Reply on: S499.1023 #3111:
No az take masochisticke to nebolo, bo v autobuse bolo nanajvys 15 cestujucich a pohodlne som si lahol krizom cez 4 sedadla. Aj ked mat prdel vo vzduchu nad ulickou nie je creme de la creme, je to predsa len porovnatelne s lezanim krizom cez sedadla v Beel, ci ako sa tie vozne CD volaju. Okrem toho na trati Praha-Trencin si mozem vybrat: bud priamy bus za 5 hodin, alebo vlak s prestupom v Olomouci, Starom Meste, Kunoviciach, Vlarskom prusmyku a Trencianskej Teplej za 8 hodin. Takze tak.
Ale v zásade s Tebou súhlasím, myslíš, že by tá trasa mala šancu na úspech. Akurát mi vadí nasledovné:
Peter K
Aby benzinovy motor pracoval, je potrebne v urcitom okamihu vytvorit iskru. Preto sa na elektrody vo sviecke privedie vysoke napatie. Ak by boli obe elektrody rovnake, tak mate pravdu. Ale ak je jedna elektroda hrotova a druha plosnejsia, je v tom rozdiel.
Pri rovnakej vzdialenosti a podmienkach, zvysovanim napatia medzi elektrodami dojde skor ku preskoku vtedy, ked je hrotova elektroda kladna. (suvisi to s procesmi vzniku nosicov naboja a najma ich pohyblivostou. Kladny ion je radovo tisicnasobne tazsi ako elektron)
Tu sa jedna o narusenie izolacneho systemu. Neodporucam to spajat s iskrami okolo trolejoveho vedenia, lebo tam ide o snahu neprerusit PRUDOVY OBVOD.