Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: Isidor #27640:

Re #27631 KVKV: "Počet električiek sa nezvýši, ten stačí"
Mám to chápať tak, že "keď už máme ~20 odstavených T3, tak prečo ich neprevádzkovať"? Ak hej - a to ich prehliadky, opravy, náhradné diely, kurzy pre vodičov, (elektrina,) bude všetko zadarmo? Išlo mi o počet aktívne PREVÁDZKOVANÝCH električiek, ktorý by sa MUSEL zvýšiť (minimálne o 10 vozov). To, že teraz niekoľko prebytočných vrakov hnije na dvore, to je v poriadku, nestojí to podnik nič. Keby ich chcel pustiť na trať - a ešte predtým dať do takého stavu, aby sa v prvej zákrute nerozpadli ......
Úspora zopár (ak vôbec) autobusov by to imho celkom iste nevyvážila.

"To potom nech je trvalý interval od piatej do desiatej večer na všetkých linkách 30min. a v špičke doplníme autobusmi."
Autobusmi sa akosi električkové linky dopĺňajú ťažšie, nakoľko by sa muselo zriadiť zastavovanie v el. zastávkach (v KE nereálne). Ale rovnomerný celodenný interval trolejbusov a v špičke doplnenie autobusmi - je celkom normálne riešenie.

"Nevýhodné účtovanie el.energie za výkyvy vo výkonoch považujem za zvrátenosť a umelé znevýhodňovanie el.trakcie."
A to si majú elektrárne akože vyrobiť prúd do zásoby a pustiť ho v čase špičky naviac? Tak neviem, mne to z podstaty výroby a prenosu elektrickej energie ako takej vychádza, že sa musí zmluva (platba) zakladať na najvyššom odbere. Niečo mi ušlo z fyziky?

"Ale rozhodne nejde riešiť vyrovnanosť spotreby nasadením autobusov v špičke."
Na mestských linkách nie (viď vyššie). Na trase do USS to (dnes, nie pred 20 rokmi) práveže ide.

"Tu je tiež potrebná koordinácia v rámci škol, firiem, magistrátu. To jest zavádzaním pružnej pracovnej doby pokial je to možné"
Neviem si predstaviť, že by magistrát nariaďoval súkromným firmám alebo školám (niektorým), kedy majú pracovať. Taká doba tu už chvalabohu nie je.. Predlžovanie a zoslabovanie špičky (hlavne popoludňajšej) práveže nastáva, si myslím, postupne celkom prirodzene a samovoľne.
V Prahe niečo také magoriát fakt organizuje?


“““To, že teraz niekoľko prebytočných vrakov hnije na dvore, to je v poriadku, nestojí to podnik nič.““““ ...No pohoda! Teda túto vetu by mal niekto zvečniť zlatým písmom do mramoru. Nie si ty zamestnancom dpmk? Pokial nie, tak s tým by si tam mal úspech. U niektorých. A čo to tak ešte rozvinúť. Odstaviť a rozkradnúť ďalších 50vozov. Predsa to nahradíme autobusmi a ešte ušetríme vodičov, elektrinu, náhradné diely (načo to opravovať) ...a postupne tak vytvoríme celý bezproblémový vozový park ED, ktorý nás nič nebude stáť.

...spoločné zastávky ED/AD je sice iná téma , a v inom kontexte, než náhradu ED to považujem za rozumné riešenie. Ale opravil by som „v KE nerealizovatelné“ na ““v KE neochota realizovať““

...doplňovanie tbusov autobusmi v špičke ... tak to sa prihlás u loubabráka, ten mal „ešte lepšie „ riešenie. Čo tak antipetícia za vytvorenie bezproblémového voz.parku ed,td, ktoré budú pekne odstavené, hniť a nebudú nič stáť ???

...odber elektriny.... „zmluva sa musí zakladať na najvyššom odbere“ . Ešteže to dúfam nenapadne niekoho až mi príde najbližšie vyúčtovanie domov. Zatial platím za skutočne odobratú energiu.
Ja chápem, že u velkoodberatelov je táto problematika trochu odlišná, ale NESMIE to vytvárať takéto absurdné situácie.

