Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Irisb: Sorry, som voľajaký zmätený, súdruh veľkomožný generál?. Tá reakcia vôbec nepatrila Tebe ale qwerťákovi a do vedľajšieho fóra...
Reply on: 1018 #14199:
Nechcem byt ritolezec, ale suhlasim v plnej miere s tebou. Jedna revizorka si to uz oskusala, ked som jej odmietol ukazat listok, lebo som tvrdil ze som v bezplatnom spoji ktory bol oznaceny pasmom 0. Revizorka vodica zjazdila a po nahodeni spravnych udajov som sa preukazal cestovnym dokladom.
TBUS: este si maly, na to aby si chapal vyznam a podstatu MHD, zatial to beries ako privetivec autobusov, ktoremu sa paci rychla jazda, zbalkanizovane vozidlo a podobne hluposti. Ked budes, pozerat na ucel vtedy pochopis, aky su niektory vodici dementny a preco niekedy radsej pojde vlcak autom ako MHD, ktora exponencianalne straca na urovni.
Reply on: eMareq #14204:
až teraz mi to došlo, o ktorej zastávke je reč. Ja som si totiž vôbec neuvedomil, že autobusová zastávka existuje aj oproti KÚ na Watsonovej a ten bus stojí práve tam. ? ?
Reply on: eMareq #14201:
Pri pridávaní zastávok u nočnej linky asi veľkú podporu nenájdeš.

Predĺženie priemerného veku autobusu je možné aj bez technického pokroku!!!
Stačí vozidlá nepreťažovať, čo je v KE nemožné a zminimalizovať obmenu vodičov na jednotlivých vozoch, preto že aj v dnešnej dobe prejde nejedným novým vozom aj 15-20 rôznych vodičov za jeden mesiac. To je ale v neporovnateľnom technickom stave oproti vozu, o ktorý sa príkladne stará 3-členná posádka!!!
Reply on: Nodes #14207:
? ? aj dve nodes ! ?
Reply on: janosko #14203:
Niekde som cital, ze do dvoch rokov by mali mat BUSE vsetky elektricky v BA.V pripade Kosic mozno k tej dvojke pripisat nulu.
Reply on: S499.1023 #14205:
no moj zlatý prečitaj si moj príspevok a hlavne jeho prvú vetu, a potom sa pozri na poslednú poznámku 1018tkovho príspevku na ktorý som reagoval a pochopíš že to s Buse nema nič ale vôbec nič spoločné.
Irisb: Prečo by 1018 nemal mať blbú náladu, keď vidí, ako vychádza navnivoč jeho práca? Ešte keď neboli žiadne BUSE transparenty, palubáky ani digitálne hlásiče, tak som sa vždy staral o to, aby som mal vozidlo riadne označené všetkými tabuľami, pokiaľ fungoval rozhlas, tak som hlásil zastávky aj s prestupmi, prípadne aj v nejakom tom cudzom jazyku. Dnes toto všetko do BUSE naprogramujú iní ľudia a pán vodič je lenivý na konečnej naťukať kód linky a cieľa a na zastávkach stláčať tlačidlo. Tak potom nieto divu, že má 1018 zlú náladu. Veľká škoda, že KE nepoužívajú palubáky. Ono keby takému vodičovi nevyplatili plat za príslušnú službu, pretože podľa palubného počítača nejazdil, tak by sa veľmi rýchlo naučili tie zastávky hlásiť...
Reply on: TA #14202:
To viem aj ja, ale vzhladom na dnesne pomery, ci to nieje viac napr. 10 rokov.

~> Nie tam niestoji.

Re #14203 janosko: Ta chvila bude dobre dlha 😉
For 1018.Stojim za tebou.Mas pravdu informacny system je pre cestujucich a mal by sa vyuzivat na 100 percent.Uz sa neviem dockat na chvilu ked budu busecka aj vo vsetkych elinach.Nemas sa nahodou ucit??? '-)))
Reply on: eMareq #14201:
dobrou a vhodnou údržbou vozidiel sa určite dá predĺžiť ich životnosť. Ale nie donekonečna.

K 105-ke : a ona tam dnes nestojí ❓
Zaujimal by ma Vas nazor na tuto vec:
Mohol by DP zriadit zastavku na znamenie Krajsky urad (elektrickova zastavka smer stadion lokomotivy) pree nocak 105? Spominam si, ze ked prebiehali mileniove oslavy v KE, tak v ramci jazdy 105ky, tato zastavovala aj na spominanej el. zastavke. Myslim, ze by to bol prinos pre cestujucich. Zastavenie by sa realizovalo signalizaciou, alebo z opacnej strany - cakanim na zastavke.

