zavadza sa prestupna tarifa s novymi oznacovacmi EM test, niektore autobusy maju aj EMtestacke displeje, ziadne odcitavanie jazd nebude, teda majitelov cipovych kariet sa tato zmena nedotkne ?
no kedy u nas take bude...... kebyze kazdy mesiac sa takto spravi jedna t3 ? , bol by som riadne rad.
ale jedna aby bola ako druha, neze hore dole, jak sa u nas robi.
este aj NP kt8 nemaju uplne rovnaky nater vsetky ?
Ono.... ostatní vodiči by to robili tiež tak, keby im to aj niekto vysvetlil a vysvetlil niekto, kto vie na akom princípe funguje T3 napríklad. Som citoval šéfstvo: "v zime klapky zavrieť" a vodiči sa tým riadia.
BMko: niečo pre teba na zasmiatie: ako zabrániš nasávaniu snehu motorgenerátorom do ZR???? Zavrieš klapky odpadového tepla, ktoré vháňajú vzduch do voza! ? ? ?
Diki za vycerpavajucu odpoved.Ale kolki su taki ako ty? S tebou som asi este nesiel, mozna, neviem, lebo ta nepoznam a L6 chodim tak raz za rok.A ty si prave tam najcastejsie ? .
Takze v podstate zavisi vela od vodica, ci je heat abo nie. No to jo.A od udrzby, ako si spominal.Vsak?
Neviem preco sakra si podaktori neplnia svoju ulohu.Fakt neviem.
A podla toho, co si napisal, ak by si ju plnili, cestovanie by hned bolo ine.
O tych rozdieloch medzi vonk a vnut. teplotou si myslim, ze nik by nenachladol, lebo ak by clovek vosiel z nuly do 24 , bolo by mu horuco a prave by sa uz vetralo. Ak je kosa, takych 12 - 15 stupnov je vo voze uplne podla mna dostatujucich....
Ale vravim, to tazko, ked je udrzba aka je a niektori vodici asi nechapu niektorim principom vykurovania ako by mali ? .
Skoda no.
ÈKD - Tramvaje:
Temperování
"Typy T1 a T2 se vytápìjí odpadovým teplem z rozjezdových a brzdových odporníkú. Množství tepla závisí v tomto pøípadì na trati (1), technice jízdy (2) a dobì zastávek(3). Pøi delším zastavení se vhánìl do vozú chladný vzduch.
Proto se u T3 upustilo od vyhøívání odpadovým teplem a vyhøívá se pøímým topením z troleje. Není to v podstatì vytápìní, nýbrž jen temperování vozu, t.j. zvýšení teploty ve voze proti teplotì vnìjší. Ze zdravotních dúvodú není úèelné za mrazu vytápìt vnitøek vozu na pokojovou teplotu, neboť by tím nastala možnost nachlazení cestujících pøi výstupu do chladného prostøedí (4)."
1.) prudké stúpanie/klesanie - voz sa optimálne zahreje odpadovým teplom a pri zapnutom kúrení máš ve¾mi príjemne teplo. Takýto jav sa ti môže naskytnúť po zastavení pri Amfiteátri od nemocnice.
2.) ak by bola preferencia a jazda elektrièiek svižná, t.j. rozjazd - brzdenie - výstup - nástup - rozjazd, tak by sa vzduch nestíhal takto vychladzovať a nikto by sa nesťažoval, že je zima
3.) èím dlhšie stojíš, tým skôr ti vychladnú odpory a voz vháòa vzduch priamo zvonku a pri státí nepomôže ani zapnuté kúrenie, pokia¾ sú klapky odpadového tepla otvorené naplno. A keï ešte vodiè 20 min na koneènej nechá naštartovaný voz, tak nemáš rozdiel medzi vonkajšou a vnútornou teplotou
4.) táto veta je odpoveïou na otázku: preèo nie je tak teplo, aby sa otvárali okná...
