Pivix : Tak nechceš porovnávať dedinu s mestom, ako sa blaváci nechcu porovnávať s nikým. Tvrdia, že na Slovensku je len jedno mesto. Nechceš porovnať ani to, že v Blave maju 85 pluhov na zimnú údržbu a v KE len 14 ? A pritom nemajú ani 2x viac obyvateľov.
Neprestupná tarifa platí len pri JCL a teda pre občasných cestujúcich. Pravidelným cestujúcim sú určené PCL a tam môže šantiť pri prestupovaní, koľko chcú. Takže vysoký počet liniek naďalej zostáva zhubným nádorom košickej dopravy.
Zmeny boli realizované na základe prieskumov, z ktorých vyplynulo, že na Sídlisko Ťahanovce cestuje z roka na rok neustále viac ľudí, zatiaľčo na Furči objem prepravených cestujúcich neustále klesá (obyvateľstvo zrejme začalo stárnuť).
Re #10734 Stevqo: A kde je napísané, že musí byť priame spojenie Berlínska - Jakabov palác? Spojenie je možné realizovať aj s prestupom. Povedal by som, že priam neexistuje dôvod na to, aby sa ktokoľvek zapodieval spojením Berlínskej a Jakabovho paláca. Je to taký špecifický vzťah pre takého menšinového cestujúceho, že až no...
Re #10738 Peter: Spoje chodia v návaloch preto, lebo počet liniek je absurdne vysoký a je takmer nemožné ich vzájomne koordinovať. Keby sa počet liniek výrazne zredukoval a na zvyšných by sa zahustili intervaly, doprava by bola lepšia.
Re #10748 Sarko: Norma 500 m sa, pokiaľ viem, vzťahuje na oblasti "vysokej zástavby". Tebou spomínané ulice sú všetko rodinné domky, a teda oblasti s nižšou hustotou obyvateľstva, takže sa hádam zmestia do normy 700 m.
Porovnavanie liniek je prve, zakladne kriterium, ako je obsluhovana ta-ktora cast mesta. Cim viac liniek, tym je viac tras z daneho sidliska a lepsia dosazitelnost v ramci mesta (pozor-pri sucasnej neprestupnej tarife).
Druhe kriterium je frekvencia spojov na danych linkach a prekrytie intervalov. Osobne by som radsej prijal 6 liniek v polhodinovych intervaloch, ako jednu linku, napr.L70, ktora by jazdila kazdych 5 minut (stale pri neprestupnej tarife).
Ak nepocitam ucelove spoje, tak na jazere frci len 9 liniek: 3,7,9,13,28,38,19,27,31(okrajovo)
Furca 10 liniek:70,71,72,15,18,20(okrajovo),30,31,32,55
Tahanovce10(az11)liniek:11,27,34,35,36,37,50,54,56,53(tu by som pocital 2krat, kedze obe konecne su na Tahanovciach)
KVP ma 10liniek:18,19,31,32,34,35(okrajovo),36,54,71,72
Takze podla poctu liniek je poradie nasledovne:
1.Tahanovce
2.KVP
3.Furca
4.Jazero
RW: Áno, avšak dostupnosť z Ovručskej ul. už bola vyriešená zriadením zastávky Exnárova, dostupnosťou 300 m. Nevyriešil sa však problém severnej časti Košickej Novej Vsi (Furčianska, Trnková, Ortvaňova), odkiaľ je dostupnosť stále väčšia, než 500 m. Na druhej strane je tu mierne poľahčujúcim faktom, že ide o oblasť individuálnej bytovej zástavby.
prave pre ludi z Ovrucskej bolo niekedy naplanovane vedenie liniek z Lingova cez Charkovsku, Krosniansku (vid vybudovane zastavky pred ZS Krosnianska 2) na triedu L. Svobodu k poliklinike, prip. cez Zupkovu. Lenze z duvodu parkujucich aut na Krosnianskej, hlavne v jej dolnej casti DPMK usudil, ze tam nie je mozne vyhybanie sa dvoch autobusoch a preto tade ziadne linky nerealizoval.
5: Ja si naopak myslím, že Furča je z Tebou popisovaného pohľadu na tom lepšie, pretože z takmer každého miesta je dostupnosť ku jedinej tepne, po ktorej premávajú všetky linky a Furčan nemusí ešte rozmýšľať, či má ísť na Európsku, Ázijsku alebo Americkú a pamätať si odchody spojov. Ešte horšie sú na tom cestujúci z Viedenskej, Aténskej a Madridskej, ktorým väčšina liniek ide tak, či tak po takmer 2,5 km obchádzke cez Ázijskú tr. Ťahanovce sú z dopravného hľadiska riešené úplne katastrofálne, pretože hlavná tepna bola vybudovaná na jej úplnom okraji (Americká tr.). Okrem toho, z Bielocerkevskej je dostupnosť na zastávku OC Torysa do 500 m, t.j. max. 5 min. chôdze, čo je v norme.
Na to, aké sú Ťahanovce rozlohou malé sídlisko, majú MHD rozvetvenú až až. Zastávky máš hore, dole, vľavo, vpravo... ale od stredu ďaleko... tak to je problém.
Na Furči sú všetky zastávky na hlavnej ceste + Exnárova + Lingov, čiže v tomto aspekte sú na tom Ťahanovce omnoho lepšie. Doprial by som Ti bývať na Bielocerkevskej, a až potom by si videl, čo je to mať zastávku ďaleko.
Furča mala v minulosti vcelku dobre vyriešenú dopravu, ale pár (pre kancelárske krysy v DPMK) nepodstatných zmien tuto dopravu uplne rozvrátilo. Jedná sa hlavne o nasledovné zmeny:
- Zmena intervalov z 20 na 30 min na L18 a L30
- Nasadenie výhradne budarov(solarisov) na L32
Tieto zmeny majú za následok to čo už spomínal Peter v príspevku #10738.
Takže v súčasnej dobe si myslím nie je namieste hovoriť, že doprava na Furči je dobre vyriešená, lebo opak je pravdou.
Dokazovať, že veľké sídliská majú najviac liniek, hádam nie je potrebné...
V KE máme 5 veľkých porovnateľných sídlisk a počty liniek sú takéto: Terasa-15, KVP-10, Ťahanovce-10, Nad Jazerom-9, Furča-9. Síce tesne, ale Furča je v tomto rebríčku na spodku.
Od začiatku ale tvrdím, že porovnávanie počtu liniek je nevhodné. Keď už, tak počet spojov.
Change view
You can search for more expressions divided by the space. Guidance for advanced search can be found here.
Pivix