Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: TA #17128:
Pri 3-4minútových intervaloch nemusíš synchronizovať nič 😛
Pivix: K tomu clanku - strasne demagogie su tam popisane... Za take zavadzanie a dezinformacie by som dal podnet na odvolanie zo zastavaneho postu dotycneho. A okrem toho, ak to bol "hlavny grafikonista", ci ako ho nazval 1018, nemal by sa v mediaci vyjadrovat. Na komunikaciu s mediami su poverene konkretne osoby, ktore by mali svoje znalosti a informacie konzultovat s konkretnymi zodpovednymi osobami v danej oblasti (dopravna, technicka, investicna, personalna...).

K obsahu clanku len tolko (jasne a strucne a povedzte to niekto vedeniu DPMK), ze TROLEJBUSOVA DOPRAVA je INVESTICNE DRAHSIA, ale PREVADZKA LACNEJSIA (exaktne to napisal Papyr, ale mnohi neznali veci ho aj tak nepochopia). Naklady na vystavbu trolejbusovej trate sa postupne splatia, naklady na udrzbu uz nie su take vysoke a trolejbusy uz prinasaju uz len uzitok. Nehovoriac o EKOLOGII (vsak co tam po exhalatoch), minimalnej dvojnasobne dlhsej zivotnosti a tak by sa dalo pokracovat vo vycte dalej...

Dalej by ma zaujimalo kedze citam teraz iba z mobilu a z kontextu v prispevku, ako moze 10 trolejbusovych spojov priniest nizsiu spokojnost, ako 15 autobusovych. Chcem vidiet v KE tych 15 autobusovych spojov! Okrem toho, ze ani v spicke nie je taky interval co by len NA JEDINEJ a-linke, aj na frekventovanych usekoch sa cestujuci docka len kvanta liniek premavajucich raz/2x za polhodinu a v priebehu par minut aj tak odidu v spolocnej kolone a potom dlho nic...

Tak cakam na odpovede z dalekeho Londyna, kde som sa dnes na pozicany 7days Bus Pass vozil cely den a na akykolvek bus necakal viac ako 3-4 minuty 🙂 Dost nezvyk oproti KE 😛
Reply on: eMareq #17142:
Direktor na špagátiku vždy bol a aj bude. Myslel som, že ty o tom vieš.

Pochopte, tu rozvíjať električky nikto nebude. Nebude to robiť ani terajšie, budúce a ani piate nové vedenie. Dôvod je jednoduchý: Dlhé roky sa tu na koľaje kašlalo, tak kto dnes vycáluje kopec peňazí na niečo, čo ľudia okamžite nepocítia ako ich dobro? Veď autobus je v tejto situácii lacnejší. Kam toto dôjde, nebude už ich starosť.
Reply on: 1018 #17145:
To mi pripomina prislovie, ze stokrat vyslovena loz sa stava pravdou. Aj by som napisal nieco k tomu ako dodatok, ale na forum sa to nehodi. ?
Reply on: 1018 #17145:
Nepoznas nazory vedenia na elektrickovu dopravu? Pozitivne, neutralne ci negativne?

(Ja len ze z praxe to vyzera na velmi negativne postoje k ED, dokonca viac ako k TD. Aby nakoniec KE, doslova "priekopnik" elektrickej MHD, neprisli o elektricku dopravu. To by bolo zlo.)
all: K tomu clanku. Samozrejme, ze vyslovene vety nie su z ust generalneho riaditela, ale z ust niekoho z "jeho" ludi, v tomto pripade z ust sefgrafikonara DPMK. Jeho nazor na trolejbusovu dopravu a jej rozvoj je dost negativny a bohuzial tento nazor je reprezentovany uz aj ako nazor celeho podniku... ?
Takze nakolko som bojoval zhruba 4 hodiny s pridanim tejto novinky a za Boha mi to necchelo v nijakej fomre vziat, hadzem to sem...

