Neviete mi povedat, ci DPMK neplanuje nakupit 18 metrove solaisz a kedz bude jaydit SU15 CNG??? Ked viete, prosim odpiste na wapno@orangemail.sk. Ďakoval...
Dnes rano sme u dispecera DPMK, asi o 6.25, vybavovali odklon linky 14 mimo zavor v Tahanovciach. Samovrazedny pokus pri vl. 7803 bol uspesny. Zda sa ze bude plodny rok. Je to uz 3-ti usmrteny clovek v roku 2005 medzi Kosicami a Kostolanami n/H.
Keď ľudia chodia cez Slivník na Sečovskú, asi sa im to zdá výhodné, resp. radšej pôjdu z kopca ako do kopca.
Schody k Termostavu nevidím reálne, veď sú to súkromné pozemky. Nehovoriac o tom, že starosta Furče je preslávený budovateľ. Vidím to tak na 1 a pol schoda.
Tiež by som bol skôr za schody od ul. Vo výmoli. Aspoň 1 kultúrny chodník z Furče na Prešovskú by sa zišiel.
Veru, a okrem Vyšnej úvrate je tu aj Nižná úvrať, i keď o hodný kus ďalej, a zdá sa mi, že aj tá má viacero "podúvratí".
Nezabudaj, ze celu diskusiu si zacal ty vetami: JCL je len pre "obcasnych"cestujucich? To zartujes? Takze uz vies, ze Vlado nezartoval, ale povedal pravdu. Pretoze JCL je len pre obcasnych cestujucich, pre zvysok su tu PCL.
Pre tuto kategoriu je samozrejme vyhodnejsie dostat sa priamo vsade, ale je spravne, ak DP zvyhodnuje tuto kategoriu, namiesto zvyhodnovania pravidelnych zakaznikov? Urcite nie.
PS najlepsie je spravit prestupnu tarifu.
Mam taky pocit, ze obaja piseme rovnako. Zaver je teda taky,ze nezanedbatelne percento cestujucich tvori prave kategoria obcasny cestujuci. Kto to je, je uz jasne...
A teraz:Mame neprestupnu tarifu. Co je vyhodnejsie prave pre tuto kategoriu? Vacsi pocet liniek s velkymi intervalmi, alebo maly pocet liniek s malymi intervalmi medzi spojmi?
Re #10788 Papyr: Bubliny-to je niecia lahostajnost v DP. Urcite by sa dala siet MHD vylepsit upravou niektorych prelozeni medzi linkami, pricom by si nemusel siahnut na linkove trasy.
Suhlasim, ze sa neda pokryt cele mesto. No teraz je siet riesena tak, aby si sa hlavnymi smermi dostal bez prestupov, max. s jednym prestupom. Samozrejme, ze v case spicky.
Ak znizit pocet liniek a zahustit intervaly, tak predtym bezpodmienecne zaviest prestupnu tarifu.
Ved to, jedna-dve linky s nizkym intervalom nerobia prazdne bubliny v CP. A to povazujem za vacsiu sluzbu cestujucim - VSETKYM - ako to, ze sa bude dat dostat do co najviac cielov bez prestupu. Aj tak sa mi nepodari bez prestupu pokryt cele mesto, tak nech mam aspon nizky interval bez bublin!
Takze tak ako som vravel. Pravidelni cestujuci maju mesacniky a obcasni cestujuci (aj tvoji kolegovia) pouzivaju JCL. Asi ti treba objasnit pojem obcasny cestujuci (s -y na konci) - to je taky cestujuci, ktory v mimoriadnych pripadoch chodi s MHD. To ze to nieje zanedbatelne percento ludi je uplne v poriadku. Nech to je aj polovica ludi. Zmysel slova obcasny nieje taky, ze takychto ludi stretnes len obcas...
PS takze najskor si dobre precitaj prispevky a potom rob zavery...
Pravidelni ludia, dochadzajuci do prace si kupia mesacnik. Neviem, kolko rokov mas ty, no ja uz makam a veruze mam takych kolegov, co za normalnych okolnosti chodia do prace autom, resp. pesi, len v mimoriadnych pripadoch idu MHD. A tito veru mesacnik nemaju-stikaju si JCL.
A studenti? Skus porozmyslat aj sam. Pomozem ti, ze pre nich je to typicke v prebehu septembra, pocas zimnych mesiacov, pocas letnych prazdnin....
PS:Najskor pozorne citaj prispevky a potom rob zavery. Chcel som povedat,kto kazdy moze spadat do kategorie "obcasny"cestujuci a ze to nie je zanedbatelne percento cestujucich, co pouzivaju JCL. A kedze si spomenul slovne spojenie "pravidelny cestujuci", tak tvrdim, ze ten si kupi mesacnik, lebo ho vyuzije. Plati to pre normalnezmyslajuceho cloveka.
