poviem ti to takto......v DPMK su podľa toho čo už roky sledujem tri skupiny vodičov.....
1. tí, ktorí vždy dostanu novy voz, riťolezci a podobne
2. sem patria takí, ktorým je v podstate jedno aky voz mu pridelia, spokojní su aj so sučasnym a ked dostane iny voz, nema namietky
3. sem patria poväčšinou trhanari, ktorí svoje vozy nechcu "požičať" nikomu, a nehrnú sa na nové vozy, ma svoj voz, o ten sa stara, a ostatné ho nezaujímajú.......
Ja by som sa chcel spýtať na jednu vec a to konkrétne na kus
koľaje vsadený do chodníka na Štúrovej ulici medzi zastávkami Krajský súd a Dom umenia,tá koľaj je pred velkou železnou bránou budovy,myslím že sa volá to tam volá stavomontáže.Nedá mi a stále si myslím že do budovy viedla trať,ale keď vidím uhol pod akým je natočená a ako blízko je k múru tak mám z toho dilemu.
Prosím niekoho o objasnenie.
Kedze som neznaly veci a neviem teda ako to chodi...Su v DPMK uz nejake vnutorne boje o to, kto bude nasadzovany s novymi SU18III, prip. ako sa to vobec robi, myslim, to nasadzovanie alebo vodici odmietaju SU18III a radsej sa zubami nechtami chcu udrzat na Ik280 ? ? Alebo ako to vobec chodi/bude...
Ale veď pokojne pridaj aj tretí rozmer Čím viac názorov, tým je diskusia zaujímavejšia.
A o mňa s Dopravákom sa nemusíš báť. Poznáme sa aj osobne a myslím, že ani jeden nie sme z tých, ktorí by za obyčajný iný názor boli schopní na seba na ulici pľuvať
P.S. V Nitre má každá osádka na kalendár NÁROK. Nie povinnosť mať ho. Nafasujú ich všetci, ale niektorí si ho do vozov nedajú. Ale viem si hneď predstaviť, aká by to bola odborárska revolúcia, keby sme im kalendáre prideľovať prestali
Nesedel si 11 hodin za panelom alebo volantom. Ak mas pohodlie a ukludnujuce prostredie, jazdi sa ti ovela lepsie, mas lepsiu naladu, vacsiu chut do prace. Dost casto pokial nemas vlastne pohodlie vo voze je to odrazajuce sa na spravani vodica a nechuti pracovat. Vravim z osobnej skusenosti, sam sa citim v kabine ako keby som bol v obyvacke hral Playstaisna a pod. kde ta to motivuje k lepsim pracovnym vykonom.
Na druhu stranu nemam rad nalepkovanie vozov. Ale to je kazdeho vodica vec. Osobne mam tiez, neake tie zavesi vo vozidle aby na mna nesvietilo stale, neake tie handry na osusenie topanok, neake tie vonave stromceky a plysaka pre stastie, potah na sedadlo. Ale ked skoncim turnus voz vyzera ako by vysiel zo zavodu CKD. Ale urcite nemam nic co by mi branilo vo vyhlade v celnom skle ako na spominanych fotka busov. 315/96 vravi nieco o vyhlade vodica.
+ schválenie nového typu do používania (v tomto prípade autobusu do premávky), môže zahŕňať nejaké predpísané skúšky, odjazdenie istého počtu km bez cestujúcich a pod.
+ pretože majú automatickú prevodovku (na rozdiel od 5401), asi
+ ? na toto ti odpovedia skôr iní, ale na plyn určite nie je ?
+ pokiaľ viem, nemali
Fíha. Začína mi to tu pripomínať parlament. O chvíľku sa človek bude báť na čokoľvek reagovať, lebo bude ihneď priškatuľkovaný k tej či onej strane.
Až sa teraz bojím vôbec reagovať. No neodpustím si dve poznámky.
1. Re #19262 Dopravák: Správne! Páni Antibalkanisti by mali v prvom rade upriamiť pozornosť na fakt, že v KE nemáme jednotné nátery vozového parku. Keby sa ma niekto opýtal, akej farby máme napríklad električky, tak to naozaj neviem... ?
