ADD blava: V BA do autobusu nezasahuju poriadne ani v dielnach, preto to vyzera v Blave tak ako to vyzera. Cest vynimkam.
PS: Na Solaris musi kazdy vodic prejst skolenim a musi poznat jeho zakutia aby vedel v kazdej situacii reagovat. Na skolenie sa chodilo jeden cas do Polska ale teraz sa skoli uz aj na DPMK.
Velmi ani nie ale take zakladne veci aby rozhybal autobus moze. Ma predsa palubny pocitac, ktory mu vypise zavadu (ktoru by mal odstrańit) Pokial je vodic schopny odstranit zavadu aj sam, tak je povinny si ju odstranit.
Mno Brno taky zavadi uniformy pro revizory. Udajne nema jit o vsechny , ale o vic jak 1/2. Je to taky sopjeny s tim ze budou moct (a muset) provadet kontroly po celym uzemi Kordis.
Ono to opatreni ma sice na prvni pohled hlavne minusy, ale na druhe strane i plusy.
Vymahatelnost pokut je dost spatna, i pres zavedeni jistych zakonnych prostredku.
Jde hlavne o prevenci. Tudiz i kazdej ridic ci jinej zamestnanec , kterej pojede na/ze smeny bude ve voze fungovat jako vystraha.
Nejde prece o to povozit nektery nase spoluobcany zadarmo a pak se z nich pokouset vyrazit penize za pokutu, kdyz stejne nemaji nic nez igelitku flasek , nebo jako se ji pokouset vyrazit z topinek , ktery stejne nezaplatej.
POkud by nejezdili zadni cerni pasazeri , da se usetrit podstatne vic.
Včera som v TN tiež ten príspevok videl. Okamžite som si opakoval --> "Blbosť, blbosť, blbosť a ešte raz blbosť!
Poniektorí dopravcovia sa už celkom zbláznili? Ako ich vôbec mohla uniforma napadnúť? Toto môže vymyslieť len podnik, ktorý nemá čo robiť s peniazmi. Dobrovoľne sa oberať o tržby, neslýchané... Veď to potom môžu pokojne revízorov zrušiť - takto to bude iba fraška.
V Kosiciach je velka vacsina revizorov zien, sice niektore su take, ze maju sily za troch chlapov. Ale su aj take a to sa mi aj stalo, nastupila postarsia pani (bola mi povedoma ale nevedel som si ju zaradit), postavil som som sa, ved starsi obcan a slusnost kaze a hovorim pani nech si sadne. Jej odpoved....... KONTROLA CESTOVNYCH DOKLADOV, Prosim ukazte mi listok, mna hodilo do sedadla a ukazal som je zames. listok. :o))
Na druhej strane, ak by bolo revízorov dostatok, vôbec by sme sa nemuseli zaoberať problematikou beztrestnosti čiernych pasažierov. Uvediem ďalší príklad, Sarajevo. Keď som tam bol v lete 1998, všade sa hemžili revízori. Nebol spoj, v ktorom som šiel, aby ma nekontrolovala aspoň jedna skupina revízorov. A nevidel som ani jedného čierneho pasažiera, a to aj napriek tomu, že v tomto vojnou zničenom meste v tom čase ešte nemal prácu takmer nikto. Čierny pasažier, aj keď si najprv myslí, že ujde pokute, nakoniec zistí, že sa vlastne nikam nedostane, pretože by sa musel presúvať, vystupovať a nastupovať doslova na každej zastávke. To by mohlo byť dostatočnou motiváciou na odradenie špekulantov. Aj keď počernejší spoluobčania sa aj tak nezlomia, nezlomná väčšina si tie cestovné doklady zaobstará.
J, plne suhlasim. Boli tam aj zabery tusim z Ostravy, ako nastupili uniformovani revizori a druhymi dverami vystupovali cierni pasazieri. V nasich podmienkach je to fakt na smiech, vstupom uniformovaneho revizora ako keby si rovno zahlasil - VSETCI BEZ PLATNEHO CESTOVNEHO DOKLADU berte sa kade lahsie!
Ja uniformu revízorov v Prahe schvaľujem všetkými desiatimi! Dnes chodia po svete kadejakí špekulanti. Aj falošní revízori. Úplne perfektne to majú zvládnuté v maďarskom Miškolci. Revízori tam chodia nielen v uniformách, ale pred nastúpením do vozidla, ktoré kontrolujú si musia nasadiť červenú pásku. K cestujúcim sa správajú maximálne ohľaduplne, pozdravia sa, poprosia o cestovný doklad, poďakujú a usmejú sa. Proste na úrovni. Tí naši revízori len behajú po vozidle ako splašené srnky, kričia po cestujúcich (ako na mňa dnes revízorka, že kam idem, keď som prechádzal cez KT-čko, lebo si myslela, že jej krátko po zastavení ujdem a nakoniec ma aj tak nekontrolovala), vyjadrujú sa nekultivovane a o niekoľkých košických revízoroch bezpečne viem, že sú kriminálnici a okrádajú dokonca aj cestujúcich! Takisto nechápem, ako môže robiť revízora žena (i keď hociktorá košická revízorka je schopná zbiť aj priemerného chlapa), čo je oveľa náročnejšie povolanie, ako napr. funcia vodiča A/T busu. Skôr než sa rozčúlim, si len povzdychnem, na Slovensku je to, žiaľ, tak...
