Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: TA #30383:

Na zadnej strane mapy je to jasné ,ale doplním pre istotu (mojimi očami):
L3 dokolečka dokola a obojsmerne. V priebehu rokov 65-67 sa udialo toto. Najprv kvoli prestavbe odbočenia na šturovej nahradená busom tiež L3. potom po zrušení trati od stromovej na stanicu v trase Stromova-NMM-Kuzmanyho-N.O.-stanica a zpäť. Nafurt zrušená v máji 68.
L5 Havličkova – Ťahanovce
L6 povodná jednokolajka k tehelni už zrušená, Moldavská vo výstavbe, šestku supluje bus10.
L7 stanica-NMM-B.Němcovej Od cca 65 do zrušenia úseku stromova – stanica združená s dvojkou. Pred starou stanicou nebolo miesto na výstavbu smyčky. Bolo treba zvýšiť kapacitu L7 vlečˇnákov bolo málo a vobec staré vozy už dosluhovali , takže aby tam mohli jazdiť téčka tak jedine po trase dvojky na stanicu, tam vymenil tabulku za „7“ a pokračoval v jej trase.
Povodne sa dvojkolajná trať na Štúrovej zbiehala v jednokolajku pred odbočením na Kuzm., druhá jednokol.vetva k tehelni. Pri výstavbe novej dvojkolajky na Moldavskej sa Kuzmányho pripojila obojsmerne a dvojkolajne ako je to dnes, len s tým, že za zastávkou na kuzm. Prechádzala zas v jednokolajku. Na Kuzmányho sa vtedy nechala stará trať.
L10 – chaotické zastávky. To neviem, danou trasou som vela nejazdil, ale „tradícia“ zriaďovať zastávky len v jednom smere a chaoticky trvá dodnes . L15 bola posilou L16 od NO na Mier, nejazdila na Podhradovú ale končila velkou blokovou smyčkou so zastávkami jednosmerne cez Vodárenskú ul. Pozdejšie len špičková a potom zrušená. Pozri na mapu. To bola prvá silná abus trasa v KE.
14A na Hviezdoslavovej – išla do bani.
Reply on: eMareq #30386:
Samozrejme Stalinovo nam. bolo uz vtedy Nam. MMM... ?
Reply on: TA #30383:
Blatná ulica bola siroka asi pre jedno vozidlo. Cast Blatnej je zachovana aj dnes - asanacne pasmo. Zeby preto stal bus len na jednej strane??? Neviem, len si tak myslim...
Reply on: TA #30383:

L14A: NMM - Baňa Bankov
L3: ŽST - ŽST
L5: Havlíčkova - Ťahanovce
L7: Stalinovo nám. - Solovjevova

L6 preto nie je vyznačená, lebo bola pre výstavbu novej trate na Štúrovej ulici zrušená
Reply on: TA #30383:
aha, teraz pozerám, že L 14A smeruje po Starej spišskej ceste až k?
Reply on: sc_ke_sk #30381:

Ked sa tak dívam, uzávierka 2/65; tlač 12/65; v predaji od 1/66, tak v dobe vydania už bolo mnohé inak.
Reply on: KVKV #30374:
má zopár otázok k tej mape :
- aké mali L 3, L 5 a L 7 trasy? - z mapy je to nevyčítateľné;
- L 6 na tej mape nie je ani vyznačená;
- čo znamená dvojkoľajné odbočenie na Kuzmányho?;
- zastávka pri jazdiarni je len smerom do centra?;
- L 10 - prečo mala tak chaoticky robené zastávky? - nie vždy obojsmerné, na Štúrovej smerom hore 2-krát stála, no smerom dole ani raz; to isté aj ďalej na Blatnej;
- aký mala význam L 15, keď v podstate kopírovala električkovú trať a " dupľovala " L 16?;
- čo robí L 14A na Hviezdoslavovej?
Reply on: Peter55 #30378:

