Nástup iba prednými dverami by som v podmienkach rozvoja MHD v Košiciach vylepšil u ED tak, že by som opäť zaviedol trojičky a nástup cestujúcich povolil iba cez predné dvere prvého voza.
HA HA
Všetko sú to opatrenia ktoré DPMK každým dňom navyšujú tržby a zvyšujú počty prepravených osôb, so súčasným rapídnym zvyšovaním kvality cestovania ...
CHA CHA.
Najmä keď štatisticky DPMK vykazuje že vyše 70 % cestujúcich má predplatné cestovné lístky. Nuž čo v demokracii sa väščina podriadi menšine a nastáva éra stádovitosti.
K tej nehode so strhnutym trolejom na Moldavskej.
Vodic toho nakladaka, co to sposobil, si musel teda poriadne svihnut, kedze po strhnuti troleja ostal hydraulickou rukou uvezneny medzi spadnutymi drotmi. Musel ju teda najprv zlozit a az tak mohol odtial zdrhnut. Asponze si niekto zapisal ECV a bonzol ho chlpatym, ja som len matne precital nazov firmy na dverach.
Vyjazd z garazi na Moldavsku? Potom otocka pri Optime a podho do mesta? Pekne kilometre a strateny cas navyse... Ale radsej takto ako manevre pod oknami na Bardejovskej, ti ludia si aj tak dost uzivaju skripajucich rannych elektriciek.
No ale je tu umysel zrusit trolejbusy a tato otazka sa znovu vynara na povrch hladiny DPMK.. Predstavenstvo sa vyjadrilo, ze ich nebude dotovat, ale ze ich necha dozit.. A ja som sa vyjadril, ze opat razne zakrocime. Nasa peticia o neruseni a rozsirovani trolejbusov v Kosiciach bola odpoklonkovana uznesenim v zmysle BERIEME NA VEDOMIE, co je totalna voloviny. Davam to na prokuraturu. Az zakonnym schvalenim peticie si budeme moct (trosku) vydychnut.. Pan primator sa moze tesit, ze ma tak skvelych pravnikov, co mu vytvorili tak skvely podklad pre tak tskvele uznesenie typu BERIEME NA VEDOMIE.. Toto nie je zakonne uznesenie ku peticii a kedze su teda stale ambicie rusit trolejbusku, lebo je "udajne" hlboko ekonomicky nevyhodna, tak ideme tvrdo vpred. Bojim sa, ze aj vase slova sa mozu zacat plnit a ze onedlho pride snaha odstavit elektricky..
O tých koľajovkách a bateriách som spomenul iba to čo sa vtedy v podniku hovorilo, viem že boli vo firme aj experti z ČKD a tí preverovali všetko možné. A výslovne sa vtedy rozprávalo o funkčnosti baterií vo vzťahu ku koľajovým brzdám. Samozrejme že to mohlo byť aj na odvedenie stopy pri vyšetrovaní...
najprv 6214 na 18tke naburala do byvalej SOSky a ikarus (myslim ze to bol 4056) presne tyzden po karose v tej istej krizovatke prefrcal bez funkcnych brzd...len podotknem ze oba vozy boli tesne tesne po STK....
Ja viem, že sa také niečo stalo ja na Ikaruse ale bola to 30-ka a so šťastným koncom
INač ako píše PTI: Tie vraky by ozaj mohli odtiahnúť preč z Hornádskej, veď večer tam niet kde postaviť voz. V minulosti ich ťahali hore na VŠA, ale teraz je tam plnička CNG
Dík za vyčerpávajúce informácie o tom nešťastnom voze 229.
Tesne po nehode sa ešte špekulovalo, či sa nezlepil zrýchlovač, a taktiež či neboli vybité batérie, ktoré zabezpečujú funkčnosť koľajových bŕzd. V každom prípade ako už bolo skonštatované, nakoľko vodička M.Lileková zomrela, odniesla si to celé ona - tak sa asi nasmeroval priebeh vyšetrovania.
Takže technický stav električky v čase nehody = 100%.
Podobne sa skonštoval bezchybný stav bŕzd na 18-ke Ikaruse, ktorý sfučal dole Sečovskou. Nakoniec sa skonštatovalo že neskúsený vodič precenil svoje schopnosti. Tiež tam boli náznaky problémou s údržbou, aj jeden z pracovníkov garáží spáchal po nehode samovraždu, ale vtedy najlepší dopravný podnik na území Československa nepotreboval pošramotenie povesti...
Peter55