Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
O včerajších nehodách:

Octavia vletela pod električku
http://www.cassovia.sk/korzar/clanok.php3?sub=24.9.2005/54992K

Koľko ľudí, toľko názorov:

ANKETA - Vymenili by ste aspoň na deň auto za iný dopravný prostriedok?
http://www.cassovia.sk/korzar/clanok.php3?sub=24.9.2005/54983K
eMareq: Presne tak, ohladne elektriciek sa naozaj neoplati vyrabat dalsie linky, lebo km navyse nikto nezaplati a mat take L6 ci 9 v polhodinovom sedlovom intervale by bolo este vacsou katastrofou. Ako vsak posilnit elektrickovu dopravu a vratit jej privlastok chrbticova? Cim skor zaviest prestupnu tarifu a v maximalnej miere zrusit peaze a stretavanie sa v rovnakych oblastiach v AD voci ED/TD. L19 zrusit (Klimkovicovu riesit predlzenim inej linky z Moskovskej/Lechkeho), L21 skratit z PHV USS iba po R-drahu, L22 viest iba po Zel. st., L24 iba po Barcu, L25 iba po Valcovne U.S.S., L28 iba po OC Vazec, L29 iba po St. Lokomotivy z oboch smerov a L36, 37 a 38 zrusit. V zrusenych castiach usekov, kde nepremava ED/TD sa pomerne posilni interval na danych zostavajucich AD linkach, takze pocet spojov ostane zachovany, lepsie sa skoordinuje intervalovost a zriadi nadvaznost v prestupnych bodoch. A potom uz len posledny "detail", presvedcit cestujucu verejnost, ze aj ked pocestuju s prestupom/mi, tak minimalne rovnako rychlo a navyse s bonusmi ako pravidelnost (ziadnych 5 spojov v zelanom smere a potom polhodinu nic...) a zvlast nadvaznost na akykolvek ciel (kolko ich mame, 45-50?), co oproti polhodinovej az hodinovej priamej "nadvaznosti" a len medzi 22 oblastami ohranicenych mestskymi castami by bol obrovsky skok vpred.
Reply on: eMareq #17034:
... Do autobusov budú postupne inštalované palubné počítače, snímače čipových kariet, informačné panely i príslušný softvér.... Akoby s inou trakciou uz nepocitali...
Reply on: Papyr #17033:
Suvislost uvidis, ked si precitas vsetky prispevky.
Toto pridajte na hlavnú stránku, ďakujem

V DPMK hľadajú rezervy, aby nemuseli zvyšovať cestovné
http://www.cassovia.sk/korzar/clanok.php3?sub=23.9.2005/11457KV
Reply on: KVKV #17025:
Prave ze v Prahe sa obcas hovori o likvidacii Masarykovho nadrazia. A okrem toho nevidim suvislost medzi Prahou-Masarykovym nadrazim a kosickymi elektrickami.
Historické okienko časť II 🙂

Od soboty 23. 9. 2000 došlo v rámci realizácie 2. etapy úprav linkového vedenia k ďalším zmenám autobusovej mestskej hromadnej dopravy.

1. Linka č. 15 začala premávať po zmenenej trase Darg. hrdinov, Konevova - Trieda L. Svobodu - Sečovská cesta - Palackého - Nám. osloboditeľov - Štúrova - Toryská - Popradská - Jedlíkova - Luník VIII a späť.
Intervaly: PD: 15/30/20/30, VD: 30

2. Na linke č. 16 sa obmedzil špičkový interval z 12 na 15 (ráno) resp. 20 (popoludní) minút.

3. Linka č. 16 A (železničná stanica - blšák) sa zrušila.

4. Linka č. 17 začala premávať po zmenenej trase Sídl. Ťahanovce - Madridská - Americká trieda (priamo) - Hlinkova - Národná trieda - Gorkého - Námestie Maratónu mieru - Ul. čsl. armády - amfiteáter - Trieda SNP - Ipeľská - Popradská - Toryská - Moskovská trieda - Sídl. KVP, trhovisko a späť.

5. Linka č. 27 začala premávať po zmenenej trase Sídl. Ťahanovce, Madridská - Americká trieda - Európska trieda - Ázijská trieda - Hlinkova - Národná trieda - Štefánikova - železničná stanica - Palackého - Južné nábrežie - Slanecká - OC Branisko a späť.
Intervaly: PD: 15/30/20/30, VD: 30

6. Linka č. 29 začala premávať po zmenenej trase Kavečany, kostol - Budanová - Kavečianska cesta - Cesta pod Hradovou - Národná trieda - Gorkého - Štefánikova - železničná stanica - Nám. osloboditeľov - Štúrova - Moyzesova - Ul. čsl. armády - Zimná - Ul. B. Němcovej - Watsonova - Komenského - Čermeľská cesta - Čermeľ a späť.
V úseku Kavečany - železničná stanica sa premávalo od 5. (cez pracovné dni) resp. od 7. (cez voľné dni) do 21. hodiny každých 30 minút, v ostatnom čase každých 60 minút, v úseku železničná stanica - Čermeľ premávala počas celej dennej prevádzky každých 30 minút (intervalové údaje platili len pre letný režim linky končiaci 15. 10.)
Vybrané spoje linky začali premávať až k ZOO (označenie 29Z), až na Horný Bankov (označenie 29B) alebo až na Alpinku (označenie 29A), časť spojov ráno a večer premávala len v úseku železničná stanica - Čermeľ.

