Jasne. Veď vravím, všetko s mierou... na tej sa ale tu asi nezhodneme (všetci).
Rozdiely medzi typmi, prípadne aj sériami autobusov beriem, že zmeny pre vodičov nemusia byť príjemné a už vôbec produktívne z hľadiska kvality dopravy, takže "prideľovanie" typov by som bral. Ale zas nech to neskončí tak, že vodič "vie jazdiť" len s jedným typom (ešte dobre, že nie kusom) autobusu a akýkoľvek iný vytrvalo odmieta a bojkotuje. Načo sú nám takí "špecializovaní" vodiči, ak máme vo vozovom parku snáď 15 rôznych typov? Ako písal Vladimír, raz za čas ich treba "prevetrať" aj na inom type/linke/"troleji miesto busu" (ak sú na to v PO podmienky), nech majú prax v prípade potreby. Ak si ale narážal na niečo typu "každý deň iný typ/séria", tak to by som považoval za buzeráciu.
"100% stav všetkých vozov" - aj keď bude takýto stav, tak aj tak ostanú rozdiely v prevedení/nastavení jednotlivých sérií autobusov a to vie človeka pekne zchaosiť...
Takže všetko s mierou. Ak je napr. tá fólia taká užitočná, prečo máš pocit, že by si mal vylepovať každý vodič svoju vlastnú pestrofarebnú a nechopil by sa toho DP ako štandardnej (a esteticky ZLADENEJ!!!) výbavy autobusu?
Inak to vôbec nie je o "prekážkach". Ak podnik vytvorí zodpovedajúce podmienky (100% stav všetkých vozov, kultúrne prostredie, primerane dlhé smeny a prestávky, platové ohodnotenie, iné pracovné výhody), tak - bude to znieť tvrdo, ale - vodič je povinný jazdiť (bezpečne, podľa predpisov a CP) a nie "cítiť sa dobre". Za to ho neplatia tí, ktorým robí svojou prácou a vystupovaním imidž.
PS: Čo by si povedal na povinné nosenie uniforiem (samozrejme poskytnutých dopr. podnikom)? (Kontrolovaný a postihovaný) zákaz počúvania rádia/hudby počas jazdy? Nepoteším ťa, ale takto to funguje, "v civilizácii". Pretože toto, čo je momentálne v KE, postupne ústi až do takých extrémov, ako je zápalenie si cigarety vodičom počas jazdy (istá nemenovaná B732 CNG). A cestujúci, ktorý má napríklad právo na informácie o nasledujúcej zastávke a pod., je rukojemníkom vodičov, ktorí sa cítia pánmi svojho remesla (a vozu).
V tomto celkom suhlasim. Nevidím v tomto príspevku nič s čím by sa nedalo.Ja byť vodič, tiež by som kcel mať takpovediac vlastný voz, ktorý by bol mojou vizitkou.
A co sa tyka kancelárskych krýs, u nás v KE to vyzerá, že ich je požehnane.Všetko vedia, všade boli, a možná ktovie kolko z nich nikdy nesedelo v mhd.
Nedá mi to, opäť si ma vyprovokoval a tak reagujem...
Milujem ľudí, ktorí kritizujú, hodnotia a robia sa, že vedia, „od stola“...
Podľa nich, nech vodič príde do práce, každý deň nech má iný typ, dokonca ešte aj sériu vozidla /nevadí, že od rána bude stresovaný, pretože nepozná to vozidlo, nevie ako sa správa a pritom cca 8 hodín ma plnú zodpovednosť za cestujúcich... Neviem, ale pochopiť, prečo tí istí ľudia, každí z nich má svoju kanceláriu svoje miesto na pracovisku /štátnom, alebo súkromnom/ a tam majú kalendáre, rodinné fotky, rádia, kvety, plagáty a rôzne čačky mačky. Ale vodič MHD /o nich teraz diskutujeme/, akonáhle si nedajbože jeden kalendár, jednu porazenú fóliu /ktorá, ani možno netušíte čomu všetkému zabraňuje/, alebo rádio dá, už je z toho obrovské haló... Uvedomte si, že aj obyčajný vodič, či už osobáku, TIR, alebo MHDčky sa chce cítiť v POHODE a chce s takým istým pocitom ísť aj do práce...
Skúste si sadnúť za volant v lete, pri ostrom slnku, alebo v zime, mlčky preseďte 8 hodín a majte zodpovednosť za „ľudský život“... Áno, to patrilo Vám kancelárskym krysám, ktoré si sedíte vo vyčačkaných kanceláriách bez zodpovednosti za ľudský život a v pracovnej dobe len vykecávate a surfujete na internete /okrem iMHD by ste inde nemali chodiť /...
Len prosím toto nebolo mierené na konkrétne osoby, je to myslene vo všeobecnosti...
(kancelárska krysa – človek pracujúci v teplúčkej a sebe prispôsobenej kancelárii, ktorý všetko vie a všade bol )...
A teraz k Tebe Vladimír! Neviem prísť nato, čo Ťa viedlo k takej Tvojej obľúbenej siahodlhej úvahe a to musím podotknúť každoročne...
