Jasnacka, rekonstrukcie vozidiel su priechodnejsie, ako zavadzanie novych typov.
Mal som na mysli to, ci o bola reko vlastnymi silami (dielne DP), alebo reko na objednavku (ina firma)...
Re #12314 Sarko: DP riadne "rozhadzuje" tu 50tkovu radu. Teoreticky, po KE by mohlo jazdit az 10expresnych liniek oznacenych L5x.
Ale: L50-volakedy jazdila (teraz neviem, kam),v sucasnosti sa ma rusit
L51-volakedy existovala, dnes je volna
L52-volakedy existovala, dnes je volna
L53-existuje
L54-existuje
L55-existuje
L56-existuje
L57-nemali sme ju uz v KE?
Takze vyuzitie expresnej rady je na 50%
Naco sa ma teda L50 rusit a zaroven sa zriadi nova linka s novym znacenim L57? Efektivnejsie by bolo len zmenit trasu linky.Aj kvoli cestujucim...
Trolejbusová sieť v KE je najmenšia v SR, má cca 13 km+1 km manipulačná trať do vozovne. BA má 39 km.
Električková sieť je naopak najväčšia v SR, má cca 43 km (nemýliť si s dĺžkou tratí, ktorá je presne 85,531 km). Pre ilustráciu, dĺžka siete električiek v BA je 37 km, v Brne 69 km a v Prahe 136 km.
KE majú 7 mestských električkových liniek, 8 rýchlodrážnych liniek a BA má 13 električkových liniek. V trolejbusovej doprave majú KE 3 trolejbusové linky (od apríla už len 2), BB 7 liniek a BA 11 liniek.
Keď však porovnáš pomer električkových tratí, ktorých je v KE o 50 km viac a liniek o 2 linky viac ako v BA s intervalmi na jednotlivých linkách a počtom vypravených vozidiel, zistíš obrovský nepomer. Z tohto pohľadu električková doprava v BA prepraví oveľa viac cestujúcich a má väčšie percentuálne zastúpenie v balíku s trolejbusovou a autobusovou dopravou, než v KE.
Električkových liniek z USS je 8, a to preto, že dovoz a odvoz zamestnancov je plošný v rámci celého mesta (V USS pracuje viac ako 16.000 zamestnancov). V ostatných častiach mesta, kde nie je dostatočná dostupnosť k linkám "R", premávajú autobusové linky RA1 až RA8. Tieto autobusové linky zastavujú len v danej lokalite a potom prechádzajú cez celé mesto a pozdĺž rýchlodráhy bez zastavenia (niekedy aj viac ako 10 km) až na zastávku Valcovne USS a Vstupný areál USS. Doprava do/z USS je nárazová a funguje len v špičke cca od 5:00 - 7:00 a 13:00 - 15:00. Mimo špičky premáva v celodennom pravidelnom len 60 min. intervale iba linka R1.
L50 sa bude rušiť... Nahradí ju síce L57, ale bude mať okresaný interval, 15, možno až 20 min. Mne sa tiež nechce prepočítavať ponúkané kapacity Furče a Ťahanoviec vo vzťahu k Mieru, ale verím, že 1018 Ti to zráta profesionálne.
Ako objektívny obyvateľ mesta sledujem to, že sa nedávno zriadila L50 (trasou akosi podobná L70), s podľa mňa absolútne neopodstatnene hustým intervalom. Predĺžila sa prevádzka L54, ráno chodia posilové spoje na vybraných linkách - všetko plus pre Ťahanovce.
Na strane druhej vidím, že na Furči sa v ostatnom čase len obmedzuje, čím tu vzniká značný nepomer - trebárs vo vzťahu k Mieru, ak by som zrátal ponúkané kapacity z oboch sídlisk, čo sa mi ale teraz nechce, ako objektívny obyvateľ mesta by som asi ostal veľmi prekvapený.
