Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
~> Sarko - co ja som si vsimol, tak na neviemktorej B932ke (zhodou okolnosti na L22) na zadnom transparente bola 22 zobrazena mierne tenko a pekne symetricke obe dvojky, na rozdiel od ostatnych, kde prevazovali tucne dvojky.
O 17:38 som sa blížil na zastávku Nám. osloboditeľov a nie, nebojte sa, nedobiehal som, len som videl najnovšiu verziu BUSE! Na L22 to bola klasicky 5222, na ktorej už na prvý pohľad bolo vidieť, že čísla sú o poznanie tučnejšie a symetrickejšie (na výšku, aj šírku 5 bodov, pri staršom sú 4 body na výšku a 4 až 5 na šírku). Na vnútornom displeji sa po zobrazení času a pásma sú číslice času a pásma o jeden bod vyššie, čo je tiež poznať na prvý pohľad. Musím povedať, že táto zmena je už naozaj príjemná. Aj z veľkej diaľky sú čísla viditeľné (porovnal som s hneď za ňou idúcou 5227 na L20). Akurát by som skritizoval číslo na vnútornom displeji, ktorého hrúbka sa zmenila už v predošlých verziách BUSE a zdiaľky číslo dosť splýva. Tu by som navrhol autorovi, aby sa ho pokúsil urobiť na štýl čísel času a pásma, ako je to pri spomínanej najnovšej verzii. Tie su naopak dosť zreteľné a nesplývajú tak, ako súčasné číslo linky. Týmto si dovolím 1018 pochváliť, ale nie že sa nám namyslí... :o)
Reply on: eMareq #2301:

Bude sa aj naďalej volať Námestie osloboditeľov, pretože je to centrálny uzol.
Reply on: Vladimír #2298:
Som zvedavy, ci sa bude zastavka nadalej volat oproti (alebo blizko pri) tom novom Auparku. Namestie Osloboditelov alebo Aupark. Narazam na to, ze v Bratislave sa da prenajat (alebo kupit - neviem co z toho je vhodnejsie) zastavka.
Reply on: balky #2297:
O akych mechanickych prestavnikoch na rychlodrahe to pises? Ze by tam potom boli aj stavadla? Tie vyhybkove spojky vyhybni su zeleznicne vyhybky zabezpecene mechanickymi vymenovymi a odtlacnymi zamkami. Tuto temu sme tu pred casom so Sarkom podrobne rozoberali. Predpokladam, ze si sa len pomylil v nazvoslovi.
Reply on: balky #2297:

Po rekonštrukcii sa zmenilo len zhlavie vedúce do slučky, t.j. 3 žliabkové výhybky za železničné, s tým, že sa zmenila aj ich poloha (vznikla koľajová spojka). V samotnom obratisku sa nachádza ešte celkovo 8 žliabkových výhybiek vyrobených vo Vítkovických železiarňach. Vo vonkajšej slučke sú to 3 výhybky (2 proti hrotu, 1 po hrote) a vo vnútornej-obojstranne prejazdnej sa nachádza 5 výhybiek, z toho jedna vedie na slepo ukončený kanál. Ten mal prvotne slúžiť na čiastkové opravy vyskytnutých sa porúch, medzitým však našiel využitie pri odstavovaní súpravy 3xT3, aby sa v špičke do obratiska zmestili všetky vlaky. Rozpadajúce pätky kanála sa však neopravovali, takže pred časom došlo k demontáži koľají na kanáli, aby niekoho nenapadlo vojsť "do pasce" a vstup sa zakázal červenou tabuľou. Len pre zaujímavosť, kanály vo zvyšných dvoch obratiskách, kde sa nachádzali vlaky dispozičnej zálohy (OC Važec, Št. Lokomotívy), boli zasypané.
Zaujímavé -->
Aupark na Námestí osloboditeľov sa stane realitou, v roku 2005 sa má začať stavať
http://www.cassovia.sk/korzar/clanok.php3?sub=5.2.2004/45125K
Reply on: Sarko #2296:
A na rychlodrahe su klasicke zeleznicne vyhybky (tvoria kolajove spojky) s mechanickymi prestavnikmi a prenosnymi vymenovymi zamkami. Ale je pravda, ze sa prakticky nevyuzivaju.
Ako je to v slucke v USS? Mam take informacie, ze po rekonstrukcii su tam tiez take iste vyhybky, ako pri Strojari-uzamykatelne. Vies to upresnit?
Reply on: eMareq #2291:

Takéto výhybky, do ktorých nepasujú klasické tága (perové výhybky), máme v KE už 3:
-Športová hala (v smere z NMM na Čs. armády alebo Kuzmányho)
-Hotel Strojár (odbočenie do slučky Hotel Strojár)
-VSS križovatka (v smere z OC Braniska na Južnú tr. alebo Alejovú ul.)
Reply on: SDF #2288:
Vyhybka sa prehadzuje elektromagneticky. Rekuperaciu , podpatie a vyuziva len bratislava.
~> Vladimir - no neviem ktoru vyhybku si myslel, ja tu smer NMM -> sportova hala (L2, L4). Vsimol som si, ze niekto to robi rucne, bez toho aby zmackol tlacidlo, iny to prehodi tlacidlom 😉.
...i keď ja som si pravdupovediac ani nevšimol, žeby sa pri športovej hale používalo iné výhybkové železo ako inde 😛
Reply on: eMareq #2291:
Dobre, ale to je len v prípade neúspešného prehodenia 🙂 Inak sa výhybky pri športovej hale prehadzujú štandardne.
~> SDF - niektore vyhybky su u nas robe aj tak (napr. pri sportovej hale), ze je pri vyhybke na retazi pripevnena aj palica, a nou sa prehadzuje, lebo palica ktoru ma vodic u seba v kabine jednoducho nepasuje do otvoru.
Reply on: eMareq #2289:
Je to netradicne riesenie, ale v kazdom pripade jednoduche.
~> Ten vystupok je umiestneny tak, ze dalsie vozidlo nema sancu ju prehodit, naviac aktivny je len "clanok" u vodica. Keby bol aj v druhom vozni, tak by druhy vozen nasledne vykolajil (prvy voz by prehodil do ziadaneho smeru a druhy by to navratil vzad - ak by to fungovalo tak, ze by isli oba "clanky").
Reply on: SDF #2286:
No ked sa nachadza vozidlo uz na vyhybke, aby nedoslo k prehodeniu nasledujucim vozidlom alebo 2 voznom (v suprave).
~> SDF - ako myslis to "blokovanie" vyhybky?
Reply on: eMareq #2285:
Thx, a ako je to s blokovanim obsadenej vyhybky? Su tam cidla na troleji alebo v kolajniciach?
~> SDF tu (KE) to funguje na elektromagnetickom principe. Podla mojich vedomosti: Nedaleko od vyhybky medzi kolajami je taky maly vystupok, ktory je citlivy na magneticke pole. Vodic, ked sa blizi k takejto vyhybke, stlaci u seba tlacidlo, prejde ponad ten senzor, a nakoniec rele preklopi vyhybku. Da sa prehodit aj obycajnym permanentnym magnetom.

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.