Reply on: yeti #17374:
K tomu protestu, že "tam" nie je žiadna podstatnejšia tlačenica, by som upresnil. V úseku NO - Železníky - Blšák teda tlačenica je a nielenže podstatná, ale doslova neúnosná. Iný výraz pre situáciu, kde L16, 30, 37 nepoberajú cestujúcich (tzn. cestujúci, ktorí chceli cestovať, ale do vozidla sa jednoducho nevošli), nemôžem nájsť. Skrátka doprava na ramene Železníky - NO je problém, a to tak v čase špičky ako v čase sedla.

yeti
Ďalšia vec - klesnúť v dopoludňajšom sedle vo vzťahu Nám. osloboditeľov - Sídlisko Ťahanovce zo 4 spojov za hodinu na 3 by veru nebolo vhodné, tam je ľudí dosť.
To preradenie vozidiel na linky č. 16 a 30 som celkom nepochopil, ale ak sa myslelo na ich posilnenie, tak okrem dopoludňajšieho sedla (aj to vlastne len medzi námestím a blšákom) protestujem - tam nie je žiadna podstatnejšia tlačenica.
V dnešnom linkovom „systéme” naozaj nie je možno robiť dajaké koordinačné zázraky, čoho dokladom je aj kombinácia 11, 16, 30, 37. Keď sme to zavádzali (a zuby mi vtedy dobre škrípali, že také niečo musím uvádzať do života a ešte sa trápiť, aby to aspoň ako-tak vyzeralo), mal som taký úmysel, že linky č. 11 a 37 na polovicu (S. Ťahanovce - NO), linky č. 30 a 37 tiež tak (Prešovská - NO - Blšák) - a tým pádom jasne že zle 11 kontra 30 (Prešovská - NO), ale čo už - no a linky č. 16 a 30 tiež na polovicu, pretože je to NO - Blšák po celý deň (linka č. 37 chodí len dopoludnia). Záver - 16 a 37 naraz (tiež nedobre, ale keby boli 16, 30 a 37 na tretiny, ako by to bolo vtedy, keď 37 nejazdí - no proste bez riešenia). Aj tieto chabé plány ešte trošku životom doznali zmien, lebo klasika - miesto na dlhé prestávky (WC), poradie zmien (keď už je linka hotová, nie je čas na jej prerobenie pri zmene ďalšej linky odznova, aj keby sa to pýtalo), atď, atď... Takže tak to aj vyzerá. Pre laika to síce jasne znamená, že som a sme tu na hlavu padlí, ale pravda je taká, že sa to bez právomoci meniť trasy a intervaly lepšie ukočírovať nedalo.
K označeniu novej linky ako č. 51 - Podhradová už v živote nebude potrebovať zrýchlenú linku, na to vezmem jed (špičková hodina 596 osôb ako súčet maximálnych profilov OD Beta - Národné nám. a Krajský úrad - Štadión TU; smajlíka si dohoďte sami) a nemyslím si, že je správne z úcty k tradícii vynechávať voľné čísla a pritom sa pomaly prečíslovať k trojciferným číslam (aj keď to je to posledné - bodaj by sme v košickej MHD riešili už len číslovanie liniek...).