Stopy vedú možnože nie ku starostom (zjavne z nich je väčšina dostatočne uspokojená okrem požadovateľov priamych liniek ku cintorínom, nemocniciam), ale k inej osobe, o ktorej sa v článku naspodku píše.
Rozpocet 900 milionov rocne. Kolko by stala tlac 2ks letakov do kazdeho vozidla a 1ks na kazdu zastavku, v ktorom by sa ludom polopatisticky vysvetlil prinos prestupnej tarify vo vztahu k novemu LV? (ja viem, chcel by som strasne vela, aby ten neschopny byrokraticky aparat popri kavickovani a postavani s cigaretkou pred budovou vymyslel cielenu kampan so zastavkovymi letakmi personalizovanymi podla (aspon mestskych casti), kde by bol nazorny priklad toho, ako sa planuje cestovat po novom v porovnani so starym stavom.)
Preco nema (povedzme riaditel) v novinach viac priestoru, aby situaciu vysvetlil aj obsirnejsie ako dvoma akozecitovanymi vetami v nejakom clanku?
Zdá sa, že politikárčenie zjavne zvíťazilo nad zdravým rozumom... (nejaká nádej však žije)
Inak asi nikomu nevadí, že sa do odbavovacieho žilinského džadu investovalo nemálo prachov. Ja navrhujem ich všetky demontovať a naspäť zaviesť mechanický odbavovací systém. Nám to tu netreba, lebo:
- Cestujúci by si na zmenu nezvykli, nepochopili ju, všetci by preskákali okamžite do áut
- Nikdy sa to tak nerobilo
- Prestupy od MHD odrádzajú, cestujúcich bolia
- Keď si vystačíme s dnešným stavom, tak načo niečo zlepšovať, lebo si predsa pohneváme voličov (nie cestujúcu verejnosť - tá je až druhoradá)
Úprimne ľutujem tých, ktorí sú dlhodobo dopravne poddimenzovaní (najmä Ťahanovce). Musíte to tam trpieť naďalej. Bol zámer im to tam zlepšiť. Ale ľudská hlúposť zdá sa zvíťazila.
Košice sú možno rozlohou veľké mesto, ale myslením strašne malé... ? ☠
No nazdar!!! Som to práve dočítal na korzári a som celý znechutený, že tí priblblí starostovia najmä malých dedín sú proti...Neviem, prečo sa nestanovili sily hlasov podľa počtu obyvateľov danej mestskej časti. Veď to je nonsens, aby kvôli dákemu Lorinčíku, čo by kľudne mohla byť obec mimo mesta aj samosprávne, hasla nádej na reštrukturalizáciu liniek. Sám dnes som márne čakal na spoj 71 z KVP o 6:35, a ako poďakovanie prišla 31-tka malá karosa, kde sme boli ako sardinky...
"Dopravný podnik mesta Košice (DPMK) vyhovel niektorým pripomienkam mestských častí. Svoj pôvodný návrh nového linkového vedenia mestskej hromadnej dopravy (MHD) prerobil. Ak však Rada starostov nebude súhlasiť ani s prepracovanou verziou zmien, DPMK nevylučuje, že návrh mestu na definitívne schválenie nepredloží a nové linkové vedenie nebude."
"Možno nepredložia nič
Šéf predstavenstva DPMK Ladislav Bruňák (SDKÚ-DS) sa vyjadril, že ak bude stanovisko Rady starostov aj napriek prepracovanému návrhu opäť negatívne, nevylučuje, že predstavenstvo nové linkové vedenie magistrátu už vôbec ani nepredloží. Definitívne schválenie zmien je v kompetencii viceprimátora Jozefa Filipka (SMK).
"Všetky pripomienky akceptovať nemôžeme. Vzhľadom na novú prestupnú tarifu nie je racionálne, aby mal každý Košičan zovšadiaľ všade priamu linku bez prestupovania. Aktuálny návrh je kompromisom, kde zároveň chceme zabezpečovať MHD čo najefektívnejšie pri existujúcom objeme finančných prostriedkov, ale snažíme sa tiež vyhovieť mestským častiam," vysvetľuje Bruňák.