P.S.: neviem èi si cestoval so mnou ale pokia¾ mám T3, tak sa u mòa nemôže nikto sťažovať na zimu vo voze....
Všetko závisí a dosť podstatne od vodièa: ak sa netemperuje a otvorí klapky, tak je teplo (lenže príkaz našej šéfky je - v zime mať zavreté klapky), ak sa temperuje na 1.-2. stupeò a klapky sú pootvorené, tak je tiež príjemne vo voze. Ale ak sú zavreté, tak sú teplé iba stolièky a kanál a teplo iba sála. Ovšem ak má vodiè otvorené klapky a ide max 30 - 40km/h a "gú¾a" sa, tak je kosa.
P.S.2: vozidlá z ÈKD majú všetko premyslené do detailov:
T3: má taktiež klapku (ale len do 414) na nasávanie vzduchu motorgenerátorom z voza - tým by sa zabezpeèilo nasávanie stále viac ohrievaného vzduchu a nebol by nikdy problém si zimou. Avšak tieto klapky sú zapeèené a od výroby ich ešte nikto neotvoril (údržba 0 bodov). a tuším od 408 vyššie mali T3ky aj zásterky na spodnej hrane dverí - mali!!! - a hore je tiež tesnenie, takže pri správnej údržbe by ti do voza nemalo vôbec fuèať!!!
KT8: kúrenie je dosť zle vymyslené ale tiež sa dá urobiť teplo a to svižnou jazdou a utesnením a nastavením dverí (údržba???). To nespomínam to "kvázi" utesnenie v stredných èlánkoch NP, kde sú gumièky(prinitované bez možnosti nastavenia) 1cm nad podlahou a všetky trojkrídlové dvere pootvorené aj na 10cm!!!!
T6: vykurovanie je dosť výkonné ale chýba tomu ventilátor a tuším, že v poniektorých T6kách sú poodpájané poniektoré topné telesá ?
No vidíš. A niektorý sa čudujú prečo sa nestavajú tak rýchlo prístrešky na zastávkach, keď polovicu z toho čo postavili je buď rozobraté alebo rozbité.
Je len jedna zaujímavá vec v KE. Prevráti sa zastávka na THC a cigáni už hneď naskočia s ,,demolačnou´´ čatou.Zachvílu už si budú toľko dovoľovať, že pri Optime (najbližšia el. zastávka pri Lun9) zastaví komplet električka a o 3 sek už z nej nebude ani zberač, len vodič na sedadle.(inač zaujímavá historka, však?)Za socializmu by už dávno sedeli v base a makali by ako fretky. ?
A čo da čuduješ? Však na Luníku ako im odpojili vodu, tak potom niektorí stihli ukradnúť prívodné potrubie. A keď im chceli vodu pustiť naspäť tak nebolo ako a ešte mesto!!! muselo dať nové rúry. Sú ako straky, len s tým rozdielo, že ona ide za leským a oni berú všetko. ?
Taki asociali by si sa divil, co este vedia najst iba tak na ulici : dopravne znacky, toto, kde sa cisti obuv, rozne zabradlia, potrubia, kolajnice , droty vedenia, a podobne veci.
Take, co normalny clovek len tak nenajde ? .
to by bolo bombastické postaviť všetko na novo. Len aby to DPMK nezrealizovalo systémom všetko zbúrať a všetko postaviť. Lebo potom by ostalo len pri búraní... A v dnešnej situácii, sa domnievam, že aj plátanie je lepšie ako súčasný stav. ?
predanie 21 kosickych KTciek, mna velmi mrzi, ale raz som hovoril ze vedeniu DP trebalo nove auta ?
inak dobra sprava: na Go je jedna suprava T3 uz v depe takze ja by som ratal ze dostane novy nater a displeje, zberace a dalsie suciastky, cisla su na flash imhd ?
a dalsie na VP
Change view
You can search for more expressions divided by the space. Guidance for advanced search can be found here.
detailista