Dnes doobedu som tieto názory (RA-maniakov a busofilov) diskutoval s niekolkými luďmi pracujúcimi v mhd a znalými problematiky. Tak vyvalené oči som už dlho nevidel.? ? ? Pýtali sa či to tam riadia Rumuni alebo Albánci....(hlavne tá zlatá veta o tých pohodových dvadsiatich vrakoch... ta bodovala!)
V Brasove to podla tvojej filozofie organizácie dopravy už tak dopadlo. Už nemajú žiadny problém s ED. Nebol si tam na stáži ?
Reply on: KVKV #27633:
Myslis, ze Kosice su dostatocne velke mesto, aby uzivili system P+R? Ja si tym zdaleka nie som tak isty. Bol by P+R v Kosiciach vyuzivany?
Reply on: eMareq #27649:
jj, to je nevýhoda hromadnej výstavby. V tej predĺženej špičke (na terase) podľa môjho pozorovania prevláda najmä prúd dôchodcov na nemocnicu ? a taktiež študenti TU.
Reply on: BMko #27648:
jj súhlasím. Veď vieme, "ktorý" problém treba raz a navždy "poriešiť"... ? ?
Reply on: BMko #27648:
plny suhlas, az na tie y/i ?
Reply on: KVKV #27630:
a preco sa nevykaslat na celu USStell objednavku. Steel si kladie podmienky a obmedzuje pocet vodicov z povolenym vstupom. to narusa strukturu vypravy a dokonca sa kvoli US Steelu stahuju aj vozidla z beznych mestskych liniek, aj v case dopravnej spicky lebo vodici nemaju vstup. Ja som za to aby objednavka usstelu patrila neakej inej firme alebo nech si USSteel kupi vlastne vozidla. Tak ako to spravil slovnaft v BA alebo tiez Volswagen.
Reply on: Isidor #27640:
"Neviem si predstaviť, že by magistrát nariaďoval súkromným firmám alebo školám (niektorým), kedy majú pracovať. Taká doba tu už chvalabohu nie je.. Predlžovanie a zoslabovanie špičky (hlavne popoludňajšej) práveže nastáva, si myslím, postupne celkom prirodzene a samovoľne."

Za posledné roky badať, že sa ranná špička predlžuje. Napr. na terase sú vozne preplnené aj po 8.00 h. Len samozrejme, vtedy sa jazdí s intervalom rovným K-číslu. ? Preto by bolo dobré, keď sa už pripravuje to lepšie využitie električiek zaoberať sa týmto javom (teda predĺžiť špičku na dlhšie obdobie).

Re #27647 m2001: THC je špecifické tým, že je to mladé sídlisko. Preto má aj vyššie nároky na dopravu. Aj ono raz však zostarne.

Re #27648 BMko: Súhlasím, niektoré veci potrebujú riešiť.
ALL: nakolko tato stranka stagnuje rozhodol som sa vratit ku webmastrovaniu tejto sekcie iMHD. V najblizsej dobe sa budem chciet urcite stretnut z eMarekom, 1018, a Diggim, ktory mi dufam pomozu zo spravovanim. Nakolko vsetci spominany stali a pomahali pri zrode tejto stranky. Vsetci doterajsi ostatny admini budu zruseny nakolko, ako sa vravi "prava ruka nevie co robi lava". A vznikali nezhody a zle medziludske vztahy kazili Image tejto stranky. Pomoc ale od Vas ostatnych bude vítana. Dakujem za pochopenie.

Chvilu to potrva ale do zaciatku noveho roka by som bol rad aby to slo na 100 percent
Reply on: Isidor #27640:
Zoslabovanie špičkových intenzít v niektorých častiach je dané aj vekovou štruktúrou obyvateľstva - viď Terasa (hromadné starnutie) a v kontraste THC. Trend je pokles školopovinných, takže je možné očakávať ďalšie vyrovnávanie špičky so sedlom.
Reply on: *SOLARIS* maniak #27628:
v OZ môžeš byť od 15r.
Reply on: KVKV #27631:
"Počet električiek sa nezvýši, ten stačí"
Mám to chápať tak, že "keď už máme ~20 odstavených T3, tak prečo ich neprevádzkovať"? Ak hej - a to ich prehliadky, opravy, náhradné diely, kurzy pre vodičov, (elektrina,) bude všetko zadarmo? Išlo mi o počet aktívne PREVÁDZKOVANÝCH električiek, ktorý by sa MUSEL zvýšiť (minimálne o 10 vozov). To, že teraz niekoľko prebytočných vrakov hnije na dvore, to je v poriadku, nestojí to podnik nič. Keby ich chcel pustiť na trať - a ešte predtým dať do takého stavu, aby sa v prvej zákrute nerozpadli ......
Úspora zopár (ak vôbec) autobusov by to imho celkom iste nevyvážila.

"To potom nech je trvalý interval od piatej do desiatej večer na všetkých linkách 30min. a v špičke doplníme autobusmi."
Autobusmi sa akosi električkové linky dopĺňajú ťažšie, nakoľko by sa muselo zriadiť zastavovanie v el. zastávkach (v KE nereálne). Ale rovnomerný celodenný interval trolejbusov a v špičke doplnenie autobusmi - je celkom normálne riešenie.

