v čase, keď boli zastávky na križovatke Šrobárova - Kuzmányho - Floriánska, neboli náhodou dnešné zastávky pri krajskom súde na Štúrovej - ešte pred odbočením na Kuzmányho?
Zdvojené zastavovanie pri st.radnici velmi chválim, (a može fungovať už odzajtra!) . Ale ochromenie priameho spoja sever – NO na podradný interval 20/30min. je zverstvo . Z Komenského tým odženiete ludí na autobus! Prečo si nezavediete L9 na B.Něm.??? Spojenie odtial na terasu velmi chýba, zažil som to.
Ved ste sám kedysi hovoril o nezmyselnosti L9 v dnešnej trase.
Načo bude tretia kolaj pre odbočenie z Južnej na stanicu? Podla mňa stačí predsunutá výhybka, tak ako je plánované zo Štúrovej. Intenzita ED tam nikdy nebude taká, aby si prekážali vozy.
Príslušná STN (zaraď.pruhy) nie je zjednotená v rámci EU, teda STN-EN ? Potom si nemožem vysvetliť, že je to anomália SR (či len Košíc?) . V Salzburgu majú trolejbusy zastávku pri semafore pred križovatkou, v ČR sa tiež nerobia takéto posuvy. Ešte to chápem, ak je to pri stiesnených pomeroch napr. ED na Štúrovej pri dome umenia, aj ked aj tam to dost vadí. Domnievam sa , že zastávka ed,ad nemá sa nepovažuje za odbočovací pruh a pokial to priestorové možnosti umožnujú, tak je možno čo najbližšie križovatke umiestniť okrem potrebných pruhov aj zastávky.
Vzdialenosť zastávok pri Mieri je extrémna. A je to dost doležitý prestupný uzol. Toto sposobuje značný odpor ludí k prestupovaniu.
Zastávky ED by mali byť zo zásady umiestnené čo najbližšie za križovatkou ako zberné zo všetkých smerov. POKIAL SA TO DÁ. A pokial nie ( príklad st.radnice) tak podla možností s ohladom na čo najpohodlnejší prestup. To znamená na spomínanom mieste by L7 zastavovala aj pred aj za križovatkou, nie že šestka jej prekáža. Strata nejakej polminuty až minuty myslím nie je podstatná a je vyvážená komfortom pri prestupovaní cestujúcich . V Prahe je to bežné a velmi cenené cestujúcimi. (a zrejme kladne zareagoval aj eMareq)
Na nám.Oslob. som tiež tak myslel, že by povinne zastavovali obojsmerne vozy v oboch zastávkach Dargov a dom techniky. Je fakt velmi rozčulujúce ,ak cestujem ed z Južnej a na N.O. chcem prestúpiť na ad v smere Palackého ,aby som sa musel vracať od Dargova Prečo? A naviac pri dome tech. aj tak sa stále čaká na semafor. Samozrejme iná skupina cestujúcich chce do centra alebo prestúpiť na ad v opačnom smere, takže pri Dargove. Podobný prípad viacerých zastávok na väčšom priestranstve je dobre vyriešený na Palmovke v Prahe.
Je celosvetový trend v mhd vytvárať prestupné body typu hrana/hrana. Ako zlý príklad sa uvádza napr.riešenie prestupu v staniciach metra Můstek, Florenc. Je to ťažkopádny labyrint. Je to aj jeden z dovodov snáh o obnovu ED na Václavskom námestí .
Ešte spomeniem Váš návrh zastávky na Šrobárovej. Mimochodom historicky na starej trojke tam bola. A je logické ,aby tam bola aj dnes. Alžbetina/Šrobárova je jednou z najatraktívnejších obchodných ulíc v centre, bola by využívaná.
Zásadou zriaďovania zastávok je, ich potreba v danom mieste, bez ohladu na to, že nasledujúca je o 200m ďalej (spravidla pre inú záujmovú skupinu cestujúcich). Toto zatraktívňuje mhd! ...a nie, či budem na konečnej o dva-tri minúty skor.
BALKANIZMUS - súhrn.
Ako vidím je dosť zastáncov tohto „životného štýlu“ aj medzi prispievatelmi na týchto stránkach.
1/rádio vo vozidle – to som ani nepočítal s tým, že niečo také je tolerované.
