Reply on: redburger #26889:
Áno, to nie je mestské zastupitelstvo, to je OKUPAČNÁ SPRÁVA MESTA !
85% poslancov sú prišelci z „Bombaľova“ , ich „rodné strany“ niektorých nominovali do volieb z iných miest a obcí , takže „Košičanmi“ sa stali až po zvolení. Niektorí sem prišli zo svojej rodnej viesky vyštudovať a zistili , že Košice sú v ich kariérach dobrým odrazovým mostíkom pre ďalší postup (hlavne do Bratislavy, kde z nich potom majú ešte väčšiu radosť). Títo ludia nemajú ku Košiciam žiadny vzťah a nie sú schopní ani ochotní si ho vytvoriť, pretože pochádzajú z iného prostredia, zpravidla vidieckeho. Mnoho z týchto ludí zistilo, že aj po získaní vš. vzdelania ich odborná úroveň nie je velmi vysoká a nie je šanca ani ich snaha ju rozvíjať. Naviac ,zistená skutočnosť, že poctivou prácou a vytváraním skutočných hodnot v tomto štáte ešte nikto nezbohatol ,ich výrazne motivuje k ešte bezohladnejšiemu karierizmu. /Kariérny rast nie je priamo úmerný rastu odbornému a charakterovému/
Hlášky typu, že „aspoň viem, koho nevoliť nabudúce“ sú úplne naivné, pretože ak ich niekto nahradí, tak jeho vlastnosti budú velmi podobné. Dnes žijeme v dobe, keď slušný a charakterný človek je z politiky odídený alebo sám odíde.
Dúfam, že sa zas ozve nejaký „sporiadaný uvedomelý občan“ a prejaví svoje vlastenecké pohoršenie nad označením „okupačná správa“, ....podobne ako pred časom na „kalašnikovy“ .
A aký interval by asi doprial Kavečanom? Nestačia odchody 2 max. 3? Nepočítam počas leta a zimy vložené spoje čo končia / začínajú na NO (teda 15-minútovka).
5
Ad 1. Preto ma zaujímali základné princípy tvoreného LV, aby tu nevznikla situácia, že niektoré MČ sa budú cítiť ukrivdené, keď budú riešené rôzne (jedným to ostane, a druhým zoberú, a tretí budú musieť prestupovať...). Ak sa jasne stanovia základné pravidlá tvorby LV, bude potom menej dôvodov na nespokojné reakcie. A zároveň nejaké oporné piliere nového LV, od ktorých jeho tvorca neustúpi za žiadnu cenu.
Ad 2. Ak sa vytvorí LV na prestupnom princípe, teda zruší sa veľká časť priamych liniek a teda nové LV cestujúceho bude nútiť prestupovať a NEBUDÚ existovať poriadne prestupné body, potom môžme hovoriť o kvalitatívnom zhoršení MHD.
Keď doteraz idem priamo, a po novom budem musieť niekde vystúpiť, prejsť 200 m a 3 semafóry, potom čakať na prestup (hoc aj krátko) v žiadnej, rozbitej alebo účel nespĺňajúcej čakárni, to je pre mňa kvalitatívne mínus. Lebo som musel prejsť 200 m peši navyše, čím sa moja cesta časovo predĺžila a znepohodlnila.
Ad 3. Môj názor je taký, že ak budúca kavečianska linka sa dotkne centra (hoc aj len NMM), stačiť budú súčasné intervaly. Ale ak by sme chceli ľudí vyhodiť na Locostadium, tu už by bola žiadúca pridaná hodnota, resp. kompenzácia v podobe lepšieho intervalu. Otázka je, či pre dopravcu (aj cestujúceho) nebude výhodnejšia možnosť prvá.
Pokiaľ je pravdou, že LV je koncom októbra len vo veľmi skorej fáze tvorby, považujem termín zavedenia do praxe december za absolútne nereálny. Možno tak budúcoročný.