No je známe ešte za p.Reipricha a aj pozdejšie, že ich tieto stránky občas poriadne nas...(naštvali). Myslim , že sa snažili vtedy to zaraziť, objavovali sa podivní diskutéri a príspevky, problémy tu boli.
Dnes je situácia taká, že vzniká akýsi „krúžok priatelov dpmk „ ,to jest ludí, ktorých doverne poznáte a konzultujete s nimi odborné veci. Naviac sú to ludia s právami webmastera týchto stránok alebo aspon majú možnosť zasahovať do nich a upravovať ich obsah.
Ináč nič proti týmto luďom, považujem ich za rozumných ludí, ich príspevky a aktivity zväčša prínosom pre mhd i toto fórum, len som chcel upozorniť na nebezpečný precedens „regulovania informácií“ sposobený možno že trochu unáhlenou snahou o zverejnenie nového l.v.
Životná prax mi potvrdila, že aj spočiatku prospešné a dobre mienené autoritatívne rozhodnutia a obmedzenia sa časom akosi zvrhnú v snahu kryť vlastné chyby a nepríjemné veci. A ešte raz opakujem, to že sa to dostalo von medzi nekompetentných , to je Vaša chyba.
Ahojte. Dnešná kuriozitka: Sedel som v elektrièke (L7), ktorá šla z TU. Všetko bolo O.K., kým sme nedošli na križovatku Zimná x ÈSL armády. Pred nami bola elektrièka (L6), ktorá šla z od Radnice smerom na Amfiteáter a ïalšia (LR4) išla od Amfiteátra ku TU. Všetky tri elektrièky sa stretli na trojuholníku... a tak, že sa ani jedna skoro pohnúť nevedela ? ?... pomalièky sme sa hýbali, aby ani náhodou nedošlo ku zrážke. [7:23-7:29]
HEH.. ale keby to bol koniec... hmm! ??
Koneène sme boli "vo¾ní", keï tu zrazu vypadla elektrina a stáli sme uprostred križovatky ? ? ?
...ujo vodiè mal èo robiť, aby každému šoférovi vysvetlil, že vypadla elektrina, a že musia elektrièku obísť...
No ale ved tam je nedaleko pred tym priecestim konecna zastavka, myslis, ze cinkac sa tam rozbehne natolko, ze bude hned burat? ? Ja by som nedal semafor pre elektricky, ale iba cisto pre Slanecku. Elekricky tam maju konecnu, preto by sa vodicom elektriciek mohlo dohodnut, ze ked uvidia odbocovat spoj L13, ze mu maju dat prednost. Ved takto je to na viacerych miestach aj nepisane pravidlo a nielen v KE. Cize asi jediny oriesok by bolo vyriesit to zaradenie sa na Slanecku.
Krot vasne!!! Teraz sa tu pekne krasne ospravedlnis.Ty ma nemas co ociernovat!!! Ukaz dokaz ze som cierny pasazier!!!! Az mi to dokazes tak potom si mozes otvarat hubu na mna!!!
Až toľko miesta tam nie je a neplatí to, až sa zaradí za amatéra. A električka nevie zastaviť, vie len zabrinkať a bum ? .
Na tej druhej križovatke je len tzv. "T".
Ale uznávam, najlepšie riešenie pre každého. Alebo chcete semaforom buzerovať každú zastávku električky?
To suhlasim, ale fotograficka pamat mi hovori nieco ako, ze za tymi kolajnicami by malo byt viac miesta, kedze aj medzi tratou a Slaneckou je travnaty pas. Ak by sa zablokoval len smer do obratiska, tak by to az tak nevadilo.
Dalsia vec je, ze aj v pripade variantu ako to tu spominal 1018 by sa malo zachadzat na tu Vazecku a teda pri odchode z nej by autobusy tak ci onak museli davat prednost.
Inak taka perlicka, kedysi sa OC Terasa volalo OD Cassovia
A dalsie perlicky... Viete, ze "Krasna nad Hornadom" oficialne neexistuje a v katastri je vedena iba ako 'Kosice -Krasna', resp. ako 'katastralne uzemie Krasna'? Chyba vznikla zrejme pri vcleneni obce ako mestskej casti Kosic. Povodny nazov obce bol 'Szeplak' - pekne byvanie. Keby sa dosledne prelozil aj povodny nazov obce Vysne Opatske (Azilvas Apathi, Szilvas Apathi), tak by sme dnes mali MC Slivne Opatske. To aj vysvetluje, preco nejestvuje Nizne Opatske.
Je to najlepšie riešenie, bohužiaľ to má háčik. Dnes je už Slanecká tak prehustená, že autobus by na križovatke kde dáva prednosť každému, navyše zahatá koľajnice, nemal šancu. Aj keď uznám, že smerom do Krásnej o nič nejde, meškanie niekoľkých minút je oproti bezpečnosti cestujúcich nič. ?
A keby vystupna zastavka pre L13 bola najprv na stanovisti na Slaneckej? Predsa len by bolo cestujucim lepsie prechadzat rovno od dveri ku elektricke a autobus by sa nezdrziaval prechodom na subeznu komunikaciu pred OC (Vazecka ul.). Potom by prazdny autobus uz mohol manevrovat podla potreby a presunut sa trebars najblizsim priecestim cez elektrickovu trat a na tej Vazeckej pred OC by uz bola nastupna zastavka, kde by tiez cestujuci rovno od elektricky nastupovali do otvorenych dveri autobusu. Sice neviem, aky je tam siroke schodiste od zastavky cez cestu, ale mozno drobnou upravou by sa tam dal zriadit ostrovcek. Autobus by potom odbocil na krizovatke Galakticka - Slanecka na hlavnu cestu a pokracoval po svojej trase do Krasnej.
Tak toto sa Ti podarilo ? . Sleduješ ten hnusný balkán na prednom skle? Ostatok je predpisový ? .
Re #27872 Papyr: Presne tak. Moja prax je taká, že znamenie na zastávke nie je potrebné. Ak tam niekto stojí, tak zastavím. Stáva sa už čoraz častejšie, že mi dotyčný kyve rukou znamenie: "ic het, komu ce treba", ale bohužiaľ musím zastaviť a vyvetrať, lebo vo voze sa vždy nájde nejaký "ementál ", ktorý sa ubytuje pri dverách. To isté platí ak je vozidlo plné. Takže z vnútra jednoznačne tlačidlo, keď sme ich to už začali učiť dopytom.
Re #27864 1018: V smere na KVP sa bude otáčať na Južnej triede pred križovatkou na cintorín? Opačne to bude opäť to kolízne miesto pri Askofe? Dobre som pochopil?
Re #27838 m2001: Nakoľko už dnes dokážeme obslúžiť v rovnaký čas dve zastávky, tak to nebude problém ani potom. ?
Re #27832 TA: Pre cestujúceho to nebude zbytočná komplikácia, nakoľko ako som už spomenul, znásilnili sme ich už s dopytom. Časový prísun možno nebude tak podstatný, ako fakt, že takto sa dá kompenzovať meškanie, respektíve strata spôsobená napríklad predajom lístkov. Ak dôjde k nadbehnutiu, tak potom je možná pomalšia jazda, ktorá má spolu s nerozbiehaním vozidla zo zastávky značný ekonomický prínos. Pre Teba a ešte zopár ďalších ? aj ekologický! (som zvedavý, či zagágajú) ? .
Sarko
Dalsia vec je, ze aj v pripade variantu ako to tu spominal 1018 by sa malo zachadzat na tu Vazecku a teda pri odchode z nej by autobusy tak ci onak museli davat prednost.