Sarko : Vtedy, keď tu bol parný rušeň, za ním pred SPŠD stála Waršava, normálne osobné auto - benziňák zo železničnými kolesami. Bol z Vrútok zo železničného múzea a došiel tu po vlastnej osi. Kedysi ho používali inšpektori železníc. Mal aj volant a núdzovo sa s ním dalo jazdiť aj po ceste. Myslím, že bol použitý aj vo filme "Ostro sledované vlaky". Bola to obdoba, resp. licencia starej PRAGY s takou chrbtovou plutvou. Dal sa aj otočiť o 180 stupňou na takom zdviháku asi za minútu. Niekto s ním jazdil po Hlavnej a počul som, že aj po celom meste.
pamätám si, že raz bol nejaký parný rušeň na Hlavnej. Bolo to myslím počas dní Košíc, kedˇ Dzurinda odovzdával ceny mesta Košice. Kedˇže ceny MK sa odovzdávajú vždy v posledný deň osláv, tak to bolo 7. mája.
A mám taký dojem, že to bolo v roku 1999 ( kedˇ sa konali prezidentské voľby, lebo vtedy Dzurinda na konci ceremoniálu vyhlásil, aby sme všetci volili Schustera a nie Mečiara. ( čo napokon aj vyšlo - hurá ) )
Ale aby som neodbočil od témy ten rušeň tam bol minimálne v ten 1 deň, ak nie dlhšie počas celých osláv.
Ak sa mýlim s tým dátumom ( máj 1999 ) " pobytu " rušňa na Hlavnej, tak ma opravte.
-----------------------------------------------------------
Ten rušeň vtedy nemohol prejsť okolo vyústenia potôčika pred Tescom. Preto odtiaľ museli odobrať zopár dlaždíc ( myslím, že tam chýbajú dodnes ).
Koľkože rôčkov má SHORTY nabehané ? Nemyslím si, že v DPMK robí až tak dlho. Veď jeho "číslo" začína štvorkou, !!!!
PS: odkaz pre Váž. Pána P. SHORTYHO
_______________________________
čau shorty, nemohlo by si zariadiť všetkým bričkám hlásenie zastávok ? - Bol by si slááááááááááááávny ? ? ?
info: DÚFAM, ŽE SI TERAZ NEMYSLÍTE, ŽE JA SOM TEN GECO !
__________________________________________________
(o pol deviatej ráno som bol v škole čo môžem ľahučko dokázať ! Spravte si nejako ten IP systém, lebo to nie je normálne, že každéhol, čo natrafí na túto stránku a napíše "blbosť" budete považovať za mňa, bez toho aby ste si to nejako overili !!! Inak nick si zmením až od marca ! A možno tu už nebudem ?
Vďaka za pochvalu ? V Tebou uvedených firmách nepracujem, ale s ĎPMK spolupracujem. S Waršavou som sa neviezol, ani som nevedel, že bola na Hlavnej. O aké vozidlo ide? Na parný rušeň si pamätám, ale určite bol len na Hlavnej ul., inde do siete z technických príčin zasiahnuť ani nemohol.
Sarko : Prekvapuješ ma. Až by som povedal, že robíš v DP, alebo v NOREK atp. Nevozil si sa v tom historickom vozidle " Waršava", ktoré tu bolo pred pár rokmi na hlavnej zo železničnými kolesami ? Vtedy jazdil po hlavnej aj parný rušeň. Počul som, že nejákí ľudia sa na ňom vozili po meste.
Plne s tebou suhlasim. "Milujem" teoreticke vyjadrenia odbornika z druhej strany republiky na uzko lokalne zalezitosti a navyse cloveku, ktory sa s tymto problemom denno denne stretava v praci.
Nezúfaj, niekedy Ti ukážem fotky z kalamity v KE z roku 1993, keď nasnežilo hádam meter snehu. Nafotil som, ako plne funkčná nákladná babička #3 so zametačom #3 doslova frézuje koryto v snehu alebo závejom zaviatu odstavenú T3, kde závej siaha až na strechu vozidla. Nechytá sa ani Liberec
Áno, tentoraz si to odnieslo KT8 #523... Je zaujímavé, že okrem T6A5 #622+623 na tom istom mieste vykoľajili iba KT8-čky. Priznám sa, že v tomto smere veľa neviem, ale zistil som jednu informáciu, že ide o absenciu prechodnice medzi oblúkom a výhybkou, čiže za oblúkom začína hneď výhybka, oblúk prechádza z mierného klopenia do rovinky a náprava vyskočí zhruba tesne pred hrotmi jazykov. Navyše je tu prechod zo žliabkovej na hlavovú koľajnicu, výhybka je už z profilu S49. Dielenskí v tomto smere už skôr ako príčinu odstránili na ľavej koľaji žliabok v úseku cca 150 až 200 cm.
Navyše je tu nevysvetlené vykoľajenie druhej nápravy prvého podvozka zadného vozidla T3 #391 (zo súpravy #390+391) na vnútornej koľaji, na jej rovnej časti a v blízkosti pred zjazdovou výhybkou. O tomto sa ešte poinformujem.
Myslim si, ze Tvoj ton na SHORTYho a slova k tomu "Joj, to si co zapotil" a "laskavo by mohol Shorty z volneho zobrat brusku a poprehanat sa po tej kolaji" nie su na mieste. Pokial budes mat najazdenych tolko km a mat tolko skusenosti, kolko ma on, mozes objektivne skritizovat jeho nazor na trat a posudit, ci ten sklz sa tam skutocne vyskytuje alebo nie. Urcite pohladom a tromi - styrmi jazdami si nevytvaraj svoj obraz o kolaji. Nie si predsa ani sudny inzinier, ani vodic, ani revizny technik.
Ton, ktory pouzivas v ostatnom case k inym ludom je divny. A nezabudaj, odkial si, hlavne vo vetach typu "My tu v BA..."
Vsetky vozidla v KE maju nahratu kompletnu databazu vsetkych liniek, smerov a cielov. Bohuzial, system kontroly vodica, ci a ako pouziva IS BUSE je u nas tak slaby, ze sa stane aj to, ze niekto celu sluzbu pobehuje len s cislom linky, niekto od nepamaeti nehlasi zastavky a podobne. Vsetky busy dostali na prelome roka novu verziu BUSE, takze vsetko by malo byt "koser".
Change view
You can search for more expressions divided by the space. Guidance for advanced search can be found here.
Sarko