V nedeľu 2. 10. 2005 sa uskutoční Medzinárodný Maratón mieru. V čase cca od 9.00 do 15.30 hod dôjde k týmto obmedzeniam v hromadnej doprave vykonávanej DPMK:

1. Električková linka R2 a autobusové linky MHD č. 26 a RA1 - RA4 budú premávať bez zmien.
2. Električková linka č. 2 nebude premávať.
3. Električkové linky R1 a R3 a autobusové linky MHD RA5 a RA6 s odchodmi zo VA U. S. Steel po 14.00 hod. budú premávať už po svojich bežných trasách.
4. Ostatné linky budú premávať (s približným zachovaním cestovného poriadku) po týchto trasách:

ELEKTRIČKY:

Linka č. 3
Hotel Strojár - VSS križovatka - OC Važec a späť

Linka č. 4
Amfiteáter - Kuzmányho - Alejová - Barca a späť

Linka č. 5
Amfiteáter - Kuzmányho - Moldavská cesta - OC Optima a späť

Linka č. 6
Amfiteáter - Kuzmányho - Moldavská cesta - Trieda SNP - Amfiteáter a späť

Linka č. 7
Amfiteáter - Kuzmányho - Alejová - OC Važec a späť

Linka č. 9
Amfiteáter - Trieda SNP - Alejová - OC Važec a späť

Linka R1 (platí len do 14.00 hod)
Amfiteáter - Kuzmányho - Moldavská cesta - VA U. S. Steel a späť; odchod z Amfiteátra na pracovnú zmenu o 12.51 a 13.06 hod

Linka R3 bude premávať po trase linky R7 (platí len do 14.00 hod); odchod z Amfiteátra na pracovnú zmenu o 12.50 a 13.04 hod

TROLEJBUSY:

Nebudú premávať - na trolejbusových linkách budú premávať po celý deň autobusy (viď ďalej)

AUTOBUSY (zastavujú vo všetkých zastávkach v trase, neplatí pre linky RA a RX a pre vyhradené linky):

Linka č. 11
1. vetva: Sídlisko Ťahanovce - Prešovská cesta - Palackého a späť
2. vetva: Krajský súd - Spoločenský pavilón - Luník IX a späť

Linka č. 12
1. vetva: Podhradová, Zoborská - Vodárenská – Odborárska, parkovisko a späť
2. vetva: Palackého - Senný trh - Jantárová (v zastávkach „Rušňové depo“ a „Malá stanica“ v danom smere nezastavuje) - Južná trieda (len v danom smere) - Holubyho (len v danom smere) - Rastislavova - Barca, Podnikateľská (- Šebastovce) a späť

Linka č. 13
1. vetva: Baňa Bankov – Amfiteáter a späť
2. vetva: Palackého - Južné nábrežie - Nad jazerom - Krásna n/H, kultúrny dom a späť

Linka č. 14
1. vetva: Pri hati - Slovenská - Alvinczyho – Pošta 2 - Železničná stanica a späť
2. vetva: Železničná zastávka Ťahanovce – obec Ťahanovce - Magnezitka - Hypermarkety Tesco a Baumax a späť

Linka č. 15
1. vetva: Exnárova - Sečovská - Palackého a späť
2. vetva: Krajský súd – Mestský magistrát - Popradská – Luník VIII - OC Optima a späť

Linka č. 16
1. vetva: Podhradová - Vodárenská – OD Mier - Národná trieda (v zastávke „OD Beta“ nebude zastavovať) - Slovenskej jednoty - Alvinczyho – Pošta 2 - Železničná stanica; späť: Železničná stanica – Jakabov palác – Mlynská bašta – OD Mier - Podhradová
2. vetva: Krajský súd - Moldavská cesta - Alejová - Hala Cassosport a späť

Linka č. 17
Hlavná pošta – nová nemocnica – Sokolovská - Popradská - Michalovská - DPMK – Luník VIII; späť: Luník VIII – DPMK - Michalovská - Popradská – Sokolovská – nová nemocnica - Považská - Ružová – Krajský súd - Hlavná pošta

