Skusim odpovedat strucne. Akusticky hlasit mozu len autobusy, okrem Ikarusov a prvej serie Karos 932. Dopyt co sa tyka elektriciek nie je na T3 s vynimkou dvoch ( ci troch kusov po modernizacii ) a KT8 bez NP stredneho clanku. Z T6iek boli z viacerych vozidiel odstranene tlacidla v interieri. Co sa tyka trolejbusov, dopyt maju len 14 a 15Tr.M.
To je fakt, my v BA sme nákladnú dopravu pomocou eleektričiek nemali, mesto je skôr popreplietané železničnými vlečkami.
Tie košické nákladné električky mi pripomínajú Ostravu, tam majú s týmto druhom prepravy tovaru taktiež bohatú históriu ?
Iste, veď ja nevravím o nejakej "konskej električke". Koňku by som však posudzoval minimálne za takú samostatnú kapitolu, ako napr. autobusovú alebo trolejbusovú dopravu. A aj v tom spočíva aj bohatosť histórie. Okrem toho, v KE až do roku 1964 existovali okrem osobnej električkovej dopravy aj nákladná, ktorú zabezpečovali nákladné električky a vlečková, ktorých trate elektrifikované neboli.
Jednoznacne som za pouzivanie dopytu. Ludia sice budu frflat a pindat, preco vodic neotvara dvere, ale zvyknu si. Presne tak, ako si zvykli v BA. Len by som to podmienil namontovanim dopytu na vsetky elektricky.
No v zime by to bolo malo väčší význam , a aj teraz keď to nebude nejak PORIADNE viditeľne označené, tak ľudia budú znova robiť len neskutočný chaos, ale ak by sa to postupne, alebo skôr naraz, zaviedlo v celej električkovej doprave (zdravím 1018 ? ?), tak je to jednoznačne super vec ?
TA