Košičania sú zvyknutí
Dodáva, že na druhej strane zas ešte ani prípadný nesúhlas Rady starostov neznamená, že DPMK návrh nepredloží. Podľa neho však z doterajších reakcií vyplýva, že verejnosť je zvyknutá na súčasné linky, má väčší záujem na zachovaní dnešného stavu a mesto naznačuje tendenciu prikloniť sa skôr na stranu verejnej mienky. "Ak by však nové linkové vedenie spojené s racionalizáciou MHD neprešlo, boli by sme zrejme nútení požiadať mesto o navýšenie dotácie," avizuje šéf predstavenstva.
DPMK žiada na tento rok na MHD 418 miliónov z mestského rozpočtu. Ten majú poslanci schváliť koncom februára. Podľa Bruňáka sa celkový ročný rozpočet dopravného podniku vrátane vlastných príjmov pohybuje okolo 900 miliónov.
Filipko: Zmeny treba
Ani viceprimátor Filipko nevylučuje, že nové linkové vedenie v navrhovanej forme prejsť napokon nemusí. Uznáva však, že isté zmeny v terajšom systéme MHD určite potrebné sú. "Keď dostanem z DPMK konečný návrh, rozhodnem sa, či ho podpíšem," povedal.
Filozofiou nového linkového vedenia je podľa DPMK využiť vlani zavedenú možnosť cestujúcich prestupovať na jeden lístok. Vďaka tomu chcú znížiť počet autobusových liniek s tým, že ich jednotlivé spoje budú premávať v hustejších intervaloch a celková prepravná kapacita sa zvýši. Dopravný podnik tvrdí, že hoci by Košičania častejšie prestupovali, na zastávkach by kratšie čakali, pričom kapacity, ktoré sú v niektorej časti mesta nadhodnotené, sa majú presunúť do nedostatočne pokrytých lokalít.
Mestské časti však reagujú negatívne na zmeny liniek, na ktoré už je verejnosť zvyknutá, a prekážala by im nutnosť prestupovania na trasách, kde teraz jazdí priamy spoj. Ak zmeny prejdú, platiť by mali od mája."
"Mame uz celkom solidny vonkajsi okruh, po ktorom sa da jazdit celkom seriozne / vid priklad , moj ujo ide z prace, ktoru ma niekde na presovska Xsecovska a ide na KVP ... nejazdi cez centrum, ale po opatskom kolo jazera, vss optimy a hned je na KVPecku. / . Takto by sa mali chovat a naucit chovat aj ini vodici a v centre by bolo o 50 percent menej aut"
ano spravne. dokonca by som dal zakaz prejazdu mestom podla parneho/neparneho dna - na zapade je to uplne bezne.
Mnooo... takto z mojej strany. Aupark je lepsi ako parkovisko, nova a vzhladna stanica je lepsia ako stara zatekajuca a rozpadajuca sa. Projekty su to pekne, neviem co im po architektonickej stranke chyba, ak si niektori nevsimli, modernym budovam prevlada sklo a nevyzera to nijako hrozne. Co vyzera v ke hrozne je urcite areal magnezitky / nech tam je opat hocico ale toto nie/ a este horsie ako sidliskove panelove domy su socialisticke nakupne centra po sidliskach a pod. dargov nevynimajuc .
Doprava z NO z mojej strany , priklanam sa urcite k nazoru, ze IAD by tam mala figurovat ozaj v minimalnej forme a len pre tych, co sa potrebuju ozaj dostat do centra . Mame uz celkom solidny vonkajsi okruh, po ktorom sa da jazdit celkom seriozne / vid priklad , moj ujo ide z prace, ktoru ma niekde na presovska Xsecovska a ide na KVP ... nejazdi cez centrum, ale po opatskom kolo jazera, vss optimy a hned je na KVPecku. / . Takto by sa mali chovat a naucit chovat aj ini vodici a v centre by bolo o 50 percent menej aut ? . A v centre mhd jednoznacne uprednostnovat, aj je potrebne, naj si typek v aute caka aj 5 minut a pozara, jak spoza neho kdesi prejde jeden trolik , druhy trolik, dalej bus a bla bla.... HOWGH ?