Linka č. 18
1. vetva: Mlynská bašta - OD Mier – HM Tesco – Darg. hrdinov - Lingov - Sečovská – Palackého; späť: Palackého – Sečovská - Lingov – Darg. hrdinov – HM Tesco - OD Mier - Národná trieda (v zastávke OD Beta nebude zastavovať) - Slovenskej jednoty - Alvinczyho – Mlynská bašta
2. vetva: Amfiteáter – nová nemocnica - Sídlisko KVP, Moskovská a späť

Linka č. 19
1. vetva: Sídlisko KVP, Kláštor - Klimkovičova – Mestský magistrát - Krajský súd a späť
2. vetva: Palackého - Južné nábrežie - OC Branisko - Mlyn a späť

Linka č. 20
1. vetva: Košická Nová Ves - Sečovská - Palackého a späť
2. vetva. Krajský súd - Spoločenský pavilón - Myslava, Maša a späť

Linka č. 22
1. vetva: Džungľa - OD Mier - Slovenskej jednoty - Alvinczyho – Pošta 2 - Železničná stanica; späť: Železničná stanica – Jakabov palác – Mlynská bašta - OD Mier - Džungľa
2. vetva: Krajský súd - Pereš - Lorinčík – SOU dopravné - Krajský súd

Linka č. 23
Krajský súd - Letisko a späť

Linka č. 25
1. vetva: Palackého - Južné nábrežie - Vyšné Opátske a späť
2. vetva: Krajský súd – SOU dopravné – Poľov a späť

Linka č. 27
1. vetva: Sídlisko Ťahanovce - OD Mier - Národná trieda (v zastávke „OD Beta“ nezastavuje) - Slovenskej jednoty - Alvinczyho – Pošta 2 - Železničná stanica; späť: Železničná stanica – Jakabov palác – Mlynská bašta - OD Mier - Sídlisko Ťahanovce
2. vetva: Palackého - Južné nábrežie - Dneperská a späť

Linka č. 28
Palackého - Senný trh - Jantárová (v zastávkach „Rušňové depo“ a „Malá stanica“ v danom smere nezastavuje) - Južná trieda - VSS, križovatka – Nad jazerom - Nižná Hutka (- Vyšná Hutka) - Nižná Myšľa (- Vyšná Hutka) - Nižná Hutka – Nad jazerom - VSS, križovatka - Južná trieda - Jantárová - Palackého

Linka č. 29
1. vetva: ZOO - Kavečany - OD Mier - Národná trieda (v zastávke „OD Beta“ v danom smere nezastavuje) - Slovenskej jednoty - Alvinczyho – Pošta 2 - Železničná stanica; späť: Železničná stanica - Jakabov palác - Mlynská bašta - OD Mier - Kavečany - ZOO a späť
2. vetva: Horný Bankov / Alpinka - Čermeľ - Štadión Lokomotívy a späť

Linka č. 30
1. vetva: Exnárova - Prešovská cesta – Palackého a späť
2. vetva: Krajský súd - Moldavská cesta - Alejová – Železníky – Hala Cassosport a späť

Linka č. 32
1. vetva - Exnárova - Sečovská - Palackého a späť
2. vetva - Amfiteáter – nová nemocnica - Sídlisko KVP, Moskovská ( - Myslava, Maša) a späť

Linka č. 33
Krematórium - Prešovská cesta - Palackého a späť

Linka č. 34
1. vetva: Sídlisko Ťahanovce - OD Mier - Národná trieda (v zastávke OD Beta nezastavuje) - Slovenskej jednoty - Alvinczyho - Mlynská bašta; späť: Mlynská bašta – Národné námestie - OD Mier - Sídlisko Ťahanovce
2. vetva: Hlavná pošta – nová nemocnica – Sokolovská – Trieda KVP - Luník VIII – Hala Cassosport; späť: Hala Cassosport - Luník VIII - Trieda KVP – Sokolovská – nová nemocnica - Považská - Ružová – Krajský súd - Hlavná pošta