Ale veď počkajme si, ako budú po zmenách vyťažené jednotlivé linky. Môj tip - preplnené trolejbusy. Rovnaký interval v špičke ako cez víkend, to proste nemôže stačiť.
Mohol by mi dakto napísať aká veľká je trolejbusová sieť a koľko liniek je v KE, (napríklad v porovnaní s ostatnými mestami v SR) a aká rozsiahla je električková sieť v KE (v porovnaní s BA) a koľko má liniek ? Prečo je až 9 liniek z USS do KE ? Nie je to trochu veľa na jednu radiálu ?
Hlavne sa upokoj a posudzuj to bez emocii. Popoludnajsia spicka na TD bola doteraz akysi hybrid 20minutoveho intervalu v case 13 - 15 a 16 - 18 hod a 15 minutoveho, ktory trval len jednu hodinu od 15 do 16 hod. Pocas spicky teda bolo vykonanych 36 + 12 = 48 spojov, tretinu z nich vykonali solo trolejbusy, ponuknutych teda bolo 32x150 + 16x80 miest = 6080 miest.
Teraz ostane v spicke jednotny 20 min interval, bude teda vykonanych celkovo 30 spojov, pricom vsetky budu clankove, cize ponuknutych bude 30x150 = 4500 miest.
Jedna sa teda nie o setrenie o polovicu ale len o zhruba 25 percent. A ak sa nepozeras na celu tuto situaciu ako zaryty obyvatel Furce, ale ako objektivny obyvatel mesta, musis sam uznat, ze v spicke trolejbusy skutocne predimenzovane boli.
Co sa tyka nevyuzivania malych vozov, tak to je ina kapusta. Male tbusy sa nikdy nemali kupit, toto bola chybna volba. DPMK si to uvedomuje, ale co uz. Mozno sa opat v pracovnych dnoch zjavia v prevadzke az po spusteni novej trate na buduci rok. Zatial ostanu na vikendovych sluzbach linky 72 a nocnej 71.
Nodes:
Veduci, nepletme si jablckja s hruskami. Jedno su investicne peniaze, ine prevadzkovy kapital. Setrit sa musi na vykonoch a vozkm, investicne sa musia pouzit na vystavbu a rozvoj.
To by stálo v garážach 14 dlhých trolejbusov...
Tak či onak, kým sa nesprevádzkuje nová trať, bude polovica trolejbusov len tak stáť... ehm, že mi to pripomína príbeh košických električiek...
V popoludňajšej špičke sa pre Furču zruší POLOVICA trolejbusových spojov - takto sa preferuje ekologická doprava.
Všetky krátke trolejbusy budú stáť 5 dní v týždni v garážach - takto sa efektívne využíva disponibilný majetok.
Takéto šetrenie je úplne nemiestne a neopodstatnené.
Intervaly na novych 71 a 72:
rano 15 minut,
poobede a sedlo 20 minut,
okrajovy rezim 30 minut.
Suhrnny interval teda:
rano 7,5 minut cize 8 spojov za hodinu,
poobede a sedlo 10 minut cize 6 spojov za hodinu,
okrajovy rezim 15 minut cize 4 spoje za hodinu.
Zajtra 31.3.2005 nám konči prevádzku L70 jazdiaca od 27.9.1993. Posledný spoj z Lingova ide o 17:46,z Mlynskej Bašty o 18:06. Posledne kolo by mal jazdiť voz #2006
Change view
You can search for more expressions divided by the space. Guidance for advanced search can be found here.
5
Na strane druhej vidím, že na Furči sa v ostatnom čase len obmedzuje, čím tu vzniká značný nepomer - trebárs vo vzťahu k Mieru, ak by som zrátal ponúkané kapacity z oboch sídlisk, čo sa mi ale teraz nechce, ako objektívny obyvateľ mesta by som asi ostal veľmi prekvapený.
Ale veď počkajme si, ako budú po zmenách vyťažené jednotlivé linky. Môj tip - preplnené trolejbusy. Rovnaký interval v špičke ako cez víkend, to proste nemôže stačiť.