2/vešiaky sú odmontované a majú iách na dielni – to by mal tiež niekto riešiť
3/prídavné spätné zrkadlá – individuálna montáž vodičom, v každom buse iné a inak umiestnené ,nestačím sa diviť
4/svojvolné zásahy do elektroinštalácie – naprosto neprípustné, je to hrubé porušenie pracovnej kázne včetne aplikovatelných následkov, a naviac platí, že osoba ,ktorá robí svojvolné zásahy do elektroinštalácie a nemá príslušnú kvalifikáciu (vyhl.50) , naplňuje podstatu trestného činu obecného ohrozenia a poškodzovania cudzej veci.
A tie vzťahy údržba, elektrikári, vodiči... Je to tam u vás teda pekná anarchia. Je skutočne načase ,aby sa v tom prijali razantné opatrenia. A pokial možno niečo L.M. vytknúť, tak to, že mal v tej veci zakročiť ovela skor.
To je zvláštne. Kedy to bolo? Lebo ja keď idem 15-kou na Palmovku, tak ako zahne z Libeňského mosta doprava, tak hlási "Palmovka, konečná zastávka. Prosíme, vystupte." Že by to menili?
hej, súhlas. Až na tú 15ku teda, vystupovať sa tam rozhodne nemusí (osobne niekoľkokrát odskúšané ?), akurát tam vodič čaká minútu-dve na odchod, lebo je tam vložený vyrovnávací čas ako na konečnej. Inak hlásenie normálne, "Palmovka, příští zastávka Palmovka"...
ta prva cast tvojho prispevku.....to iste som napisal ja v mojom na ktory reagujes ?
Ad k tym nocakom ze sa tesili....velmi rychlo budu plakat, lebo ich vozy - dieselaky - co maju teraz, nebudu na nich cakat poslusne v garazi cez den ako cakavali plynaciky....
V podstate nové máš len Solarisy, Tedomy a B952ky na hranici sú B932E a B941E.
CNGčka Karosy sú ešte vačšie vraky ako čokoľvek čo v DP jazdí. Jediné čo na nich je ok je akotak zachovalý interiér, ale sú s nimi problémy. Nočáci oslavovali keď sa ich zbavili
ostane na NO aj nejake miesto na kolotoče?
Re #30750 eMareq: tak to už neviem, po 4 hod. tam už nebol, určite to spravil svojvoľne, tak skoro tam ešte nikto z bohov nieje.
900 miest? ? nie je to priveľa? Veď to budú mať problém obsadiť. Návštevníci by mi s tým radi pomohli. ?
Ak to naozaj bude tak, je jasné, prečo sa takáto info nikde neprezentuje.
Re #30739 PTI: S úpravou električkových liniek, budú stáť linky idúce zo/na Štadión(a) TU aj na zastávke Stará radnica na ul. Čsl. Armády.
Re #30735 PTI: Pozrite, pre Aupark je každý cestujúci čo sa dovezie MHD potenciálny zákazník. Však z čoho iného ten kolos bude žiť? (Nazdávať sa budem aj naďalej.)
Re #30730 PTI: A to sa nedalo zvolať valné zhromaždenie s tým, aby sa poukázalo čo sa deje (samozrejme s následným odvolaním celého predstavenstva)? Na čo sa čakalo? Na ešte väčšie prešľapy a škody vzniknuté pri tzv. riadení? Všetci boli na meste slepí, hluchí, nikto nemal čas, záujem? Neboli dotiahnuté všetky kšefty spolustraníkov? Podľa mesta je údajne DPMK strategickým podnikom. Tá stratégia spočíva v položení ho na kolená (vďaka "kompetentným") a potom ho komusi výhodne rozpredať. A tak sa tejto neproduktívnej príťaže čo len hltá peniaze zbaviť.
Ale to je tak, keď sa dostanú do funkcií straníci. Oni si totiž myslia, že mestský podnik je ich svoj a tak sa ku nemu aj správajú. Lenže to sú na veľkom omyle, oni ho dostali do správy. Myslím si, že ani toto predstavenstvo sa dlho neohreje a tiež skončí na smetisku dejín neúspešných. Už majú jednu kauzu na rováši. A jeden člen predstavenstva má konflikt záujmov.
Informačný a odbavovací systém - boli aj lepšie systémy na výber (A FUNKČNÉ NA 1. KRÁT), ale keď si nikto nič nepreveroval, tak zvíťazil oranžový žilinský džad.
Change view
You can search for more expressions divided by the space. Guidance for advanced search can be found here.
S499.1023