"Nevýhodné účtovanie el.energie za výkyvy vo výkonoch považujem za zvrátenosť a umelé znevýhodňovanie el.trakcie."
A to si majú elektrárne akože vyrobiť prúd do zásoby a pustiť ho v čase špičky naviac? ? Tak neviem, mne to z podstaty výroby a prenosu elektrickej energie ako takej vychádza, že sa musí zmluva (platba) zakladať na najvyššom odbere. Niečo mi ušlo z fyziky? 🙂

"Ale rozhodne nejde riešiť vyrovnanosť spotreby nasadením autobusov v špičke."
Na mestských linkách nie (viď vyššie). Na trase do USS to (dnes, nie pred 20 rokmi) práveže ide.

"Tu je tiež potrebná koordinácia v rámci škol, firiem, magistrátu. To jest zavádzaním pružnej pracovnej doby pokial je to možné"
Neviem si predstaviť, že by magistrát nariaďoval súkromným firmám alebo školám (niektorým), kedy majú pracovať. Taká doba tu už chvalabohu nie je.. Predlžovanie a zoslabovanie špičky (hlavne popoludňajšej) práveže nastáva, si myslím, postupne celkom prirodzene a samovoľne.
V Prahe niečo také magoriát fakt organizuje? 🙂
Reply on: *SOLARIS* maniak #27628:
Videl som kritéria ktoré písal osobne d3k0 a tam nebola o veku ani zmienka ?
Reply on: cybernetic #27637:
a načo? stači si otvoriť fóra a word a potom už len CTRL+ C => CTRL + V ?
KVKV
nebude lepsie,ked napises knihu?
Reply on: *SOLARIS* maniak #27635:
Aspoň že ty máš, však? ?

*SOLARIS* maniak

Reply on: Furčan #27629:
ta veruže, už by sa patrilo ?
Reply on: eMareq #27612:

... ešte raz: 100 % nesúbeh tu nebude aj keď sa na hlavu postavíte... No to viem, to som nepoprel. Ale je ho treba minimalizovat ako sa len dá .
...súbehy šacanský ,moldavská... takže čo s tým ? Máte riešenie?

Nevýhodné účtovanie el.energie za výkyvy vo výkonoch považujem za zvrátenosť a umelé znevýhodňovanie el.trakcie. Ale rozhodne nejde riešiť vyrovnanosť spotreby nasadením autobusov v špičke.
Aj v dobách najvačšieho rozmachu ed to tak bolo, že polovina električiek bola mimo špičky odstavená.
Vedelo sa o tom už od samého začiatku výstavby vsž , že budú v súvislosti s prepravou ludí tieto vysoké prepravné nároky v krátkom časovom úseku.
Aj v niektorých iných mestách je tomu tak. Je to dané charakterom mesta, vačšinou sa jedná o prepravu do priemyselných zón.

A ešte k špičkám. Tu je tiež potrebná koordinácia v rámci škol, firiem, magistrátu. To jest zavádzaním pružnej pracovnej doby pokial je to možné, rozne posunutými začiatkami vyučovania na roznych školách, atd. Teda rozptýliť ten špičkový náraz na dlhšiu dobu. V Prahe to už dávno tak funguje . Ranná špička pozvolna končí až po desiatej a večerná až po osmej.
Reply on: 5 #27605:

Nikto nechce ten comeback 70tych rokov, už ani nikdy nebude, len som tým chcel vyjadriť , že tá kapacita skrátených RA k amf. by bola hravo zvládnutelná a stále by bola kapacitná rezerva. To, že bola dispečersky riadená doprava ... zastavovanie vozov až v určenej zastávke, to tiež dnes pri dobrej organizácii nehrozí. Ale bolo to tak. Vyťaženie rýchlodráhy bolo vtedy v rannej špičke 100%. Vozy jazdili nadohlad meniarne vypadávali každú chvílu. Aby sa zvládla doprava do vsž tak boli zavedené RA ako nutnosť. Vtedy mali opodstatnenie. DNES NIE.

Zriaďovanie parkovísk P+R je celosvetový trend a neslúži len pre návštevníkov Košíc (iných miest). Uviedol som to ako alternatívu.
Domnievam sa , že zavedenie prestupnej tarify priamo vyvoláva nutnosť zmeny organizácie dopravy a zrušenie doteraz premnožených spojov typu odvšadial všade a to včetne RA. Príííliš velký luxus pre proletariát v dobe tržnej ekonomiky! Socializmus a kadejaké nezmyselné zvýhodňovanie a uprednostňovanie robotníckej triedy je už MINULOSŤOU !!! A aj tak si myslím, že tí železiarenskí sú na tom dnes veeelmi dobre oproti zamestnancom iných firiem.
A nikoho nevyháňam do áut, je to jeho volba , ked je mu prestúpiť zaťažko.
Reply on: Irisb #27604:


To si nepochopil ma dobre, prečítaj pozorne to predošlé.

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.