2. Re #19263 Vladimír: Správne! Táto problematika bola skutočne prebratá z oboch strán, tak už jej nebudem radšej pridávať tretí (3D) rozmer, lebo to by už nemuseli zvládnuť naše PC mašiny... ?
Verím len, že ste sa vy dvaja pochopili v tom naozaj dobrom slova zmysle...
P.S: Nafasovali sme stolové kalendáre, do voza ho nedám, ani keby mi to prikázali...
?
Mam niekolko otazok:
+ Co to znamena ta homologizacia??? Nerozumiem sa do takychto veci.
+ Preco nemaju dva posledne Novoplany ev. c. 5402 a 5403 ?
+ Abus #4207 je po generalke alebo co? Nato, ze je to stary voz ma v porovnani s ostatnymi Ikacmi dost tichy motor (akoby bol na plyn).
+ Mali sme niekedy v KE Ikarusy 260 (12 metrova verzia 280.08)?
presne.....ten znak Ikarus 280 na čelnej maske ked vidím ako ho zastriekajú....normálne by som vraždil.....a posledne čo ma vytočilo bola zastriekana mriežka aj K-ačko na nej na 5201.....neviem to pochopiť, ked už dajú z voza dolu všetky skla, svetla, a neviem čo ešte všetko.....to už je problem dať dole ten jeden maly znak???
Neviem, či ste včera postrehli ale na rádiu Expres v správach hovorili o zrušení 3 trolejbusových liniek ?
V KE sa zatiaľ zrušila 1 (z troch) a čo bude ďalej, to sa necháme prekvapiť. Alebo lepšie napísané - v KE nás už nič nemôže prekvapiť... ?
Vladimír, Dopravák : šak sa v podstate zhodujete ? , tak čo? Trochou diskusie by ste mali myslím celkom uceleny a kompromisny nazor na vec , s ktorym by suhlasilo vela imhdakov.
A dopravák načrel do zaujímavej témy a síce nejednotný náter vozidiel.Co sa mna tyka, ked vidim t3 S cerveno-kremovym naterom, je mi zle.
A zaujimave je aj to, ze elektricky nemaju potom taky pekny zeleny nater ako busy, ale kusa iny, prečo?a tiez je o ničom, ked ikarus dostane novy lak a zalakuju aj to logo ikarus vpredu. detail, ale mne do oči bijuci. ?
A stále sa tu oháňate "balkanizáciou", či ako to voláte... Podľa mňa NAJ balkanizácia je nejednotný "FARBOU vozidla" vozový park... To je nehoráznosť, niečo neskutočné vo vyspelom svete /to ešte možme byť radi, že to tu "zatiaľ" nie je ako v BB/... ?
Presne toto som nechcel a stále sa presviedčam, že tu si ľudia strašne radi vzťahujú príspevky na seba... Škoda, lebo som tam dal dosť dôležitu vetu /nájdite si/, že to NIE JE MIERENÉ na konkrétnu osobu...
Až dole som tak trochu uštipačne reagoval na Teba, že si si zas dal tú námahu /ako každý rok/ napísať siahodlhú úvahu... Nič zlé som tým nemyslel...
Škoda preškoda, že to berieš takto... A je to tu pravidlom. Mnohí tu už neprispievajú, lebo sa boja zosmiešnenia a "sprdnutia" tzv. "elitou" iMHD...
Nechcel som reagovať, ale už keď píšem tak, Re #19256 Isidor: ja som momentálne v pohode, neviem prečo ma hneď obviňujete z nekludnosti... Keď už padla tá temá, tak som to zovšeobecnil, nič viac a nič menej... Jedine čo som zabudol napísať je to, že áno pri úplne jednotnom /typovo aj sériovo/ vozovom parku by to bolo iné a uniforma by mala byť samozrejmosťou...
A sorry za pravopis a aj smejkovia tam mali byť namiesto ? ...
Oukej, ja som bol požiadaný o reakciu, reagoval som. Pokojne reaguj aj Ty. Ale skôr ako začneš reagovať, najprv si aj premysli, čo budeš písať. Pomohlo by to
1. Nikde som nenapísal, že všetko viem. Ponúkol som pohľad aj z iného uhla.
2. Myslím si, že som danú problematiku rozobral dosť objektívne, snažil som sa nájsť pozitíva aj negatíva aj na jednom aj na druhom systéme.