Ako mi dnes jeden tu na iMHD populárny to človek povedal, skús si predstaviť, že by si každý deň mal iné pero /raz tenké raz hrubé/ stôl by si mal naklonení raz smerom nahor raz smerom nadol a podobné nečakané prekážky by Ťa čakali denno denne...
Teraz som sa pripojil aj ja k Tebe... príspevok o ničom, ale aspoň som si aj ja povedal to svoje
Ešte sa mi žiada dodať, že v BA pridelené sú vozy, ale pridelené linky, resp. kokrétne služby (tzv. súkromné) sú už na ústupe. Za posledných pár rokov u nás vzniklo viacero autobusových zadelení, ktoré obsahujú min. 4 linky. Najlepšie, keď je v zadelení aj záložné vozidlo ? ?
Vzhľadom na početné žiadosti o fotografie SU18 som zajtra zaradil mimoriadny update (dočasný) bez komentára fotografií. Dúfam, že sa nabažíte ? . Fotky som nezverejňoval, lebo je problém s ich číslovaním, nakoľko ešte mi nie sú známe ev.čísla.
Ďakujem za pochopenie.
+ nie je problémom prestarnutý vozidlový park ? - viď BA, koľko šrotov, vrakov a kôp šrotu (mám na mysli IK280, B732 a 741 bez GO...), prežíva hlavne vďaka tomu, že to majú pridelené vodiči, čo sa o to starajú po vštekých stránkach..
Re #19245 Záchvat: No neschopnosť kompetentných, tak to je vždy ako prvá príčina Aj u nás v BA sú často vodiči milí, ochotní, proste snaživí, a ja im hovorím, že sa snažia aj za vedenie DPB. Lebo v prvom rade zamestnávateľ im musí vytovriť vhodné pracovné podmienky po všetkých stránkach. K tomu nepochybne patrí aj prideľovanie vozidiel (mimochodom, to je pre Slovensko asi najlepší model).. Ale u nás tie podmienky zďaleka nie sú také, aké by mohli byť...
Sedel alebo visel? ? To je zábava na cudzí účet...
Re #19224 trolej1020: Ešte si dovolím pripomenúť jednu výhodu cédečiek na 1020: Keďže ju už neminiem bez povšimnutia, tak nepočujem vo vysielačke šteknutie "slepý" ?
Re #19225 veteran: Odporúčam ti ho vidieť z boku, hlavne jeho strednú nápravu...
Re #19231 Vladimír: Ďakujem za vyčerpávajúcu odpoveď. Čo k tomu dodať? Žiješ v realite. Asi sa budem musieť dať na to otužovanie...ale mám z toho stále pocit, že je to trest alebo neschopnosť kompetentných...
Dopravák
Nedá mi to, opäť si ma vyprovokoval a tak reagujem...
Milujem ľudí, ktorí kritizujú, hodnotia a robia sa, že vedia, „od stola“...
Podľa nich, nech vodič príde do práce, každý deň nech má iný typ, dokonca ešte aj sériu vozidla /nevadí, že od rána bude stresovaný, pretože nepozná to vozidlo, nevie ako sa správa a pritom cca 8 hodín ma plnú zodpovednosť za cestujúcich... Neviem, ale pochopiť, prečo tí istí ľudia, každí z nich má svoju kanceláriu svoje miesto na pracovisku /štátnom, alebo súkromnom/ a tam majú kalendáre, rodinné fotky, rádia, kvety, plagáty a rôzne čačky mačky. Ale vodič MHD /o nich teraz diskutujeme/, akonáhle si nedajbože jeden kalendár, jednu porazenú fóliu /ktorá, ani možno netušíte čomu všetkému zabraňuje/, alebo rádio dá, už je z toho obrovské haló... Uvedomte si, že aj obyčajný vodič, či už osobáku, TIR, alebo MHDčky sa chce cítiť v POHODE a chce s takým istým pocitom ísť aj do práce...
Skúste si sadnúť za volant v lete, pri ostrom slnku, alebo v zime, mlčky preseďte 8 hodín a majte zodpovednosť za „ľudský život“... Áno, to patrilo Vám kancelárskym krysám, ktoré si sedíte vo vyčačkaných kanceláriách bez zodpovednosti za ľudský život a v pracovnej dobe len vykecávate a surfujete na internete /okrem iMHD by ste inde nemali chodiť /...
Len prosím toto nebolo mierené na konkrétne osoby, je to myslene vo všeobecnosti...
(kancelárska krysa – človek pracujúci v teplúčkej a sebe prispôsobenej kancelárii, ktorý všetko vie a všade bol )...
A teraz k Tebe Vladimír! Neviem prísť nato, čo Ťa viedlo k takej Tvojej obľúbenej siahodlhej úvahe a to musím podotknúť každoročne...
Ako mi dnes jeden tu na iMHD populárny to človek povedal, skús si predstaviť, že by si každý deň mal iné pero /raz tenké raz hrubé/ stôl by si mal naklonení raz smerom nahor raz smerom nadol a podobné nečakané prekážky by Ťa čakali denno denne...
Teraz som sa pripojil aj ja k Tebe... príspevok o ničom, ale aspoň som si aj ja povedal to svoje