 zo Sace o 18:16, prichod VA USS 18:23, dalej ist R1 z VA USS o 18:28, prichod na SOU Dopravne o 18:46, a tam pockat na L23 o 19:20?
Aj v Prahe po kolajach jazdia auta, lenze to nie je TRAM pruh. Tak som to nemyslel. Myslel som to tak, ze ked uz prostredna tretina ulice je raz vyhradena pre MHD (TRAM pruh), preco sa nekolajova MHD musi tlacit v ostatnych dvoch tretinach ulice spolu s autami v zapchach?
Áno je to presne toľko sekúnd, koľko je potrebných na to, aby chodec ktorý vstúpil v poslednej sekunde svojej zelenej na priechod, prešiel plynulým krokom rýchlosťou cca 1,2 m/s cez celú komunikáciu na druhú stranu. Napr. pre priechod cez komunikáciu širokú 12 m je to 10 s. Od toho sa môže odrátať na rozľahlejších križovatkách čas, ktorý potrebuje motorové vozidlo po rozsvietení zelenej v kolíznom smere na to, aby sa pohlo a prišlo na úroveň predmetného priechodu pre peších, čo býva cca 1-2 s. Takže ten medzičas musí byť zadefinovaný v dĺžke 8-9 s minimálne, v opačnom prípade je to závažná porucha zariadenia CSS a je potrebné ho ihneď vyradiť z prevádzky a prerobiť program. Pre účely správneho spočítania signálneho plánu CSS slúžia dopravno-inžinierske podklady križovatky, súčasťou ktorých je aj kolízna tabulka signálnych skupín a tabulka medzičasov. Na spracovávanie dopravno-inžinierskych podkladov križovatiek a programov CSS musí byť špeciálne autorizačné osvedčenie SKSI (Slovenskej komory stavebných inžinierov) s pôsobnosťou na Dopravné stavby s okrúhlou pečiatkou.
Prvé čo sa preveruje zo strany súdneho znalca a v prípade ublíženia na zdraví po DN na svetelne riadenej križovatke aj prokurátorom je signálny plán a kolízna tabuľka s tabulkou medzičasov.
PTI
Áno je to presne toľko sekúnd, koľko je potrebných na to, aby chodec ktorý vstúpil v poslednej sekunde svojej zelenej na priechod, prešiel plynulým krokom rýchlosťou cca 1,2 m/s cez celú komunikáciu na druhú stranu. Napr. pre priechod cez komunikáciu širokú 12 m je to 10 s. Od toho sa môže odrátať na rozľahlejších križovatkách čas, ktorý potrebuje motorové vozidlo po rozsvietení zelenej v kolíznom smere na to, aby sa pohlo a prišlo na úroveň predmetného priechodu pre peších, čo býva cca 1-2 s. Takže ten medzičas musí byť zadefinovaný v dĺžke 8-9 s minimálne, v opačnom prípade je to závažná porucha zariadenia CSS a je potrebné ho ihneď vyradiť z prevádzky a prerobiť program. Pre účely správneho spočítania signálneho plánu CSS slúžia dopravno-inžinierske podklady križovatky, súčasťou ktorých je aj kolízna tabulka signálnych skupín a tabulka medzičasov. Na spracovávanie dopravno-inžinierskych podkladov križovatiek a programov CSS musí byť špeciálne autorizačné osvedčenie SKSI (Slovenskej komory stavebných inžinierov) s pôsobnosťou na Dopravné stavby s okrúhlou pečiatkou.
Prvé čo sa preveruje zo strany súdneho znalca a v prípade ublíženia na zdraví po DN na svetelne riadenej križovatke aj prokurátorom je signálny plán a kolízna tabuľka s tabulkou medzičasov.