Re #10767 Papyr: Suhlasim s 1.castou, len s malym dodatkom. Podnik (firma) by sa nemal starat len o svojich stalych klientov (mesacnikarov), ale mala by oslovit aj novych, potencialnych klientov (cestujucich c JCL)-svojim sposobom si robi reklamu. (V KE mi napr. v ponuke chyba listok pre 2 jazdy, alebo arsik napr. 10listkov za zvyhodnenu cenu)
K 2.casti: Ano, usekov s nestastnym prelozenim liniek je v KE niekolko. Niektore, vdaka neochote DP pretrvavaju dodnes (prelozenie L6 a L9 v spicke od NMMM po SP, L12,L29 od St.TU), ale niekde jednoducho nedostanes idealne prelozenie vsetkych liniek v urcitom useku, lebo dotycne linky sa prekryvaju s inymi linkami v inych castiach mesta. Ale v globale by som to nenazval zvratenym systemom-len to DP nedotiahol do konca.
Re #10771 eMareq: Plati to, co pre Re #10762 pete.
Re #10773 Stevqo: ...a este si zabudol, ze na L36 a L37 jazdia vylucne Solarka, na L27 jazdia starsi vodici...A takto si mozme vymyslat dalej.Prosim ta, co su co za problemy...Mal si dakedy problem a nenastupil si do spoja, lebo ti prisiel I280? Vozy sa predsa nasadzuju podla poctu prepravenych cestujucich na danej linke. Alebo by si sa rad vozil v klbaku na L50 ? Ako som cital dalej, tak ty za linky z Tahanoviec povazujes len L34,L27, L11, lebo na ostatnych ti vadia kratke busy, stare crepy, prevadzka len v spicke, ale aj to, ze ti spoj nezastane v tvojej obyvacke, ale susedovej (L35,L36,L54,L53vs.L34,L11,L27,L53,L56).
A este raz, v spicke jazdi ovela viac cestujucich, ako v sedle, resp. cez vikend.
Je dost takto nestastne riesenych zastavok. Podla mna by uplne stacilo nabehnut na system "zastavok na znamenie". Na tuto zmenu by bol cestujuci upozorneny vyveskou na zastavke a vo voze by pri hlaseni nasledujucej zastavky bol pridany hlasovy oznam ze "zastavka na znamenie". Velakrat by sa tym nic nevyriesilo ale su miesta kde by to pomohlo plynulosti dopravi.
sorry nepozrel som sa do mapy na presny nazov ulice, mal som na mysli dolnu cast ulice Vysna uvrat s vetvou k Bielocerkevskej. inak lepsie ako schody k zastavke Termostav by pomohli schody na mieste dnesnej pesiny od veziakov Bielocerkevska 2 a 4 k zastavke Vo vymoli, aj tade chodia niektori ludia na MHD ?
Tí ľudia síce chodia, ako píšeš, ale za akú cenu. Musia najprv prejsť po vetve Ul. Vyšná úvrať, ktorá je nielen strmá, ale hlavne poľná (v lete často blato a v zime bez údržby), potom po Ul. Vyšná úvrať/Slivník, ktorá je ešte strmšia a nakoniec k zastávke Sečovská prejdú od konca Bielocerkevskej až 650 m. Ten priamy prístup na Termostav by sa naozaj hodil.
Inak, prečo som napísal Ul. Vyšná úvrať/Slivník. Totiž domy na severnej strane od komunikácie (Sečovská na jednej strane, Povstania českého ľudu na druhej) sú evidované ako Ul. Vyšná úvrať (párne čísla od 12 a vyššie) a domy južne od komunikácie sú evidované ako Ul. Slivník (párne a nepárne čísla od 1 a vyššie). Okrem toho za domom na Vyšnej úvrati 12 nasleduje vetva komunikácie ku Bielocerkevskej (čísla domov 20 až 26) a medzi Herlianskou a Tr. gen. Svobodu existuje oddelene samostatná Ul. Vyšná úvrať (párne čísla 2 až 10 a nepárne čísla 1 a viac), ktorá má tiež svoju vetvu (tvar ulice tvorí písmeho "H")... Tieto, dnes oddelené ulice, počas výstavby sídliska preťala Tr. gen. Svobodu a výstavba mimoúrovňovej križovatky na Lingov. Ak tieto fakty nie sú svetovou raritou, tak minimálne európskou
vie mi niekto napisat, kde su v KE dve zastavky pri sebe najblizsie? zeby Fabryho-Kalinovska? OC Laborec-OC Hornad?inak asi by som pre zrychlenie dopravy na Furci zrusil zastavku OC Hornad, urcite sa ozvu hlasy nespokojencov, ale ludia z Buzuluckej, vystupuju casto uz na Lingove, aby nemuseli chodit po schodoch okolo Hnedaku do kopca a ludia zo zaciatku Postupimskej by kludne mohli chodit k OC Torysa
inak autobusy by pri OC Torysa nemali pri kalamite nikdy problemy, keby sa zastavka postavila tak ako sa planovalo - na hrebeni kopca - cca pri vyusteni Zupkovej do Tr. L. Svobodu
ked sa stavala Furca tak z rozpravania rodicov viem, ze L30, ktora na Furcu jazdila vtedy po Secovskej sa otacala cez Charkovsku-Krosniansku a Buzulucku. inak je celkom zaujimave si pozriet stare mapy ako vyzerala niekedy siet busov a tram v KE ?
bystrik