Linka č. 36
1. vetva: Sídlisko Ťahanovce - OD Mier - Národná trieda (v zastávke OD Beta nezastavuje) - Slovenskej jednoty - Alvinczyho - Mlynská bašta; späť: Mlynská bašta – Národné námestie - OD Mier - Sídlisko Ťahanovce
2. vetva: Hlavná pošta – nová nemocnica – Sokolovská – Popradská – Sídl. KVP, Moskovská - Kláštor; späť: Sídl. KVP, Kláštor – Moskovská – Popradská - Sokolovská – nová nemocnica - Považská - Ružová – Krajský súd - Hlavná pošta

Linka č. 37
Sídl. Ťahanovce - Prešovská cesta – a späť

Linka č. 38
1. vetva: Palackého - Senný trh - Jantárová (v zastávkach „Rušňové depo“ a „Malá stanica“ v danom smere nezastavuje) - Južná trieda - VSS, križovatka – Nad jazerom - Krásna n/H, kultúrny dom a späť
2. vetva: Krajský súd - Moldavská cesta - Šaca, nemocnica a späť

Linky č. 71 a 72
1. vetva: Lingov- Darg. hrdinov - OD Mier - Národná trieda (v zastávke „OD Beta“ nezastavuje) - Slovenskej jednoty - Alvinczyho – Pošta 2 - Železničná stanica; späť: Železničná stanica – Jakabov palác – Mlynská bašta - OD Mier – Darg. hrdinov - Lingov
2. vetva: Krajský súd – Mestský magistrát – Sídlisko KVP, Lechkého resp. Myslava,Grunt

Linka RA5 (Sídlisko Ťahanovce) - platí len do 14.00 hod
- trasa: (Ťahanovce, ZŠ ®) Sídlisko Ťahanovce, Madridská ® Prešovská cesta ® Južné nábrežie ® Alejová ® VA U. S. Steel

Linka RA6 (Sídlisko Darg. hrdinov) - platí len do 14.00 hod
- trasa: Dargovských hrdinov, Kalinovská - Sečovská cesta - Južné nábrežie - Alejová - VA U. S. Steel

Linka RA7 (Lingov) - platí do 14.00 hod
- trasa: Lingov - Sečovská cesta - Južné nábrežie - Alejová - VA U. S. Steel

Mimoriadna zberná linka RX
- trasa: Železničná stanica - Mlynská bašta - OD Mier - Vodárenská - Št. Lokomotívy - Botanická záhrada - Trieda SNP - VA U. S. Steel (v úseku Železničná stanica – OC Optima stojí na každej zastávke a potom až na zastávkach „Valcovne U. S. Steel“ a „VA U. S. Steel“); odchod zo Železničnej stanice13.07 hod.

Cestujúci, ktorí sa preukážu akreditačnou kartou alebo štartovým číslom MMM, sa môžu prepravovať mestskou verejnou hromadnou dopravou v Košiciach bezplatne – platí len v dňoch 30. 9. - 2. 10. 2005.
Reply on: m2001 #17140:
Takže už sme dvaja. ?
Reply on: 5 #17126:
"Človek má jedinečnú schopnosť učiť sa. Keď dnes niečo neviem, môžem na sebe pracovať, študovať, získavať rozhľad a po čase zo mňa môže byť uznávaná kapacita." Samozrejme, ale musí to on sám chcieť, samé to k nemu nepríde.

