Reply on: BMko #17271:
51-ka bolo rýchle (fakt horelo), lacné a účinné riešenie. Tiež nie som zo záľahy expresných liniek na Sídlisko Ťahanovce nadšený, ale bolo treba konať.37-ka po celý deň by bola drahá, najmä v špičkách Železníky s Blšákom a Carrefourom nepotrebujú posilňovať.
Vzduch pri protismeroch medzi Ťahanovcami a centrom by aj 37-kou zostal, akurát by sa rozložil medzi spoje rovnomernejšie, takže žiadna výhra a ďalšie prevádzkové peniaze fuč. Keď už, rád by som ich použil rozumnejšie (tiež do kilometrov, samozrejme), keď budem mať možnosť.
Preklad súbežných liniek s intervalom 12, 15 a 30 minút je pre mňa vysoká matematika, podľa mňa to nejde. Treba generálnu zmenu s malým počtom liniek s jednotným intervalom (tarifa - netarifa, aj keď prestupná by samozrejme bodla), to je moje náboženstvo.
Čo sa týka vozidlového riadiaceho, informačného, kontrolného a odbavovacieho systému, je to vec verejnej súťaže - a naviac, pri tvorbe súťažného zadania (kde sa dá určenými podmienkami veľa ovplyvniť) tejto druhej etapy sme ja ani moje oddelenie neboli, takže neviem to veľmi komentovať a ovplyvniť už takmer vôbec nie.
KVKV
Na chystajúci sa ,vlastne už svojim sposobom prebiehajúci* útlm ED a TD upozorňujem vo svojich príspevkoch preto, že sa tým napáchajú do budúcnosti nesmierne škody. Z rady západoeurópskych a amerických miest, ktoré rušili ED v 50,60. rokoch sú známe príklady , že sa len s velkými problémami postupne vracajú k obnove el. trakcie. Mnoho menších miest pre ekonomickú nedostupnosť nedokáže zrealizovať tento návrat, pritom v rozsiahlych štúdiach priznáva vtedajšiu chybu.
To chcú Košice nasledovať cestu DOKÁZANÉHO OMYLU ?
Čo sa týka rakoviny IAD, tak prečo potom dp stále ustupuje. To je v poslednej dobe často napríklad vidieť na posunoch zastávok do tých najhlúpejších miest za účelom výstavby odbočovacieho pruhu na križovatke.
Mne ovšem vadí aj rakovina autobusovej dopravy. A treba povedať aj to, že o jej bujenie sa pričinil(možno ešte pričiňuje) aj zmieňovaný \"sch\". Osobne bol/je(?) zainteresovaný vo firme od ktorej dp nakupoval phm.
Prestupy.
Dá sa zostaviť také linkové schéma, kde vystačím s dvomi prestupmi. To dokážem v pohode pri kávičke a zadarmo. Podmienkou je vyhovujúci interval na vytvorenej hlavnej sieti ED,TD a napájačové linky AD.
Dovolím si upozorniť na príspevok 17307 \"Vladimír\". Číta to tam niekto u vás? Veď z toho možte brať rozumy. Je tu na fóre viac takých hodnotných príspevkov.
Alebo sa proti tomu v dp zložite vytvárajú protidemagógie ?
*Ešte k ED.
ČÍM opakujem ČÍM chce DPMK prevádzkovať električkovú dopravu za takých 5,6 rokov ? Je kompetentným známy ich technický stav a úroveň údržby ? Aké je to hospodárenie?
ZA ČO sa nakúpia nové vozy? EXISTUJE VOBEC NEJAKÝ VÝHLADOVÝ PLÁN UDRŽANIA ED?
Veď v iných mestách ešte jazdia vozy vyrobené ako tie v Košiciach, ktoré boli zrušené pred cca20-timi rokmi ! A idú do rekonštrukcií s perspektívou životnosti ďalších 15 rokov.