Dnes som sa tiež vybral na jedno krátke sledovanie na L5. O 15:33 na zast. Nám. osloboditeľov v smere na Terasu pristavila 351+350 na L6. Rovnaký odchod má podľa CP aj L5, #508 sa však na zastávku dostavilo až po tom, ako sa uvoľnila zo svetelnej križovatky, o 15:34. Aj napriek tomu, že tesne pred L5 išla L6, vo vozidle sa nachádzalo 18 ľudí a 3 revízori, ktorí stihli po nasledujúcu zastávku Dom umenia skontrolovať polovicu osadenstva. Ako posledný som mal byť ja, ale revízori chceli prestúpiť do za nami idúceho spoja L7. Takže asi ani tento rok nebudem mať na revízorov "šťastie".
O 15:40 sme došli s minútovým meškaním na zastávku SOU dopravné, do vozidla pristupuje ďalší tucet ľudí. Na konečnej OC Optima zastavujeme o 15:45, avšak o 15:47 má odtiaľ odchod spoj linky č. R2z. O chvíľu aj prišla T6 #604, ktorá musela chvíľu počkať, kým prejde 508 cez úvrať. Na zastávke stojí a vrátane mňa nastupuje presne 40 ľudí. Pomer študentov ku zákazníkom Optimy je 1:3. Keď po zavretí dverí o 15:46 prešiel do predného článku, niektorí na mňa nedôverčivo zahľadeli. Pochopil som, že ide zrejme o čiernych pasažierov.

Vladimír
All: Dnes som po niekoľkých týždňoch zavítal opäť do Košíc. Nenechal som si ujsť jazdu na L5, pre istotu som ju absolvoval trikrát. Ešte na stanici ma "do kolien" dostala tabuľka z Optima busu.... Potom som už realizoval spomínané jazdy. Vo všetkých troch spojoch (dopoludňajšie sedlo) cestovalo priemerne do 20 cestujúcich. Je to síce málo, ale vzhľadom na to, že všetky spomínané spoje šli buď 3 minúty po L6 alebo 12 minút po R1, dajme tomu... Osadenstvo tvorili zákazníci OC Optima a študenti ŠD TU Jedlíkova.
Nedá mi rýpnuť ešte späť - píšem to celkom pokojne, verím preto, že sa nedočkám nenávistných odpovedí. Opätovný pobyt v školskom prostredí ma priviedol k možnosti rozprávať sa so spolužiakmi bývajúcimi na Jedlíkovej. Závery sú zaujímavé - napíšem ich len tak heslovite:
1) L5 je perfektná - zvýšil sa počet spojov na stanicu.
2) Ak môžem, vždy nastupujem pri Optime - je tam síce menej spojov, ale tie mám už zafixované v hlave. Zo Stodolovej ich ide viac, ale nikdy neviem kedy a navyše treba prestupovať.
3) Či je linka spoplatnená alebo nie, je mi jedno.
4) Optima bus som nikdy neuprednostňoval pred ostatnými spojmi. Používal som ho ako spoj na stanicu. Čo prvé prišlo, do toho som sadol. Jedine ak, tak na začiatku semestra, keď sa nedal kúpiť mesačník. Keby sa dal kúpiť mesačník trebárs od 24.9., tak by som si ho kúpil, a šiel na intrák hocičím - prestupovať za 12 Sk je predsa len trochu veľa.
5) Nepoznám žiadneho spolubývajúceho, či spolužiaka alebo aspoň známeho, ktorý býva na Jedlíkovej a nemá mesačník. Ako by potom chodil do školy?
6) Zneužívanie Optima busu? V Optime nakupujem každý deň. A keby aj nie, chcem vidieť toho, kto by tento spoj nevyužil, ak by mohol. Taký neexistuje.
Ak nechcete, nemusíme už túto vec ďalej rozoberať. Ale to, čo som sa dozvedel som skrátka akosi chcel napísať aj sem.
-----
Novú verziu BUSE som nikde nevidel. Zato nehlásenie zastávok absolútnou väčšinou vozidiel hlásením zastávok vybaveným mi poriadne zdvihlo adrenalín.
Potešilo ma aj zopár jázd električkami, ktoré jazdili ozaj divoko. určitých okamihoch som sa cítil ako v Brne
Ešte k L5 - pozoroval som tie KT-čká na stanici. I keď som tušil, že jazdia a prestávkujú v pomere 1:1, chcel som veriť, že to tak v skutočnosti nebude. Ale čo som videl, to som videl. Som sklamaný - hlavne keď nie sú peniaze a cestovné pôjde hore