az sa tam pojdem ver ze budem zistovat co sa da alekazdopadne Blava ma vacsie dotacie koli tomu ze tam je kazdy a kazdy sa tam trepe to aby niekto chcel aby sme to zabalili a isli do blavy ?
no ja myslim ze elektricky obsluhuju dost velke casti mesta ver ze keby bolo KVP postavene v 60-tych rokoch tak by aj tam jazdili elektricky a okrem toho moc tu zas nepochvalujte bratislavske elektricky za to ze uz 90% z nich ma displeje alebo nove zberace neznamena ze su natom az tak dobre oproti kosickym ?
jedine co je asi pozitvne je rekonstrukcia styroch kaciek tot asi vse inak je to s ED dost zle ale ja verim ze sa to zmeni - myslim ze tam kde elektricky premavali budu premavat aj nadalej ?
myslim ze sa o to mozeme pricinit napr. hucanim do DP aby s tym daco robili a nechali autobusy autobusmi kedze vozovy park busov je celkom na dobrej urovni a viac vylepseni alebo "prirastkov" nepotrebuje aspon na takych cca 5-10 rokov
Krytky pokradnuté, dáš test tak kde čo nesvieti, dopyt nefungy, piesok nespye, cyklovač v prdeli, ostrekovač fuč, osvetlenie amper a volt metru nejde (výnimkou je 606 a 624), proste zbudarené ? ? ?
Len tak na margo nasich T6. Uz som to viackrat povedal a napisem to aj sem. Nase T6 su vzor, ako T6 nema vyzerat. Spinave, kde-co poodstranovane, interier jak stodola.
Na druhej strane. V 80tych rokoch a začiatkom 90tych sa výrazne investovalo do ED, postavené 3 nové trate, nákup vyše 70ks T3, 40ks KT8 (z ktorých dnes ostalo 19...), ešte v 1992 sa kúpilo 30 (!) T6iek, urobila sa komplet reko rýchlodráhy, Triedy SNP, trate do Barce. V prvej polovici 90tych rokov sme na tom boli dosť dobre (z hľadiska vozov, tratí aj intervalov). Pamätám si, ako tuším ešte v 97mom Reiprich celkom vážne rozprával, že do r. 2000 bude stáť trať z MM na stanicu (aj keď...no) Následné zameranie sa na náhradu autobusov, ktoré tu behali (prakticky výhradne B7xx a Ik280) nemožno brať DP za zlé. Nebezpečným sa stalo až postupné obmedzovanie liniek ED (ach, kde sú L1, L5, L8, 10-15min. intervaly celodenne atď.), vytváranie súbehov s busmi a....veď to všetci ďalej poznáme. Zrazu sme mali toooľko "zbytočných" električiek, trate, pre ktoré boli kúpené, ostali na papieri, a tak sa začalo predávať, "zjednosmerňovať", kanibalizovať, zvysoka .....ť na údržbu tratí atď. Výsledok? Máme najmladší vozový park v bývalom Československu a napriek tomu sú KE všeobecne známe ako "Balkán". Všetky ostatné DP zachraňujú a modernizujú 20-40 rokov premávajúce T3 ako sa len dá, len Košice šrotujú 20ročné vozy... Čo nám tu bude jazdiť o 5-7 rokov, vskutku netuším. I keď sa kolega sittam nedávno po návšteve Ukrajiny vyjadril, že aj keby sa v KE o električky nikto nestaral 20 rokov, tak prežijú. Nie som si istý, či to chcem zažiť.
trate ano to mas pravdu ale musim povedat ze jak sa v roku 1991 vyrobili prve T6tky tak sa uz sa nakupili aj do Kosic co je dost velke doplnenie vozoveho parku ?
Aby som trosku vysvetlil. Priblizne v roku 1991 sa zacal utlm elektrickovej dopravy. Minimalne investicie do rekonstrukcii trati, minimalne invesicie do modernizacie vozidiel. Na druhej strane idu rocne desiatky milionov do antabusov. Sucasny stav je taky, ze mame najhorsiu elektrickovu dopravu vramci byvalej federacie. To je jasne bez debaty. Ked sa zasadnym sposobm nezmeni vztah vedenia podniku ku kolajovej doprave, tak zanik nazoaj nastane. Nechcem tu uvadzat fakty, ktore sa ku mne dostali. Tak vsetko na tuto temu. A spojitost s Banskou Bystricou? V podniku su ludia, ktorym vadia trolejbusy. Dokonca je nazor, ze v meste ako su Kosice su trolejbusy prezitok. Takze az take od veci tu nepiseme.
no ***** konecne jeden co sa vyzna ja si myslim to iste elektricky tu budu do konca sveta a trolejbusy sa do BB urcite vratia
a vy ostatni sorry ak som mimo ale v USS no este vtedy VSZ som bol velmi davno takze nechodim tam ale viem co je to jazdit elektrickou s jednou nohou vonku to mi verte - linka 9 rano o 7:27 na lesnickej robi svoje aniz by zasebou isli aj 3 KT je to narvane jak nikdy predtym ?
Isidor