Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: KVKV #24391:
Tak dík za vysvetlenie...zhodou okolnosti som presne toto čítal na jednej stránke.... (bolo to kusa dlhšie? ale podstata bola rovnaká)
Reply on: mišo #24401:
Šmárja, však je to nezmysel, zanedlho sa "opatrenie" posunie ku SOU potom ešte nižšie atď. ?
Reply on: mišo #24401:
Ked sa to nerozsiri na cele mesto...
Reply on: eMareq #24400:
Samospravny kraj sice vydava licenciu na prevdzku na drahe, ale nema moznost zakazat prevadzku.
Reply on: KVKV #24391:
Ďakujem za objasnenie riadenia ASM, ale to som mal na výške v predmetoch ako Elektrické stroje I, Elektrické pohony, Regulované pohony a ešte neviem kde inde. 🙂

Inak ten asynchrónny motor nie je nový, len sa prepočítal a dal naspäť do pôvodného jednosmerného motora (po patričných úpravách).

Keby Dubničáci nešpekulovali s vlastným vývojom a dala by sa tam overená výzbroj tak by to vozidlo jazdilo.

Re #24388 KVKV: Ale v Košiciach je _PRIEMERNÁ_ vzdialenosť medzi zastávkami okolo 500 m.

Re #24386 Nodes: KSK drží licenciu pre prevádzkovanie dráh (E + T)

Predchvíľou som mal tel. horor od Vlada, CéPé imhd už ukazujú pásma T1, T2, TZR.
Reply on: KVKV #24395:
To, kto kontrolu vykonal, som neurcoval. Keby nebolo podnetu, tak by nebola ziadna kontrola.
Reply on: *SOLARIS* maniak #24394:
Nehovor. Kedy máš najbližšie nočnú? Prídem pokecať... ? ? ?
Reply on: KVKV #24396:
Košice sú kandidátom na hlavné mesto kultúry EU. A toto je "kampaň"
Reply on: *SOLARIS* maniak #24394:

Aké reklamné účely?
Zatial som ju videl len olepenú detskými malovánkami.

P.S.: trojka na Hlavnej nikdy nejazdila! ?
Reply on: Nodes #24386:

Mňa nezaujíma menovite.
Ale to nejde tam poslať pár úradníkov, ktorí sa rozhodnú kde sa im trať páčila a kde nie.
To musí robiť odborný tým!

*SOLARIS* maniak

Reply on: KVKV #24392:
reklamné účely, bude tam až do konca augusta.
My z HSMD si ju strážime ako oko v hlave neboj.
DPMK stále mlčí a ignoruje verejnosť.
DOZVIEME SA UŽ, KOLKO STÁLA V SKUTOČNOSTI REKONŠTRUKCIA KT8 ???
CHCEME ZVEREJNIť VŠETKY ÚČETNÉ DOKLADY A OBCHODNÉ ZMLUVY !!!
V opačnom prípade považujem vedenie DPMK za luhárov, ktorí zavádzajú a klamú verejnosť!
Akýže to má význam , že vytiahli historickú #10 na Hlavnú?
A dokedy tam bude? To nemohli použiť "104"?

Je to pomerne hodnotné historické vozidlo a nie je asi najlepšie ho dlhodobo nechávať na pospas daždivému počasiu a vandalom!
Reply on: eMareq #24378:

Dovolím si doplniť. "výzbroj/brzdy" to úzko súvisí.
Asynchronny motor dovoluje elektrodynamicky brzdiť voz prakticky až do nuly . V principe to funguje tak, že jeho otáčky sú priamo závislé od kmitočtu prúdu. Keď kmitočet budeme znižovať , motor bude spomalovať. V zjednodušenom prípade na vysvetlenie, ak by sme do asynch. motora zaviedli jednosmerný prúd, motor sa celkom zastaví.
U daného vozu sa nepodarilo doriešiť plynulú reguláciu poklesu frekvencie v brzdnom režime. (je to len stručné a velmi zjednodušené vysvetlenie!)
Kto mal možnosť sa zviezť týmto vozom, mi dá za pravdu, že brzdenie nebolo plynulé, dobeh mal trhavý-"cukavý" charakter. Tento problem Dubničáci nedoriešili.

Takže: Konštrukčná chyba el.výzbroje v brzdnom režime.
Reply on: eMareq #24369:

Ja by som doplnil s dovolením:
T3Mod nejazdí predovšetkým pre nedoriešenú koncepciu el. výzbroje.
Reply on: Dynamax99 #24368:

No lebo "stúpa úroveň DP" ? ? ?
Reply on: Papyr #24352:

Ale ja nevyvraciam, že niekto može mať na kvalitu mhd v určitom meste svoj subjektívny názor. Nech ho má. //dodnes sú niektorí, čo hovoria ,že za Husáka sa žilo najlepšie//. Nežilo.
Sú aj takí, čo dokonca v masmédiách chvália súčasný stav banskobystrickej mhd. (a bojujú za jeho zachovanie).

Pražské linky s 20 a 30min intervalmi existujú, aj so 60min.int (napr.202), ale linky toho charakteru by v Košiciach najpravdepodobnejšie vobec nezaviedli, alebo by jazdili v int.60/120.

Na vysvetlenie : V Prahe je pomerne dosť liniek, ktoré doslova na svojej trase "vymetú" všetky kúty, uličky, ktoré sú mimo hlavných dopravných tepien. V KE s najväčšou pravdepodobnosťou úseky bez obsluhy mhd, pretože podla tunajších skvelých noriem sú v pešej dostupnosti k najbližšej zastávke .

Uveď konkretne, o ktoré linky sa jedná a o trasu ktorú využívaš.

Mne je jedno či sa veziem 25 alebo 5 rokov starým vozidlom , všímam si JEHO STAV.

*SOLARIS* maniak

Reply on: RDZ 50 #24384:
možno, ale nie iMHD ?
KVKV: Menovite by som to tu nechcel uvadzat. Skor problem vidim v tom, ze zo zakona jednoznacne nevyplyva, kto ma kompetenciu kontrolovat tech. stav trati. Ze je to samosp. kraj, dosli az po telefonate s ministerstvom. Keby nejaky organ zakazal prevadzku na tratiach, uz by ju nikto nikdy neobnovil.

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.