Ahá, takže to nie je k ničomu , ale nanič !
Reply on: KVKV #30374:
Cast zadnej strany mapy 1965 (MHD) http://img232.imageshack.us/img232/4972/mapa1965mhdwn3.jpg
Reply on: Dimi #30373:

Hl.inž.dopravy už mal byť dávno zvolený (ale aby k niečomu aj bol!) .
Tie uzly dpmk robiť práveže nebude, svoj postoj k tomu dosť jasne vyjadrilo nové vedenie dp. (jedine ,že by došlo k hnutí mysli ?)
Inak kedy sa DPMK chystá už konečne dať do poriadku aspoň to aby sa zobrazovalo na vnutorných paneloch to čo má? ? Bordel... ☠ ❗
Reply on: KVKV #30376:
Ta cenzúra dorazila už aj tu ?
Inak pridám ešte jednu perlu ktorú som si všimol dnes, na vozidlách s dopytom sa vo veľkom prelepujú nálepky a to tak, že na nadpis "K OTVORENIU" je nalepený pasík "NA OTOVRENIE" a pekne topresvitá. Zase "zvládnuta" príprava na dopyt ? ? ? ?
Reply on: KVKV #30375:

Ta to som z toho magor!
Napíšem „P—R—I—E—Č—N—E“ uličky ,ale normálne a namiesto slova mi to tu zrobí štyri hviezdičky. Ta čo je???
Reply on: KVKV #30374:

Oprava:
Predposledný riadok: ...a tie úzke **** uličky.
K mape z r.1965.
Ako skoro každá mapa v dobe vydania aj na tejto sa vyskytlo niekolko chýb , resp. údajov ,ktoré už alebo ešte neplatili.
Linky ED: pri štad.lokom. mali by mať správne vyznačenú konečnú 1,2,5,R3 ; a 4 pokrač. do Čermela. Všimnite si pokus o nakoniec neúspešné poslovenčenie na „Črmeľ „
L6 už v tej dobe nejazdila, lebo prebiehala rozsiahla výstavba Moldavskej, v druhej polovici r.65 už ani L3, linky sa obnovujú až po dostavbe trate na Moldavskej (R1, 6-už cez terasu, 3-cez nové dvojkolajné odbočenie na Kuzmányho ) Vtej dobe jazdila združená L2/7 cez stanicu, na oboch linkách sa poprvýkrát vypravujú vozy T.
Nákladné vlečky nie sú vyznačené, ale dobre je viditelná trasa do starej nemocnice (v tej dobe už tiež zrušená) . Odbočovala pri Maárovej/Milosrdenstva/ z tr. Sov.arm./Južnej/ na Barčiansku , odbočila na Sabolovu/Mudroňovu/ a vchádzala v miestach dnešného hl.vchodu, pokračovala priamo až ku kotolni.
Všimnite si ešte vyznačenie zastávky „Zborovská“ na L3 na Štúrovej. V smere na N.O. je tam dodnes vidieť výrez v živom plote. Pokial Vám príde ten ostrovček krátky, tak to tak bolo skoro na všetkých zastávkach.

Tá Barčianska trieda od Južnej až po Rastislavovu v podstate nikdy neexistovala, v uvedenom úseku to bola len neasfaltovaná cesta po okraji ktorej viedla kolaj v uvedenom úseku. Projekt Barčianskej sa nikdy nerealizoval, lebo bolo rozhodnuté o rozšírení Rastislavovej . Na Kukučinovej sa za tým účelom museli zbúrať domy v mieste jej dnešnej trasy ku križovatke na Štúrovej.
A ešte jedna zaujímavosť. Zrejme ani mapotvorcom nebolo jasno čo čím je a čím bude a tak v mieste kde sa spojovala Rastislavova a Barčianska až do miesta ,kde sa znovu rozdvojujú vznikla akási „dvoj-ulica“ , resp. Barčianska sa nachádzala na Rastislavovej (či naopak).

