Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Vážení, rád by som sa pripojil do diskusie (aj keď na dispečeri som dnes toho hodil viac ako dosť), ale keďže za posledné dni isté udalosti nabrali zaujímavý spád, dočasne som znechutený a nemám chuť reagovať.

Ide o to, že som určité obdobie sledovaný a za moje názory sa rozširujú kadejaké polopravdy.

Preto si dovolím ku kauze "CD médiá za čelnými sklami vozidiel MHD" doložiť detailnejšie informácie. Tak, ako som uviedol v príspevku #2528, dňa 20.2.2004 som telefonicky rozprával s hlavným majstrom TD, avšak upresňujem, že som mu volal v inej záležitosti, nakoľko sa chcel so mnou stretnúť vo veci, ktorá však s MHD nemá nič spoločné. Keďže sme tu medzitým tému "CD" rozoberali a osobne sa mi aj naozaj stalo, že ma CD z 1020 nepríjemne oslepili, tak som využil príležitosť, aby som sa dotkol aj tejto témy a opýtal sa na jeho názor. Oznámil mi, že v tejto veci mal viaceré ohlasy, ale že skutočne v tomto smere nemôže nič urobiť a zasahovať vodičom do osobných vecí, pričom ak by mohol, že by to už dávno vyriešil. Údajne to však rieši nadriadené oddelenie na prevádzke cestnej dopravy. Toľko celý rozhovor. Dnes som sa na základe telefonického dohodnutia s uvedeným majstrom aj osobne stretol a prebral s ním súkromné záležitosti, ktoré opakujem, nemajú s MHD absolútne nič spoločné (kto vie, v akej oblasti pracujem, domyslí si). Samozrejme sme prebrali aj oblasť dopravy, avšak v prípade CD-čiek nepadlo jediné slovo.

Chcem tým povedať len toľko, že aj keď nezodpovedné zakladanie CD (a zvlášť lesklou plochou smerom von) neuznávam, nijako proti tomuto nebojujem a nelobujem, nemám na to čas, ani nervy. Na to sú tu v DPMK kompetentní, ktorí sú za to aj platení. Na fóre som vyslovil len súkromný názor.

"Agentúre JPP" (nebudem menovať) odporúčam, aby sa prestala venovať údajnému, mnou strávenému času za počítačom, kontrole časov pridania príspevkov, rozširovať vykonštruované vyjadrenia a starať sa o vlastný život. "Pravda" o tom, že nemám čo robiť a ponocovať, bude asi niekde inde...
Reply on: Esicko #2695:
Ako je to tam riadené? Koľajové obvody alebo je to zaviazané do staničného ZZ? Prečo sa to psuje? Máš konkrétne poznatky? Dosť ma to zaujíma, preberiem to s pražskými zabezpečovákmi, či sa s tým dá niečo robiť.
I.
Reply on: eMareq #2684:
Aký problém železníc? Čo s tým možu spraviť? Neviem, aké je v danom mieste zabezpečenie, ale od toho doba uzatvorenia priecestia dosť zásadne závisí.
I.
Reply on: Papyr #2676:
Ak by vodič podľa predpisu vypol riadenie, vynuloval reverz a zneprístupnil kabínu, určite by si len tak neodišiel. A okrem toho - ak vodič ide napr. preložiť zberače (T) alebo prehodiť výhybku (E), tak nemusí podľa predpisov robiť ani tieto úkony. Ak by si mu odišiel v tomto okamihu, čím by to bolo iné?
Ja som za to, aby vodiči nesmeli opúšťať vozidlo s cestujúcimi, ale NAJPRV sa im musia vytvoriť na každej linke aspoň na jednej konečnej - a to na tej, kde sa čerpajú pracovné a bezpečnostné prestávky - podmienky, aby si tam mohli niečo kúpiť, zohriať, uvariť a až potom sa može začať s drakonickým postihovaním.
I.
Reply on: Vladimír #2700:
to je už minulosť (tie vraky na L31) dnes už jazdia častejšie nové busy. Je to škoda, lebo previesť sa staručkým Ikarusom 280 bol super zážitok
Reply on: eMareq #2702:
a co take 60 az 90 minutove linky ako 22, 28, 29? 😉
Reply on: Vladimír #2700:
Keby existovala aj niekdajsia L50, tiez by sa navozil ~50 minut z jednej konecnej na druhu 🙂 😉
Reply on: Vladimír #2700:
Problem je hlavne u zeleznic, ktore na cetne vyzvy DP ani len neracili reagovat!!! Sam S. Dutko povedal v Korzari - bude nevyhnutny osobny kontakt. Inak sa to riesit neda.
Reply on: Dopravák #2696:
Hehe... L31 je dobrá voľba. 52 minút vo vraku 🙂

Re #2697 Dopravák: Mnohé linky MHD v Košiciach majú šialenú trasu, ale number on v dopravnej úchylnosti je jednoznačne L14. Také mrhanie je ozaj málokde pozorovateľné. Napokon, pekne sa to prejavuje aj v obsadenosti vozidiel - prax krásne ukazuje, že trasa linky je postavená na hlavu a autobusy vozia na 50% trasy vzduch.