Re #17128 TA: Srandista. 🙂

Re #17138 LUK: Nielen dobrý manažér, ale by mal mať aj znalosti z dopravy v konkrétnom meste. Inak pôsobí ako bábka na špagátiku, ktorému dávajú podpisovať to čo si iní zmyslia.
Reply on: m2001 #17140:
Na každej zastavke maš od dnes oznamenia z trasami 1 a 2 vetvy Liniek ak byvaš na KVP tak L71 k sudu a potom peši na stanicu. ?
Mohol by mi niekto pomôcť ako to bude zajtra s MHD? Rád by som sa dostal L6 resp L71/72/19/15 na stanicu...a keďže na dpmk.sk som nenašiel nič ? ? snáď mi poradia imhd nadšenci...vopred veľké THX ?
Reply on: Pivix #17120:
"Inými slovami,10 trolejbusových spojov za hodinu neprinesie väčšiu spokojnosť cestujúcich ako 15 spojov autobusových. Čo sa týka prínosu trolejbusovej dopravy, nezabudnime, že kapacitne zvládne len to isté, čo autobusová doprava, pritom je investične a prevádzkovo drahšia."

Huh, to je demagogia, az sa clovek zapoti. Tak aby bolo jasne: trolejbus sa stavia tam, kde uz je pretazena autobusova linka, a este to nie je na to, aby sa tam postavila elektricka. Trolejbus ma sice rovnaku obsaditelnost, ako autobus, ale neznamena to, ze TD ma rovnaku kapacitu ako AD, pretoze BY DEFINITION sa trolejbus zriaduje tam, kde je prilis velka koncentracia autobusov. Cize inak povedane, ak niekde nie je dost cestujucich na uzivenie trolejbusu, NESTAVIA SA TAM. S tym suvisi aj to, kolko kto zaplati za prevadzku autobusu, resp. trolejbusu. Cim viac vozidiel mi po trolejbusovej trati prejde, tym skor sa trat zaplati a tym skor bude trolejbus ziskovy. Ak totiz spocitam ciste len naklady na palivo/trakcnu energiu, trolejbus je cenovo na urovni asi 50-60% autobusu (zalezi oi. na sposobe jazdy, dennej dobe atd.) Ale ak zapocitam i amortizaciu pevnych zariadeni, trolejbus je drahsi, prinajmensom do doby, nez splati svoju investiciu (vystavbu trate).

Cize dovedene do konca:
a) trolejbus je drahsi alebo lacnejsi ako autobus, zalezi na tom, co pocitame - k "svojmu" vysledku sa dopracuje kazdy, kto chce
b) ak je trolejbus pre nejaku trasu drahy, usetrit mozeme len tym, ze ho tam NEPOSTAVIME. Ak uz tam postaveny je, urcite nezbohatneme tym, ze ho ZRUSIME, tie pevne naklady uz boli zaplatene a z amortizacnych odpisov nezmiznu.

Tieto pravidla platia primerane i pre porovnanie autobusu a elektricky, pripadne trolejbusu a elektricky 🙂
Reply on: eMareq #17125:
GR by asi mal byť hlavne manažér, ale v takom prípade MUSÍ mať odborne zdatných ľudí okolo seba!
Reply on: Nodes #17133:
jednoduchým prepočtom ceny pohonných látok, potrebných na prejdenie vzdialenosti 1 km. Samozrejme v prípade EE do toho vstupujú aj ďaľšie faktory, ovplyvňujúce celkovú cenu odobranej EE.
Reply on: TA #17134:
Plus navyse to, o com debatujeme uz isty cas. Ze tu nie je zaujem o rozvoj elektrickovej dopravy.
Haló, *SOLARIS* maniak dostal si môj e-mail?
Reply on: Nodes #17132:
co tím chtěl básnik říci? Že v Košiciach sa to nedá? Ak áno, tak potom má, bohužiaľ, pravdu... ? ?
Reply on: LUK #17121:
Mohol by si mi uviest zdroj, z ktoreho si cerpal tieto udaje?
Reply on: TA #17128:
Kosice su Kosice a nie ine mesto.
Reply on: Dispecer #17130:
Preto že kritizovať vedenie DPMK je jednoduchšie...

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.