Terminal Sever plati mesto, ci developerska firma? Obchodny park na zeleznicnej stanici plati mesto, ci developerska firma?
"Opakujem už vyslovený názor, že za posledných sto rokov okupanti nenapáchali v tomto meste tolko škod než rozni skade tade prišlí "budovatelia a plánovači"."
No, ked si myslis, ze sidliska KVP, Tahanovce, Nad Jazerom a Dargovskych hrdinov su krajsie nez projektovany Aupark a Kassa Perla Park (ci jak sa ta zel.stanica vola), tak mas naozaj zaujimavy vkus.
Co ti vadi na premosteni kolajiska zeleznicnej stanice obchodnym centrom?
Ludia skupuju pod vplyvom marketingu "luxusne" parcely a byty aj blizsie k spoluobcanom. Developerom je to jedno, oni tam byvat nebudu.
To pole smerom na Bankov je mozno zaujimave, ale byvat pol kilometra od banskej haldy v smere vetra a mat za zadkom smetisko... No neviem neviem.
Je tam toho vela, ale z jednou vecou mozem jedine suhlasit - architektura je pre dnesne stavby pojem neznamy...
Postavit sklenenu krabicu ako stopel doprostred namestia chce skutocne aspon 5 tried ludovej a nepotrebujem ani AkArch. pred menom...
nie všetky vaše názory sa mi páčia, ale s týmto príspevkom 100% súhlasím.
grofmathias: to kedy prebehla tá súťaž? Nejako mi to ušlo. Viem len, že nejakí Maďari projektovali reštauráciu Panoráma na dnešnej stanici, to ju po roku prevádzky zbúrajú? Nejako sa mi to celé nezdá, aj keď by košická stanica minimálne rekonštrukciu potrebovala...
KVKV: neviem, predavam ako som kupil. Ale tie daleko horsie znecistene uzemia cistil kto, kedy a kde? na slovensku? komunisti nebodaj? ti nemali problem s nicim - "porucime vetru, desti..." A neviem, preco by sa dnes nejaky investor mal do toho hrnut (lebo mesto za vlastne prachy nikdy, nie v tomto tisicroci), ked inych, vhodnejsich lokalit na vystavbu bytov je urcite habadej. A nebudu mat pod oknami zeleznicny koridor...
Je mi z toho nanič.
Opakujem už vyslovený názor, že za posledných sto rokov okupanti nenapáchali v tomto meste tolko škod než rozni skade tade prišlí "budovatelia a plánovači".
na terminál sever nie sú peniaze ale na toto áno. Kde to má logiku?
Change view
You can search for more expressions divided by the space. Guidance for advanced search can be found here.
eMareq
Zdá sa, že politikárčenie zjavne zvíťazilo nad zdravým rozumom... (nejaká nádej však žije)
Inak asi nikomu nevadí, že sa do odbavovacieho žilinského džadu investovalo nemálo prachov. Ja navrhujem ich všetky demontovať a naspäť zaviesť mechanický odbavovací systém. Nám to tu netreba, lebo:
- Cestujúci by si na zmenu nezvykli, nepochopili ju, všetci by preskákali okamžite do áut
- Nikdy sa to tak nerobilo
- Prestupy od MHD odrádzajú, cestujúcich bolia
- Keď si vystačíme s dnešným stavom, tak načo niečo zlepšovať, lebo si predsa pohneváme voličov (nie cestujúcu verejnosť - tá je až druhoradá)
Úprimne ľutujem tých, ktorí sú dlhodobo dopravne poddimenzovaní (najmä Ťahanovce). Musíte to tam trpieť naďalej. Bol zámer im to tam zlepšiť. Ale ľudská hlúposť zdá sa zvíťazila.
Košice sú možno rozlohou veľké mesto, ale myslením strašne malé... ? ☠