Reply on: Záchvat #16178:
hraničný priechod pri Skároši je otvorený, myslím, vždy 1 deň v auguste - mám taký dojem, že to býva druhá nedeľa (
). " Zrazu koniec " tam nie je. Asfaltka síce končí pod závorou, ale ďalej pokračuje relatívne široký trávnatý chodník, prechádza cez lúku ( už na maďarskej strane ) a potom sa mení na lesnú cestu.
5
Jasné, že cyklisti by radšej privítali cyklotrasy. Keby tu existovala sieť cyklotrás spájajúca všetky významné oblasti a sídliská, načo by bol cyklobus. Ale žiaľ, tu nie je takmer nič.
V našich podmienkach cyklista má na výber: chodník (čo je podľa pravidiel cestnej premávky zakázané) alebo cesta (čo často hraničí s riskovaním života, vzhľadom na tunajšiu premávku, otvorené kanály pri krajniciach atď., a pokiaľ viem, na horských bicykloch je zakázané jazdiť aj po cestách).
Košické cyklotrasy sa robia asi takto:
a.) nájde sa široký chodník a namaľuje sa naň biela čiara = dáme si čiarku, urobili sme cyklochodník (napr. Tr. SNP, Južná tr., neudržiavané, ideálne na vypichnutie očí na vyčnievajúcich konároch stromov),
b.) v prírodnom prostredí sa osadí zopár značiek = ďalšia čiarka, máme ďalši cyklochodník (príklad cyklotrasa Hornád, z Krásnej popri Hornáde až k maďarskej hranici, minimálne úpravy, po pár metroch z Krásnej tú cestičku pretína akýsi kanál, na ktorom ak ho neskoro zbadáte a ste rozbehnutí sa môžete prizabiť),
c.) niečo skutočne postavené - napadá ma len úsek od zastávky Letecká po staničku v Čermeli - z veľkej časti použité dlaždice, už je to zvlnené, no čo dodať.
Teda čo je reálne? Reálne sa každoročne postaví pár metrov... a v roku 2038 to slávnostne dotiahneme až na Alpinku.
Inak zaujímavé, ako vlastne téma cyklobus vznikla: pri otázke, ako využiť vozy 6264 a 6270 po zrušení L60. Tak sa vráťme do reality a začnime hľadať aj 6264 na mestských linkách. Samozrejme na tých najmenej využívaných ako napr. 29 v letnej sezóne...