3. Vôbec nechápem dôvod Tvojho vybehnutia, najmä keď som sám vyjadril názor, že v súčasnej dobe v rámci slovenských podmienok som ZA prideľovanie vozidiel vodičom. Tvoj príspevok teda chápem tak, že nesúhlasíš so mnou, že vozy sa majú prideľovať, lebo Ty tvrdíš, že sa majú prideľovať ?
4. Neviem ako to máte v Košiciach, no ja som popisoval prax z Nitry a tam (ale hádam ani v Košiciach) žiadne rádiá, kalendáre, či drobné osobné fotky alebo malý talizman vodičom nezakazujeme (každá osádka dokonca do voza fasuje firemný kalendár). Som však plne za potieranie tzv. "balkanizácie" v podobe všakovakých nálepiek, vtipných odkazov cestujúcim, retiazok, CD-čiek a iných vyložene nevkusných a predpísaný vzhľad vozidla meniacich doplnkov.
5. Vo svojej kancelárii mám stôl, skrine, stoličku. Na stole firemný počítač v pôvodnom vzhľade a firemný kalendár, na druhom menšom ešte kvet, na stene visí nástenný kalendár a predpísaný doklad o udelení certifikátu kvality ISO. Ani vo sne by ma nenapadlo zmeniť si biele záclony za modré, garníž premaľovať na žlto, skrz miestnosť zavesiť šnúru s vlajočkami či na dvere kancelárie vylepiť prípadným zákazníkom vtipný odkaz "Nerušte ma, spím".
6. To, že sa vodič má cíiť v pohode si vysvetľujem tým, že má technicky správne fungujúce vozidlo a čisto. Neviem, čo mu na pohode pridá, ak každý predpísaný nápis vo vozidle podškrtne a nadškrtne kúskom fólie, ktorá mu zvýšila.
7. Vodič má zodpovednosť za cestujúcich. Preto mi uniká zmysel plyšáka a cédečka striedavo sa prekmitávajúcich cez čelné sklo.
8. Nevieš, čo ma viedlo k "takej mojej obľúbenej siahodlhej úvahe"? Záchvat sa mi spýtal na názor. Ak hľadáš toho, kto ma na tento zvrhlý zločin naviedol, bol to teda on
9. Pero mám skutočne každý deň iné. A nevadí mi to. Mám vo zvyku ich strácať ?
10. Stôl nemôžem mať naklonený, lebo tým by sa znemožnil výkon mojej funkcie. Ty tiež nemáš plynový pedál premiestnený.
"nevadí, že od rána bude stresovaný, pretože nepozná to vozidlo, nevie ako sa správa a pritom cca 8 hodín ma plnú zodpovednosť za cestujúcich..."
Touto vetou si krásne potvrdil, že rýchlejšie konáš ako premýšľaš, pretože ja som dosť jasne napísal, že skákanie vodičov z voza na voz je možné realizovať až vtedy, keď dosiahneme úroveň západu, že všetky vozy budú mať rovnaké správanie, rovnaké ovládacie prvky atď., čo tak skoro nebude. Preto - opakujem ešte po tretí raz - som v súčasnosti plne za prideľovanie vozidiel vodičom.
V tejto súvislosti, keď si tak znova čítam Tvoj príspevok, vlastne ani neviem, na čo si reagoval...
Change view
You can search for more expressions divided by the space. Guidance for advanced search can be found here.
Záchvat
Až sa teraz bojím vôbec reagovať. No neodpustím si dve poznámky.
1. Re #19262 Dopravák: Správne! Páni Antibalkanisti by mali v prvom rade upriamiť pozornosť na fakt, že v KE nemáme jednotné nátery vozového parku. Keby sa ma niekto opýtal, akej farby máme napríklad električky, tak to naozaj neviem... ?
2. Re #19263 Vladimír: Správne! Táto problematika bola skutočne prebratá z oboch strán, tak už jej nebudem radšej pridávať tretí (3D) rozmer, lebo to by už nemuseli zvládnuť naše PC mašiny... ?
Verím len, že ste sa vy dvaja pochopili v tom naozaj dobrom slova zmysle...
P.S: Nafasovali sme stolové kalendáre, do voza ho nedám, ani keby mi to prikázali...
?