Fresh info: Z noviniek bola vyhodená informácia o strednej prehliadke #606. Akonáhle zistím oficiálny dátum ukončenia SP, kvôli notifikačným mailom to hodím ako samostatnú novinku.
Iste, v tom máš pravdu, i ked ja električku volám preto električka, že jazdí na elektrinu ?
Prečo pohnutejšiu ??? Tomu moc nerozumiem. Skôr by som za pohnutu históriu považoval tu bratislavskú. V Bratislave sa nikdy neromohla električka do takých rozmerov ako napríklad v Brne (a to je ešte o dačo menšie). Zapríčila to jediná vec, a to bola plánovaná výstavba metra v BA už od 70. rokov. Metro sa začalo budovať až v roku 1985, to však už bolo príliš málo na to aby sa dalo dačo stihnut, kedže po revolucii v roku 1989 sa postupne všetko zastavilo. Teraz nám zostala rozrípaná diere uprostred Petržalky, kde sa doteraz nesmie stavat kôli stavebnej uzávere, kôli metru, zostalo nám zopár dier popod Dunaj, rozostavané depo metra v Janíkovom Dvore na konci Petržalky a oči pre plač. Stavba ťažkého metra zo socíku sa po revolúcii zastavili a električky vdaka plánom s metrom nikdy nezažili taký rozmach ?
ad fotky- všetkým nespokojencom môžem aj z vlastnej skúsenosti potvrdiť, že získať KVALITNÉ fotky je veľmi náročné (hlavne časovo). A prekvapujúco som zistil, že slnko je veľkým nepriateľom kvalitných fotiek. Jednak vyrába nepríjemné tiene, druhak dosť zmazáva detaily. A keď už nájdeme želaný voz, konečne sa ho dočkáme, tak aj tak nie vždy vyjde kompozícia... ?. Keď všetko vyjde, tak ešte stále 'není vyhráno'. Prichádza ďalšia časovo náročná činnosť - spracovanie, popisy. A pre webmastera ešte aj pripravenie updatu... Takže je toho dosť. Kto neverí, nech si to skúsi na svojej stránke...
Iste, ale KE Bratislavu predbehli v tom, že "električku" vo forme koňky už mali o 4 roky skôr - v roku 1891 a to sa tiež ráta, takže máme o niečo málo dlhšiu, pohnutejšiu a zaujímavejšiu históriu, keďže tu bola aj para a nákladná električková doprava. 14.11.2005 to bude už 114 rokov, čo v KE funguje MHD. ?
Vdaka za ochotu, ale ja by som tu knižku ako správny zberatel, chcel mat osobne ? Dúfam, že ako správny fajnšmeker tomu rozumieš ?
To s tou mladšou históriou som myslel tak, že mladšou. Električky na elektrinu pre verejnosť začali premávať až v roku 1913 na rozdiel od BA, kde začali premávať už v roku 1895 ? Vy ste oslavovali v roku 2003 90 rokov električiek, my budeme tento rok oslavovat 110 rokov električiek ? Niekedy koncom leta by mala byt velka akcia ?
Ale, ale, mládému pánovi nie je odpísané na mail spred 6 dní a už si robí unáhlené závery. Poslané fotografie sú nepoužiteľné pre odrezané časti fotografovaných objektov alebo nevhodnú kompozíciu. Dobré sú jedine detaily - sedadlo vodiča a palubná doska. Toľko stručne, viac napíšem v maile, ale keď bude viac času.
Inak čo sa týka aktuálnosti updatov, všetky doteraz pridané boli pridané väčšinou len niekoľko dní po ich odfotografovaní, takže táto námietka nie je namieste. Okrem toho sú tam aj 2 električkové updaty a jeden práve s kĺbovými Karosami a práve Tebou zmieňovaná 3002 bola pridaná 18.3.2005 po GO. Tak buď Ti to ušlo alebo vôbec nesleduješ stránku a chodíš len na diskusiu, alebo potom vážne neviem...
ak by si pravidelne chodieval napr. na Železníky ( i keď to nie je veľký kopec), tak zistíš, že tu nemajú SU žiadne problémy a necítiť žiadne výraznejšie spomalenie.
Kde sú tie časy, keď natrepané 16-kové Ikarusy smerujúce na Blšák zdolávali ten kopec aspoň tri minúty. ?
peto5220