Reply on: 1018 #26793:
Na akom princípe je riešený systém dopytu u električiek? Klasický reléový (muzeálny), alebo na elektronickom (mikrokontroler) včetne ďalších log. signálov od dverí ?
Ako bude fungovať dopyt a otváranie u dverí v KT8 ???
Totiž ak cestujúci stlačí tl. u lavých nesprávnych dverí , tak sa nebude robiť nič, alebo je aj „lavé“ tlačítko aktívne pre správne pravé dvere ??? Osobne som to riešil v Prahe pred niekolkými rokmi, tam bol požiadavok ,aby aj tlačitka na nespravnej strane boli aktivne.

tento způsob ovládání. Pouze s ohledem na provozní podmínky nebo zajištění bezpečnosti cestujících použije centrální otevření dveří."
KVKV
Najprv čosi o histórii nám.Osloboditelov.
Historicky aj v minulosti nezastavané volné priestranstvo.
Slúžilo ako DREVNÝ TRH až do cca roku 1939.
Medzitým pomenované „Erzsibet-tér“ , za ČSR – Legionárske nám.
Na okraji rozne trhové stánky, naproti na mieste dnešného pomniku čs.vojaka bolo až do jeho realizácie kino „Bio-Rádio“ Košičanmi prezývané „patkánymozi“.
V roku 1939 zrušený drevný trh, plocha vydláždená pre slávnostné zhromaždenia, rozne akcie.
Nebolo myslené ako parkovisko!
Na konci postavená fontána s osvetlením , na podstavci (strojovňa) mala byť socha Rákócziho na koni (či Horthyho ???) .
O nedeliach promenádne koncerty pri fontáne, včetne večerných pri svetelných efektoch. (podobný charakter a atmosféra ako dnes u fontány pri divadle)
Po vojne postavený hrob sov. vojakom.
N.O. sa mení v rušnú dopravnú tepnu, jeho pokludný charakter je nenávratne preč. Parkovisko, kolotoče.
Pomníky sovietsky i čs. mi tam VADÍ ! Nie pre ich dejinnú podstatu, ale preto, že pomník a hrob je MIESTOM PIETY. A to vyžaduje kludné miesto niekde v mestskom parku alebo na cintoríne. (( ak by som sa ešte náhodou stihol stať národným hrdinom a padol za vlasť, nechcel by som mať hrob vedla kolotočov alebo hypermarketu )).