tak tak, to je celkom spravne..... uz je ovsem na zostavovateloch linkovych vwedeni a cp,aby nemeskali vozidla skoro nikdy, resp, nechodili skorej..... niekedy su totiz trasy z bodu a do bodu zbytocne casovo narocne, aj keby nemuseli byt,lebo vozidlo ich spravi za kratsie.....tych xxx minut kludne mozu byt dve ?. takze kombinaciou preferencie na krizovatkach a a skratenim trvania jazdy by sa vela pomohlo dopr. systemu...
pri dráhovom kritériu musíš prepájať palubák s tachografom, a dráhové kritérium ti nepokryje obchádzky a vybočenie z trasy [iba kilometricky naviac, ale nedozvieš sa, kadiaľ išiel]...
Blava má inštalovaný starší typ systému... v súčasnosti takou ukážkou nového systému bude po novom roku spustenie Dopravného Podniku Hradec Králové... mimochodom, tam sú všade transparetny BUSE...
ja osobne snívam o aplikácii inteligentných dopravných systémov v MHD u nás. Jedným z nich je tebou spomínaná preferencia, ale ja chcem, aby išlo o závislú [alebo AKTÍVNU] preferenciu, čiže vozidlo MHD by pri vjazde do križovatky poslalo križovatke signál na preferenciu s kódom smeru, odkiaľ prichádza, ale tento signál by sa vysielal iba v prípade, ak by bolo meškanie vozidla väčšie ako XXX min.... ?
áno, jednoznačne...
len k bodom stručne:
a, áno
b, áno
c, áno [vodič zadáva iba číslo služby pri prihlásení]
d, jednoznačne [cez GPS]
e, áno
f, určite
g, záznam pohybu podľa GPS [čiže aj nákup v HYERNOVE] ? to blokovanie nie po zavretí dverí [iba ak by bol dverný snímač, ktorý by mal asi iba túto funkciu, lebo hlásenie riadi GPS] ale po odchode zo zastávky
? pozvem ťa do ČR ku môjmu zákazníkovi, keď sa tam rozbehne MHD na EMteste... všetko záleží od toho, kto si systém objedná [zostava systému] a ako ho vie používať [výstup ku cestujúcemu]....
toš to viem, ale nebolo to iba BUSE. Osobne sa poznám s p. Schmitzerom, ktorý riadi tento systém a v Prahe na konferencii som mal možnosť vidieť aj výstupy z tohto systému. Nutné povedať, že BUSE dodalo hlavný systém, ale napr. hlásiče upravovala iná firma...
takže tá miska váh sa preklopuje na stranu, že niekto v dpmk konal vo výberovom konaní netransparentne.a dosť. no som zvedavý, čo bude, ked ten mtest začne odchádzať, snad sa to ale nestane. ?
Ja ti poviem, bratislavska 14Tr 6283 s tym jazdi. Nikto to nechce lebo je to nezmysel, ktory bez BUSE palubaku nefunguje. V trolejbuse musis mat 2 palubne pocitace aby t fungovalo a hlavne gro robi BUSE, lebo MTest nezvlada nic ine len transparenty
prispevok jeden ozadu to jest 17943. To si myslim a to pre kosice chcem. Osobne pracujem z takmer plne vybavenym BUSE systemom a som z nim nad mieru spokojny
Na to aby sa dali vytiahnut z BUSE tieto udaje co opisujes, treba DATa kartu, tak ako je to uz v BA. Aj pomocou tej dat karty sa daju v priebehu jednej noci prepisat vsetky databazi v palubaku, tj. cestaky, transparenty. Lenze ked som to vravel pred par rokmi, tak to skoncilo na ODS u Yetiho.
Netreba notebook, to len sa niekto v dp dobre na tom nabaluje. 1018 by to lavou nohou zvladal vsetko komplet a zmenu databazy by mal za jeden vecer.
Na spracovanie cestakov je v Ceskoslovensku rozsireny FS software, ktory plne postacuje vybaveniu grafikonmi palubne pocitace, ba dokonca aj na tlac samotnych cestovnych poriadkov na zastavkove pristresky.
Este k tej DAT karte- ku kazdej sluzbe jednu kartu, aby sa dalo zistit ci je vozidlo v naskoku, ci meska, o kolko minul zastavku aku mal vodic spotrebu, ako siel rychlo alebo ako brzdil, kolko cestovnych listkov bolo cvaknutych, ba dokonca aj priblizny pocet prepravenych osob. To vsetko sa da z BUSE vytazit a su tu este aj dalsie vyhody.
redburger