To koľko sekúnd ušetril tým, že tamade preletel ako blázon? To, že ľudia sú ako stádo, súhlasím na 100%, ale žiaľ, práve na tomto mieste s tým šofér musí počítať, vyhláška o tom niečo hovorí. Lenže v prípade, ktorý som popísal, tamade nikto neprebiehal, on OHROZIL ľudí, ktorí kľudne stáli na nástupnom ostrovčeku. Keby bol niekoho "zobral", má asi dosť veľký problém on ako osoba, isto nie DP.
Inak, dnes popoludní som videl, ako nakladali priamo na prechode pri Cottbuse do pohrebáku jedného deda. Tak som si na tú situáciu z rána spomenul.
To boli klasické maršrutky (City Link) za 25,- Sk. Ale ako píšeš dlhé trvanie nemali.
Re #32525 KVKV: Podobá sa to na bystrické CityBusy.
Re #32528 KVKV: "DPMK sa oberá blbo ešte o jednu časť cestujúcich. Je to z dovodu velmi skorého ukončenia prevádzky denných liniek a nevyhovujúcich nočných spojov.
Po 22:00 už nič poriadne nejazdí. Ak sa niekto večer vyberie na návštevu k niekomu , do kina, na inú akciu, z ktorej počíta s návratom niekedy cca medzi 23-24:00, tak už v čase keď na akciu odchádza, tak použije svoje auto, lebo sa ním bude vracať, že. Takže DP prichádza o cestujúceho UŽ v odpoludňajších alebo skorých večerných hodinách z dovodu, že nie je schopný zaistiť spiatočnú dopravu.
(toto tiež chce riešiť včetne použitelnej nočnej dopravy spomínaný projekt „stoptaxi“)"
To máte pravdu s tými nočákmi, po novom budú posledné odchody okolo 22.30 a čau párky, dovi-dopo. Kým sa dovalí nejaký nočák...
Dnes to robi coraz viac ludi. Ak si ja vezmem naklady na MHD 2 dospeli + 2 deti na dnesnych minimalne 1400 korun, tak to mam vyse 30 litrov benzinu. Na to v pohode na uspornom aute najazdim 500km - cize denne mozem jazdit vyse 20km - 10 do roboty, 10 z roboty a este aj odfurikovat decka rano pred skolu. V kolone stojim spolu s autobusom, takze to mam jedno, no navyse v aute nestojim "vdaka" zelenej vlne na kazdom svetle ako dement cely cyklus. Bezplatne parkovanie pre zamestnancov je v mojich ociach samozrejmost.
Vodičov nazývaj debilmi až vtedy až budeš mať vodičák na bus. A z mojej skúsenosti Ti poviem len toľko, že tam ľudia behajú medzi tými ostrovčekmi ako stádo, nehovoriac o tom že stoja kde im príde. A najlepší sú Tí čo stoja na obrubníku a čakajú kedy im zrkadlo odbije hlavu ?
Vidiš čo všetko narobia stresy s dodržiavaním CP ak sa vodič musí ponáhľať. Chybu by som hľadal v DP a nie u vodiča ?
10 druhov lístkov len v prípade , že budeš používať aj naďalej mhd. V prípade STOPTAXI ti postačí mobil... pošleš sms ,tým si objednáš spoj a zároveň aj zaplatíš, v prípade predplatného Ti to odpočíta z kreditu.
Na DPMK zabudneš ak bude fungovať ako dnes.
Otázka, Indulony sú 2 súpravy alebo len 417+418. Ráno som videl nejaký solo biely voz na Alejovej poobede zase vo vozovni. 400+401 pritom jazdila na L6 ?
To NEBUDÚ MARŠRUTKY !!! Ale nízkonákladová taxislužba, na základe úplne iných pravidiel.
Maršrutky KONKURUJÚ mhd, toto nie. STOPTAXI ponúka iný štandard a využíva tých miest, o ktoré DPMK nemá záujem alebo je jeho ponuka nedostatočná. STOPTAXI ponúkne vyšší štandard za nižšiu cenu.
Áno, železiari to využívajú už dlho, niektorí už praxou dosiahli značnej dokonalosti, napr. výber trás v meste vzhladom na plynulosť dopravy v určitú dennú dobu. Ich poznatky sa využijú a zdokonalia. Rezervy sú aj inde. Ide o to, aby sa nejazdilo s autom hocijako , ale aby sa vytvoril akýsi „týždenný cp“ ,tým sa minimalizujú mnohokrát zbytočné jazdy a aj v prípade jeden človek v aute sa dá dostať do časovo a cenovo konkurencieschopnej úrovne voči ponuke mhd.
DPMK sa oberá blbo ešte o jednu časť cestujúcich. Je to z dovodu velmi skorého ukončenia prevádzky denných liniek a nevyhovujúcich nočných spojov.