Trochu som sa hrabal po sieti a vydoloval som tento clanok (ma uz pomaly desat rokov :))

Problémy mestskej hromadnej dopravy na Slovensku

Žilina 29. septembra 1995 (TASR) - Združenie prevádzkovateľov hromadnej dopravy osôb v mestských aglomeráciách na Slovensku, ktoré má 10 zakladajúcich a 29 pridružených členov z oblasti výroby, vysokého školstva a výskumných ústavov, rokovalo dnes v Žiline. Zaoberalo sa okrem iného aktuálnymi problémami fungovania dopravy v najväčších mestách na Slovensku, medzi ktoré okrem Bratislavy patria Košice, Žilina, Prešov a Banská Bystrica.

Na tlačovej besede, ktorú usporiadali v prestávke rokovania, uviedli, že mestská hromadná doprava na Slovensku trpí na nekoncepčnosť vlády, najmä pri stanovení priorít, ich rozvoja, pri prideľovaní dotácií a neujasneného financovania MHD. Na Slovensku je približne 5500 autobusov a len pri jednoduchej reprodukcií by bolo treba ročne vymeniť 550. Cena jedného autobusu však stojí 4,6 milióna Sk. Priemerný vek autobusu je 8 rokov, ekonomická životnosť je 4 roky a technická 7 rokov, čo znamená, že všetky vozidlá na Slovensku sú za svojím zenitom, pretože vozový park sa neobmieňa, uviedli predstavitelia MHD a členovia Združenia.

Ak si odmyslite tie sumy, je mozne, ze vzhladom na pokrok v automobilovej technike sa da predlzit priemerny vek vozidla?
Ahojte,mohol by mi nieko povedat kedy KTcky zacali premavat v trikolore cervena-biela-modra?vopred dakujem ❓ ❓ ❓
Reply on: tbus #14196:

Pocuj moj drahy, to "pasmo na tych diodach" je informacia, ktoru poskytuje dopravca svojmu zakaznikovi - cestujucemu. Cestujuci sa podla nej riadi a oznacuje listky daneho pasma. Predstav si, ze by si siel do Budapesti, kupil by si si listok na prve aj druhe pasmo, ale v elektricke by stale svietila jednicka. "Dvojku" by si si neorazil, lebo sa podla toho, co svieti na displayi, nachadzas stale v "jednotke". A potom pride revizor a povie Ti, ze zaplat pokutu, lebo ste v "dvojke".
Vodic ma vykonavat svoju pracu presne podla pokynov tak, ako aj iní ludia v iných zamestnaniach. A k tomu patri aj obsluha palubneho pocitaca, o ktorej je pouceny. Takze dovtedy budem ja osobne poukazovat na problemy s elektronickym informacnym systemom, kym budu existovat a kym si niektori vodici budu korektne poskytovanie informacii mat na haku. Alebo kym im na to nik "z hora" konecne nepride a nezasiahne.
Reply on: CX65 #14197:
LINKA je niečo neživotné - VOZIDLO, ktoré premáva na nejakej linke a SLUŽBA naopak životné - VODIČ, ktorý v tom vozidle na danej linke jazdí. A "trhaná služba" je iba hovorový výraz, správne je to "DELENÁ SLUŽBA", čiže vodič nerobí bez prerušenia celé dopoludnie alebo celé odpoludnie, ale niečo ráno a niečo poobede, v práci je teda v daný deň dvakrát a takáto služba vodiča je delená (prerušovaná). Paňatno?

Info by sarko

odkaz pre sarka: ...som Tii uľahčil prácu... ?
co je to trhana linka mi dakto zretelne vysvetlyte
❓
Sak uz nekydajte tolko na vodicov. Pasmo v buse si vsimne asi len 10% ludi, ktori sa pozeraju na hodinky. Niektori si cislo linky ani nevsimnu. Keby vodic napriklad odmietol odviezt cestujuceho s platnym listkom, tak to je ine ako ze vodic si nezapol nejake diody s pasmom 0 ? .
Dnes ma milo prekvapil vodic 4304[27]. To by ste neverili ze 435 moze ist aj tak rychlo ? ?
Reply on: matway #14146:
Síce som všeobecne skôr na strane Záchvata ale zase nerobte z vodičov nedotknuteľných. Vodič má hlásiť, nemá ísť skôr, nemá čo telefonovať počas jazdy s telefónom v ruke a podobne a je právom každého na nedodržiavanie niečoho takého poukázať.
Nejaký argument, čo tu pred nejakou dobou zaznel, že "Však sa nič nestalo, tak sa nemáš čo sťažovať" mi pripadá byť úplne slabomyseľný. To potom aj ožratý môže s autom na verejnosti sa producírovať, lebo sa ešte nič nestalo?
Reply on: 3211 #14141:
Neviem prečo, ale pri čítaní Tvojich príspevkov sa mi veeeľmi neodbytne tlačí na rozum istý Samko Tále, čo napísal Knihu o cintoríne...
Reply on: Sarko #14129:
V sobotu som počas jedného dňa v Budapešti išiel autobusom aj električkou číslo 30, v nedeľu pre zmenu autobusom aj električkou č. 4:-P.

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.