Reply on: BMko #17271:
51-ka bolo rýchle (fakt horelo), lacné a účinné riešenie. Tiež nie som zo záľahy expresných liniek na Sídlisko Ťahanovce nadšený, ale bolo treba konať.37-ka po celý deň by bola drahá, najmä v špičkách Železníky s Blšákom a Carrefourom nepotrebujú posilňovať.
Vzduch pri protismeroch medzi Ťahanovcami a centrom by aj 37-kou zostal, akurát by sa rozložil medzi spoje rovnomernejšie, takže žiadna výhra a ďalšie prevádzkové peniaze fuč. Keď už, rád by som ich použil rozumnejšie (tiež do kilometrov, samozrejme), keď budem mať možnosť.
Preklad súbežných liniek s intervalom 12, 15 a 30 minút je pre mňa vysoká matematika, podľa mňa to nejde. Treba generálnu zmenu s malým počtom liniek s jednotným intervalom (tarifa - netarifa, aj keď prestupná by samozrejme bodla), to je moje náboženstvo.
Čo sa týka vozidlového riadiaceho, informačného, kontrolného a odbavovacieho systému, je to vec verejnej súťaže - a naviac, pri tvorbe súťažného zadania (kde sa dá určenými podmienkami veľa ovplyvniť) tejto druhej etapy sme ja ani moje oddelenie neboli, takže neviem to veľmi komentovať a ovplyvniť už takmer vôbec nie.
KVKV
1/Privatizácia dp. Nič horšie neexistuje. V niektorých českých mestách sa šlo touto cestou. Výsledok bol taký, že sa nebývale rozvinuli iné lukratívne aktivity (stavba prívesov, nákladných špeciálov, špeditérstvo, objednávky busov, zájazdy a podobné "služby" nemajúce nič spoločné s mhd ,zdovodňujú to ..."přece si musíme na sebe vydělat", mhd živorí v podobe vyhnania osekaného počtu busov na trať a v snahe čo najskor likvidovať el.trakciu Mariánske Lázne*, Teplice, snahy sú v Jihlave.
*(V Mariánkách sa snáď na dajaký čas podarilo zachrániť TD za velkého úsilia neformálnych aktivít nadšencov a osobností = príklad pre KE(?)).
2/Aká silná podpora???
To akože toto fórum? Však ..."to nie sú naši zamestnanci, len takí blázni a skoro deti ktorí si fotografujú električky a kreslia doma fiktívne plániky linkového vedenia..."
Pokial sa z mhd stalo politikum treba hladať podporu v opozičných stranách, dokážu to využiť vo svoj prospech(KDH-DS ?) a myslím ,že aj oni uvítajú masovú podporu kohokolvek. Trebárs aj nadšencov z fóra.
Je to sice trápne až odporné ,mhd by sa mala rozvíjať apoliticky, ale pokial to pomože rozvoju mhd tak inej cesty asi zatial niet.
A ešte k TD. Súčasná "sieť" TD v KE je vlastne bezvýznamná(takmer). Pokial sa však kedysi rozhodlo o jej vybudovaní za nemalé peniaze, tak sa počítalo s jej rozširovaním a útlmom AD.
Pokial sa rozhodne o zrušení , tak by niekto konkrétne mal niesť následky za zlý, zbytočný, neuvážený projekt. Konkrétne osoby!