Re #2699 eMareq: Ak je s tými závorami skutočne taký problém, zrejme bude zmena nevyhnutná a opätovne sa ustanoví samostatná linka ďo Ťahanoviec a na Aničku. Ale pevne verím, že sa problém podarí vyriešiť.

Pre obsluhu danej oblasti by boli podľa mňa ideálne okruhové trasy - jedna linka v okruhu ...Národná trieda - Anička - Ťahanovce - Hlinkova - Národná trieda... a druhá v smere opačnom.
Reply on: Dopravák #2697:
No u mna sa to povedat neda - ja som mal vzdy so zavorami problem, teda nie osobne ja lae vzdy ked som nasadol na nu, vzdy sme tam postavali minimalne 15 - 30 minut 😉 🙂. To co som tu pisal, bol nejaky navrh, ako by sa to dalo obist.
Reply on: Dopravák #2696:
Ked chce vidiet garaze, ale nie priamo nech pouzije L22 a ani prestupovat nemusi. Ja by som odporucal previest sa kazdou linkou co existuje, a potom by mohol aj zhodnocovat co sa mu pacilo a co nie 😉 🙂
Reply on: eMareq #2684:
Čo furt máš proti L14. ? Je to ? linka. Cestujem ňou dosť často a je dosť využívaná a ani so závorami sme nemali problém.
Reply on: Valec #2677:
Určite by si sa mal previesť L31 od konečnej po konečnú (Lingov - Kláštor)

Ak chceš vidieť "Bronks"?použi L11 a ak chceš prísť rovno pred garáže DP použi L14
Ad "rampy" v Tahanovciach. Je pravda, ze priecestne zabezpecovacie zariadenie so zavorami (PZZ) na zastavke Tahanovce v poslednej dobe hapruje. Kontrolne prvky od neho mame v dopravnej kancelarii v Kosiciach. Jeho neumerne dlhe uzavretie, resp. uzavretie, aj ked ziadny vlak nejde, je sposobene diletantstvom projektanta tohto PZZ. Niekto to skratka takto navrhol a druhy kxkxt to takto schvalil... Zase by sme sa dostali k tomu, ze je tu majslabsi clanok o ktorom som tu predcasom pisal. My uz volavame na dispecing DPMK, minule jazdili z tohto titulu 14-ky z oboch stran po zavory a nejaky dispecer tam riadil prestupy cestujucich.
Reply on: Vladimír #2693:
Ja som zas za ano za obe veci co spominas. Preco?

Jednoduchsia kontrola kolko sa toho predalo, ale utrpi cas odchodu - i to sa vsak da riesit skorsim prichodom na zastavku (nebude kolizia s L29 - casovy odstup je velmi dobry), co v tomto pripade nieje na zavadu, lebo ides len na Jahodnu (kopec alebo RSS - je to jedno ci tam prides napr. o 5 min neskor - nic Ti neujde). Ak potrebujes ist inam, ides SAD (stoji aj na kopci)
Keby vodic otvaral aj dve zbyle dvere, dopadlo by to tak, ze by si malokto oznacoval listky - nieje kontrola. A strata by sa len zvacsila.

Ak by vodic iba "bral" peniaze a listky nevydaval - skoncil by ako jeho predchodca, ktory to skusal a dopadlo to vyhadzovom.

U beznych liniek taketo nieco nieje pocas dna mozne, aby sa robil nastup len cez predne dvere + kontrola listkov. Len by sa spoje omeskavali.

L40 chapem ako niekdajsiu rekreacnu dopravu, nie ako beznu linku.

Alebo: Ked tak jasne preukazanie sa mesacnikom (na obe pasma) alebo pripadne mesacnikom na 1. pasmo a CL na 3. pasmo.
Reply on: Vladimír #2691:
Nie výhradnému predaju u vodiča a v rámci môjho presvedčenia nie aj nástupu prednými dverami.
Reply on: Vladimír #2691:
Co konkretne nie? Kontroly ale predaj u vodica?
Reply on: eMareq #2688:
Keď už sme pritom, tak ja som tiež očakával 3. tarifné pásmo.

Re #2689 eMareq: Tak to zasa nie. Potom tak môžeš uvažovať o každej linke.
Reply on: eMareq #2689:
Sice ak by vodic robil dosledne kontroly oznacenia listkov, tak by k tomu ani nemuselo dojst...
Reply on: eMareq #2688:
Najlepsi by bol asi predaj listko priamo u vodica, tak by sa vyhlo este vyssim stratam -> neoznacenie CL. Ale tesim sa, ked sa budu robit prepravne kontroly na tejto linke 😉 🙂

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.