7. Zriadila sa linka č. 30 s trasou Darg. hrdinov, Konevova - Trieda L. Svobodu - Prešovská cesta - Palackého - železničná stanica - Nám. osloboditeľov - Štúrova - Rastislavova - Gemerská - Železníky a späť.
V čase od 8. (cez pracovné dni) resp. od 7. (cez voľné dni) do 16. hodiny budú jej spoje premávať až na Blšák (označené ako linka č. 30A)
Intervaly: PD: 15/20/20/30, VD: 20/30

8. Linka č. 32 začala premávať po zmenenej trase Darg. hrdinov, Konevova - Trieda L. Svobodu - Sečovská cesta - Palackého - železničná stanica - Svätoplukova - Nám. Maratónu mieru - Zimná - Letná - amfiteáter - Ipeľská - Tr. KVP - Moskovská Tr. - Myslava, Grunt a späť.
Intervaly: PD: 15/30/20/30, VD: 30

9. Zriadila sa linka č. 37 s trasou Luník VIII - Jedlíkova - Bardejovská - Michalovská - Popradská - Ipeľská - Poliklinika Západ - Trieda SNP - Toryská - Popradská - Michalovská - Bardejovská - Jedlíkova - Luník VIII.
Premávala len cez pracovné dni od 6. do 15. hodiny (od 6. do 8. hodiny a od 13. do 16. hodiny každých 30 minút, v ostatnom čase každých 60 minút).

10. Zriadila sa linka č. 51 s trasou (podľa zastávok) Podhradová, Zoborská - Polianska - OD Mier - Dom kultúry - Jakabov palác - Nám. osloboditeľov a späť (v zastávke "Nám. osloboditeľov" bolo východzie stanovište tejto linky v rannej špičke na Bottovej ulici na stanovišti linky č. 14 smer Hypermarket Tesco a popoludňajšej špičke pri parčíku pred Domom techniky na stanovišti linky č. 16 smer Podhradová).
Premávala len cez pracovné dni v špičkách - ráno každých 15 minút, popoludní každých 20 minút.
Reply on: Isidor #17022:
No ak bude uspesna idu aj dalsie...si si nevsimol ze tych cca 900 elektirciek nepostacuje a modernizuju sa uz aj sluzobne vozy? ? Ja osobne som velmi zvedavy na tie zazraky z Plzne ?
Reply on: basta007 #17023:
Veru z Kuzmányho je to ďaleko na Dom umenia a ešte ďalej na starú radnicu a aj spojenie je v skutku mizerné. Jasné priama linka je priama linka (nestačí Ti, že jestvujú už v AD?). Ešte dobre, že nechceš zaviesť nejakú Rku cez Kuzmányho, lebo tam žiadna nechodí. Opakujem ešte raz. Netreba tu žiadne linky čo sú podmnožinou, kombináciou zostávajúcich, treba zostávajúce intervalovo posilniť. Nič viac. Žiadne priame linky, žiadne okružné linky.

...Barca-NO-Moldavska-Alejova-Vazec... chcel by som vidieť tu koordináciu s ostatnými linkami (teda postupne až z troma).
!!! OZNAM PRE VŠETKÝCH NADŠENCOV A PRIAZNIVCOV MHD !!!

Dňa 27.9.2005 bude 12. výročie TROLEJBUSOVEJ DOPRAVY v Košiciach !!! Pre túto udalosť bude vypravený jeden trolejbus typu Škoda 15 Tr, ktorý bude nostalgicky premávať po trase linky č. 70. ( trasa: LINGOV - MLYNSKÁ BAŠTA - LINGOV ). Trolejbus je vypravený len pre všetkých MHĎ-ákov a priaznivcov MHD, samozrejme zadarmo. Nebude zastavovať a naberať cestujúcich. Účelom tejto jazdy je spomienka na začiatkY trolejbusovej dopravy v Košiciach, a ....

Pri tejto príležitosti Vás všetkých pozývame na stretnutie všetkých na vyhliadkovú jazdu linkou 70, ktoré sa uskutoční dňa 27.9.2005, o 15:40 hod. na Lingove, na výstupnej zastávke trolejbusov, kde bude pristavený vyhliadkový trolejbus Škoda 15 Tr. Príjdite všetci čo máte čas a možnosť ! Všetci sú vítaní !!!