Linky AD: abus doprava tak ako má byť. Prípoje k ed.
Je zaujímavé predlženie tradičnej L10 z nám.oslob. uličkami v okolí Moldavskej ako náhrada L6 a súčasne prvá nová linka na Terasu. (Šafárikova dlho nevydržala, snád už v dobe vydania tejto mapy to bola tr.SNP)
L 12 už v tej dobe nebola, čiastočne ju nahradila L16 od r.62. Ale možme sa „prejsť jej trasou.
Začínala pri malej stanici, pokračovala Kalininovou a hned zabočila na Smetanovu. Tá križovala Južnú v miestach ,kde dnes stojí radový panelák a pokračovala k bývalému hl.vchodu do st.nemocnice. Tam zabočila na Rastislavovu a v zhodnej trase s vyznačenou L16 pokračovala na N.O.
Šestnástka jazdila Maárovou a Rázusovou až do otvorenia novej Rastislavovej. Za povšimnutie stojí hustota zastávok v úseku od konečnej pri nemocnici po Štúrovu.
Trasa linky 13 cez Národné nám. ,križovaním Komenského k TU a k Rozálii bola dosť populárna a využívaná. Vydržala pomerne dlho až do 80-tych rokov .
Druhou linkou na terasu bola 17 , po zavedení L6 sa „usadila“ na Popradskej a bola vždy dost využívaná až do doby než niekto nastolil 30min.intervaly a tým odohnal cestujúcich.
Po zrušení ed bola predlžená cez Stromovu na stanicu .

Ešte pripomínam ulice Dlhá, Tatárska, Mostová a úzke ****. To bola obdoba dnešného LIX. Hovorilo sa tomu cigánsky tábor.

Takže príjemnú virtuálnu prechádzku po starých Košiciach.
Reply on: KVKV #30372:
Ano, pokial by bol zvoleny hlavny inzinier dopravy, tak to moze robit aj UHA.. Bohuzial, nemame ani hlavneho dopravneho inziniera a ani UDI.. Tak tie uzly musi pre mesto robit zas a zas len DPMK
Reply on: eMareq #30360:

...ÚHA – bolo tu spomenuté, že boli prizvaní k jednaniu. Neviem síce ako kompetentne sa vyjadrovali k veci, ale prinajmenšom by malo byť v ich kompetencii návrh a riešenie prestupných uzlov , pretože kto iný je to momentálne ochotný a schopný v Košiciach riešiť? DPMK predsa k tomu zaujalo alibistické stanovisko „zastávky sú v kompetencii mestských častí“ ... a chce riešiť zmysluplný prestupný systém mhd.
Nedávno bolo spomenuté ,že tu chýba odbor či úrad dopravného inžinierstva. Táto inštitúcia by mala mať podla mňa kvalitných odborníkov aj pre riešenie súčasnej problematiky , to jest mhd ako univerzálny a racionálny systém.
Dnes sa miešajú do linkotvorby starostovia a kde kto a to je to najhoršie.
Začinam mať pocit, že Košice boli pridelené či rozdelené medzi vidiecke časti.

...staré kádre z minulého režimu.... to je charakterový typ ľudí ,bezohľadných karieristov, „hráčov“ , ale sledujem ,že aj mnoho mladších si tento štýl rýchlo osvojilo.
Dajte prečítať Filipkovi ?

http://www.busportal.cz/modules.php?name=article&sid=4321

"Na základě výsledků přepravních průzkumů zjišťujeme, že čím kratší je interval, tím je linka atraktivnější a má schopnost přitahovat cestující z ostatních souběžných linek MHD. Právě proto dochází ke zkrácení intervalu na lince 9 v neděli dopoledne a po poledni až na 7,5 minuty. "
Reply on: Peter55 #30369:
Ale musim dodať, že najlepšie sa citim v IK ? ?

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.