Esicko: Revízor v unifomre nie je zlá vec, ak ide o krajinu kde si ľudia cestovné podstivo platia.
V našich podmienkach myslím, že hlúposť, bo by nebol zmysel revízorov mať. V BA je jedna žena revízorka a tá chodí so S-lovenským B-udovateľom S-ocializmu. Ale plánujú sa mestský policajti, keď ich bude dostatok.
Najväčšia zbraň dopravným podnikom v boji rpoti čierny pasažierom sa chystá do parlamentu a to taká, že budeš povinný ukázať revízorov OP, či iný preukaz.
Sarko, mna v L6 dnes kontrolovali revizorky, nastupili na zastavke Krajsky sud. Zrejme mali aj cierneho pasaziera, taky 30-tnik v draho vyzerajucej cerveno-ciernej vetrovke, po zastaveni a otvoreni dveri sa im vytrhol a usiel. Otazka, je praca revizora vhodna pre zeny? Dnes bol prispevok v spravach, ze revizori v Prahe po vzore inych miest, budu chodit v uniforme... Blbost jak tram. Skor by (u nas) potrebovali policajnu asistenciu.
Dnes som sa tiež vybral na jedno krátke sledovanie na L5. O 15:33 na zast. Nám. osloboditeľov v smere na Terasu pristavila 351+350 na L6. Rovnaký odchod má podľa CP aj L5, #508 sa však na zastávku dostavilo až po tom, ako sa uvoľnila zo svetelnej križovatky, o 15:34. Aj napriek tomu, že tesne pred L5 išla L6, vo vozidle sa nachádzalo 18 ľudí a 3 revízori, ktorí stihli po nasledujúcu zastávku Dom umenia skontrolovať polovicu osadenstva. Ako posledný som mal byť ja, ale revízori chceli prestúpiť do za nami idúceho spoja L7. Takže asi ani tento rok nebudem mať na revízorov "šťastie". O 15:40 sme došli s minútovým meškaním na zastávku SOU dopravné, do vozidla pristupuje ďalší tucet ľudí. Na konečnej OC Optima zastavujeme o 15:45, avšak o 15:47 má odtiaľ odchod spoj linky č. R2z. O chvíľu aj prišla T6 #604, ktorá musela chvíľu počkať, kým prejde 508 cez úvrať. Na zastávke stojí a vrátane mňa nastupuje presne 40 ľudí. Pomer študentov ku zákazníkom Optimy je 1:3. Keď po zavretí dverí o 15:46 prešiel do predného článku, niektorí na mňa nedôverčivo zahľadeli. Pochopil som, že ide zrejme o čiernych pasažierov.
Nové BUSE som videl, ako inak, na #1018 na L72. Cieľ "MYSLAVA - GRUNT" mal o poznanie väčšie. Čelný transparent som si všimol úplne náhodne, bola to momentka, niečo mi nesedelo a až keď som zaostril zrak, hneď som si spomenul na 1018, ktorý ma poprosil, aby som mu dal vedieť, keď uvidím novú verziu BUSE Jablko v tomto ohľade naozaj nepadlo ďaleko. Dokonca úplne presne. 1018, že si u Teba vodič vybavil protekčné nabitie?! '-)
Change view
You can search for more expressions divided by the space. Guidance for advanced search can be found here.
Sarko
Na druhej strane, ak by bolo revízorov dostatok, vôbec by sme sa nemuseli zaoberať problematikou beztrestnosti čiernych pasažierov. Uvediem ďalší príklad, Sarajevo. Keď som tam bol v lete 1998, všade sa hemžili revízori. Nebol spoj, v ktorom som šiel, aby ma nekontrolovala aspoň jedna skupina revízorov. A nevidel som ani jedného čierneho pasažiera, a to aj napriek tomu, že v tomto vojnou zničenom meste v tom čase ešte nemal prácu takmer nikto. Čierny pasažier, aj keď si najprv myslí, že ujde pokute, nakoniec zistí, že sa vlastne nikam nedostane, pretože by sa musel presúvať, vystupovať a nastupovať doslova na každej zastávke. To by mohlo byť dostatočnou motiváciou na odradenie špekulantov. Aj keď počernejší spoluobčania sa aj tak nezlomia, nezlomná väčšina si tie cestovné doklady zaobstará.