Tešíme sa na Vašu účasť !!!
Reply on: 1018 #17021:

Potvrdzujem ,nie som zamestnancom dpmk.
DPMK sa zatial riadi svojimi reálnymi scenármi v praxi, oni už aj tak sú katastrofické
Reply on: Sarko #17006:

To nejde . Ani mailom. Nikto totiž ani ani pri počiatku realizácie NEPRIZNÁ o čo mu ide. Luďom to začne dochádzať až postupne. To, čo sa teraz hladá, je vhodný slovník ako to podať a hlavne aby to vyzeralo, že sa robí niečo PRE ˇLUDÍ a na ZLEPŠENIE mhd.
Reply on: KVKV #17025:
Pre verejnost je v sucasnosti elektricka nieco hlucne, nepohodlne, stare. Nezaujima ich, ze elektricka sama za to nemoze. Je mi jedno, kto a akym sposobom. Musime urobit vsetko pre to, aby sme elektircky zachranili. A je vitany kazdy, kto ma zaujem pomoct.
Reply on: Nodes #17005:

Aj mesto. Vlastne odboru dopravy dosť vadia kolaje. Ďaleko lepšie sa projektujú rýchlostné komunikácie ak tam nezavadzia električka. Pri pomyslení ,že na Južnej alebo Tr.SNP by vznikla šesťprúdová komunikácia im žiaria očičká.
A taká pekná parcela po smyčke na Komenského, Nemcovej,... to tiež nie je na zahodenie.
Vlastne na tom možu všetci /ONI/ len zarobiť. Koho zaujíma, že dlhodobo to bude stratové a nastanú nevratné zmeny. Vládne sa len na 4roky (šéfuje možno trochu dlhšie) tak treba to využiť. A čo bude potom.... nech riešia iní ..potom.
A papalášom z dpmk akoby spadol kameň zo srdca keď vidia možnosť zbaviť sa toho svojho e.d. chlieva čo narobili. Pri pomyslení , že im ostane cca 30 vozov a minimálne starosti .
Pochop , že tí ktorí o tom rozhodujú sa s mhd nevozia.

KAMPAŇ:
Treba dať dokopy nezkompromitovaných ludí ,odborníkov, osloviť širokú verejnosť prostredníctvom tlače a iných médií, organizovať podpisové kampane, ďalšie akcie . Doležité je získať pre verejné angažovanie nejakú známu osobnosť -autoritu. (bude niekto ochotný?).
Ale treba začať INÁČ! Každý totiž zatial poprie** e by sa niečo také pripravovalo! To by bol trapas. Doporučujem zamerať sa na obnovu dopravy na Hlavnej, Masarykovej. Netreba začať hneď električkou, ale vyhlásiť anketu na najvhodnejší dopravný prostriedok (aj tak z toho vyjde električka). Poukázať na TRADÍCIU najstaršieho dp na Slovensku v kontraste s dnešným alarmujúcim stavom.
...Myslíš ,že sa najde dosť ludí a verejnosť sa zobudí???....

**/v Prahe dnes tiež nikto nehovorí o likvidácii Masarykovho nádražia.
Reply on: Sarko #17015:
nie je trať plánovaná až po Bencúrovej s trojuholníkom Bencúrova - Masarykova - Stromová ako kedysi ❓
Reply on: eMareq #16967:
Preco nie je dovolene??Len preto,ze nie je signal na odbocenie doprava (z Kuzmanky)??Staci zmenit radice CSS. A ze co by spajala??Kuzmanku s Idanskou a obe s Blsakom, Carrefourom.Urcite by mala taka linka vacsi zmysel ako spominane okruhy L1 a L8. Samozrejme, ze jazdila by v spicke.
Alebo ma dnes rano napadla upravena trasa:Barca-NO-Moldavska-Alejova-Vazec.Solo vozy v spicke...
Trocha off-topic:
Žeby sa Praha dočkala prvej naozaj funkčnej RT6(-N2)?
http://www.parsnova.cz/index.php?article=288&lang=cz
Reply on: m2001 #17009:


Nik z DPMK ziadne katastroficke scenare nevytvara, KVKV nie je zamestnancom DPMK.
Reply on: Isidor #17019:
Tak je. Resp. tak bolo.
Reply on: TA #17013:
Jo, niektoré trhané služby majú poobede výjazd zo zadnej brány, keď idú do USS. A nie som istý, ale keď sa v lete r.2000 rekonštruovala križovatka pri Ferrocentre /za použitia koľajových prejazdov Californien, a teda jednokoľajnej prevádzky cez križovatku/, hádam bola tiež ideálna príležitosť prevádzkovať zadný vchod, resp. východ z vozovne. Ale neviem, či sa tak dialo.

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.