Po 22:00 už nič poriadne nejazdí. Ak sa niekto večer vyberie na návštevu k niekomu , do kina, na inú akciu, z ktorej počíta s návratom niekedy cca medzi 23-24:00, tak už v čase keď na akciu odchádza, tak použije svoje auto, lebo sa ním bude vracať, že. Takže DP prichádza o cestujúceho UŽ v odpoludňajších alebo skorých večerných hodinách z dovodu, že nie je schopný zaistiť spiatočnú dopravu.
(toto tiež chce riešiť včetne použitelnej nočnej dopravy spomínaný projekt „stoptaxi“)
"V prípade dohody s mestom a dpmk je možné úplne prevziať dopravu do okrajových mestských častí a vytvoriť s dpmk integrovaný dopravný systém.
DPMK by sa tým zbavil stratových úsekov mhd a uvedené lokality by mali zaistený žiadaný štandard"
V štádiu príprav je ďalší projekt.
Dalo by sa to nazvať ako „nízkonákladová taxislužba“ alebo zastávkové taxi.
Podnetom je vytvorenie akéhosi stredného štandardu dopravy za výhodnú tarifu a vyplnenie medzier v mestskej doprave zapríčinenými nevyhovujúcou tarifnou, intervalovou a smerovou koncepciou mhd prevádzkovanou DPMK.
Vozidlový park by mal pozostávať z vozidiel o roznej kapacite až po minibusy. (4 až 16 cestujúcich)
Tarifné podmienky okrem individuálnej tarify (nižšej než iné taxislužby – dovod viď ďalej) by mali ponúkať aj určitú formu predplatného. Zvažuje sa viac možností. Celodenné lístky, mali by byť v cene cca 60.-Sk, umožňovali by neobmedzené využívanie vozidiel dopravcu , cenovo zvýhodnené zošitky celodenných lístkov , zvažuje sa používanie tzv. kilometrickej banky.
Organizácia dopravy:
Počíta sa s vytvorením terminálov, kde by boli stále pripravené vozy, prípadne objednatelné cez mobil.
Predpokladá sa vytvorenie určitých stabilných trás včetne nácestných zastávok. (preto nižšia cena než u bežných taxi, ...mikrobus alebo minibus bude v prípade volných miest priberať po trase cestujúcich). Výstup pasažierov bude možný kdekolvek pokial dopravné predpisy umožnia zastavenie, počíta sa aj so zachádzkami do vnútra sídlisk.
Predbežný výber atraktívnych trás by mal využívať miesta o ktoré DP nemá záujem alebo tam zaviedol nevyhovujúci interval (30min a viac). Má sa zaviesť doprava v centre /Mäsiarska, Kováčska/, ako bolo uvedené , stále trasy vnútri sídlisk, účelová zamestnanecká doprava na základe dlhodobejšej objednávky. Na základe dohody a zmluvy so starostami mestských častí zriadenie trás do záujmových oblastí mesta / nemocnica, stanica, magistrát... okružná trasa a späť/ .
V prípade dohody s mestom a dpmk (čo sa však pri ich súčasnej politickej, mentálnej a odbornej úrovni nepredpokladá) je možné úplne prevziať dopravu do okrajových mestských častí a vytvoriť s dpmk integrovaný dopravný systém.
DPMK by sa tým zbavil stratových úsekov mhd a uvedené lokality by mali zaistený žiadaný štandard.
Možno som tu uviedol viac, než som mal a než si tvorcovia nového systému želajú , ale musím povedať, že na pripravovanom projekte vidím vela pozitívnych rysov a je možné, že to bude podnetom aj pre zlepšenie služieb poskytovaných DPMK.
"Zaujímavé". No veď dnes toto isté robia pracovníci USSK, sadnú 4 do auta a ide sa (potom tomu napomáha aj TZR). Mimochodom počet cestujúcich na rýchlodráhe naďalej klesá...
"Časové (a tým mnohokrát aj finančné) úspory sú výrazné. Nehovoriac o večerných hodinách a víkendoch"
Samozrejme, však keď najbližší spoj ide až o polhodinu, tak kto by na neho čakal, ide predsa autom (alebo peši a potom ho možno stretne). A to sa tu stále neochvejne objavujú návrhy linkovania práve so spomínanými 30-minútovkami, lebo z každej zastávky na NO musí ísť priamy spoj, s úsporami x-stotisíc km. Keď cena 30-dňovníka bude približovať, alebo sa rovno vyrovná nákladom na auto mesačne, tak potom nie je čo riešiť.
"Pripravujú sa aj rozne prezentácie, názorné inštruktáže aj prostredníctvom tv a rádia. Podnetom k tejto práci je všeobecne nevyhovujúci stav mhd v Košiciach."
Čo chcú také inštruovať? A vôbec načo taká skupina? Asi si niekto potrebuje zarobiť, tak sa ukáže niekoľkokrát v TV, rádiu niečo tam povie. Nevyrieši sa nič, len sa čosi napíše na papier. ?
Change view
You can search for more expressions divided by the space. Guidance for advanced search can be found here.
Nodes