To by už ale nebola nízkopodlažná linka... a nakoniec, niekto by musel na zastávkach poupravovať vývesky, že ktorý spoj bude nízky a ktorý nie... to je robota... ľahšie je pošramotiť život stovke vodičom.
Re #19335 Nodes: Napadlo by ťa niekedy predtým, že trolíky v BB môžu takto dopadnúť??? Mňa ani vo sne.
Re #19336 Isidor: Čiže garantované nízke spoje na brikách sú bordelom? A čo malý plyňák na L12 ?
Hej, intervaly a linkové vedenie sú celkom iná téma. Navyše sa nám teraz hádam začnú množiť 18m "budare", takže klbák už nebude automaticky znamenať Vrakosa/Ikarus. Čo ale nerieši to, že aj SU18 pôjdu prednostne na celodenky...
Ešte iná možnosť je vyznačovať NP spoje co cestovných poriadkov (mimo špičky teda napr. všetky, v špičke nie), čo je ale v KE pri súčasnom systéme organizácie CP absolútnym sci-fi.
no myslim že v rannych špičkach by väčšina ludi privitala klbak viac ako 15m budar.....a či ide o 32ku, 16tku alebo iné linky.....v špičke kapacitne nestačia 15m pri sučasnych intervaloch......ale to už je ina tema...takže späť k trhanym.....čiže ak by aj bolo po tvojom a klbak spravil šarapatu vychadza mi z toho len navrat niektorych klbakov na celodenky a opačnym smerom aby putovali solarisy....
Vidíš, a pre cestujúceho bude hoc len jediný "špičkový" klbák na NP linke bordelom. Jeho absolútne nezaujímajú nejaké "celodenky", "trhané", služby vo všeobecnosti.
Re #19332 Záchvat: Áááá, do kelu, tú schému som prehliadol, dík za upozornenie.
hmm....tie solarisove trhané su dosť veľky nezmysel.....ved ked už mam na linke ako napr. 32ka.....4 celodenky solarisy, tak aspon na trhané môžem nasadiť trhanarske klbaky nie? ved su to väčša len 2 vozy....a tak by si trhanari robili nadalej svoje, a celodenkari svoje.....
FOR LUK: nooo ta tak poviem.....nakoniec vyzera že to mate celkom dobre rozratane, ale aj tak, ked raz vodič sa pyta na trhané resp. celodenky tak z toho mi vyplyva že ten druhy system mu nevyhovuje a preto by ho nemal robiť, kym to nie je uplne nevyhnutné.....
Lenže keď ti vyjde delená na víkend, tak máš voľno... A VŽDY máš víkend alebo celý voľný, alebo celý robíš... Kolotoč je rozpísaný na 28 dní - z čoho ti vyjde 9 dní voľných.
Re #19331 Irisb: Preto, lebo sa vymysleli Solarisové nízkopodlažné linky, v ktorých su aj trhané služby. A keďže Solaris tak skoro do dôchodku údajne nepôjde, tak to musí robiť celodenkár.
zaujímavy system....ale vidí sa mi dosť krute po 6 odkrutenych dnoch iba 2 dni voľna......akože v KE to je bežna vec, lebo tu ťa napišu do prace z voľného.....ale v normalnom "kolotoči" maš ku 6 odpracovanym dňom 3dni voľna......
a ešte jedna vec akože robi sa to aj u nas, ale nechapem prečo miešajú že celodenkari robia aj trhané a trhanari aj celodenky......
a aby sa predišlo takýmto zvadám, tak v BB zaviedli taký systém, že väčšina vodičov robila aj celodenné aj delené systémom 2 ranné, 2 delené, 2 poobedné a 2 dni voľna... Teraz to trocha prehádzali a už nie je ten rytmus taký pravidelný, ale stále robia aj celodennky aj delené. A jeden voz majú pridelení dvaja vodiči... Iba na kĺbovkách nie je toľko celodenných, tak tam sa robia aj len čisto delené (potom má jeden voz jeden vodič).
Každému vyhovuje niečo iné. Trhanár má svoj voz, v ktorom si gazduje po svojom, ako si ho udržuje, tak si ho aj nájde. Nemusí sa prispôsobovať kolegom (a veľa z nich to ani nevie a nechce) ako pri celodenkároch. Celodenkár sa naopak musí podriaďovať kompromisom, vozidlo udržiavať kolektívne, ináč by ich spolupráca premenila na pomstu.
Najnovší trend je kombinácia a to si dovolím nazvať peknou hovadinou. Ten kto to vymyslel a zaviedol do praxe, mal by si to aj vyskúšať... ?
už som ti pisal, že to zaleži od toho aka forma ktoremu vodičovi viac vyhovuje...a aj to kde ho prave šefka viac potrebuje....ale skusim ti napisať čo ktory system so sebou prinaša.....
celodenky:
- robiš 3dni rano, 3dni poobede, 3dni voľno....ak ti šefka nezmeni inak
- robiš aj cez sviatky a vikendy
- maš prideleny voz aj s 1-2 kolegami
- celodenkari maju relativne nové vozy
trhane:
- pracuješ cez pracovne dni (ale vstavať 5dni v tyždni o 3-4tej rano žiadna sranda teda....toď moj nazor)
- dvakrat denne chodiš do prace, aj z prace domov
- sviatky a vikendy maš voľné...ak šefka nezmení inak
- voz je prideleny len tebe, teda jednemu vodičovi
Je celkom logické, že najmä spoj o 7.32 je vyťažený. Ráno opúšťajú Ťahanovce kvantá školopovinných detí (nakoniec je to najmladšie sídlisko) a poobede sa zase vracajú. Voľakedy keď HM Tesco neexistovalo, tak táto zastávka nemala až taký význam (čakáreň tam nebola), "nepremlelo" sa tam toľko ľudí ako dnes. Ale bolo by rozumné "buďu" z Pri hati presunúť tam (zároveň by sa musel rozšíriť chodník) a tú sklenenú čakáreň dať inam. Tiež som zvedavý či tá hodinovka cez VD bude náležite využitá a nebude to vozenie vzduchu a one/two-man show v podaní vodiča a náhodného cestujúceho, ktorý vlastne ani tak ďaleko nechce ísť, ale padne mu vhod tento spoj v rámci sídliska. Uvidíme.
Tak v knižke Košické kolaje som sa na strane 57 dočítal toto, je to ale rok 76 :
L1 Stadion Lokomotivy - VSS , špička 10 min.
L2 Stadion lokomotivy - Zel. stanica, stale 10 min.
L4 Stadion lokomotivy - Barca, stale 10 min.
L5 Stadion Lokomotivy - Hotel Strojar, len v sedle a 10 min.
L6 Namestie MMM - zel. stanica , špička 4 minuty, sedlo 6 minut
LR VA VSZ - Kosice , špička 1 min., sedlo 30 min.
predpopkladam. , ze tak to bolo aj v roku 77, lebo nic ine som nenasiel, potom uz az rok 83.
Isidor
Ešte iná možnosť je vyznačovať NP spoje co cestovných poriadkov (mimo špičky teda napr. všetky, v špičke nie), čo je ale v KE pri súčasnom systéme organizácie CP absolútnym sci-fi.