Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: SHORTY #11159:
K tomu rozloženiu sól na Terase si myslím, že by to problém nepredstavovalo. Časy, keď tu premávala L6 s 5 min. intervalom sú už preč. Pri dnešnom 15/20 min. intervalom a prekladom s L9 s tým istým intervalom by sme dostali takéto údaje:

- L6 so 7,5 min. intervalom v špičke a 10 min. intervalom v sedle
- L9 detto
- výsledok - 4 min. interval v špičke a 5 min. v sedle

To je vlastne stav, ktorý tu bol v 90-tych rokoch, keď sa cez Terasu preháňali linky 5, 6, 8 a 9. A ak sa k tomu dohodne prísne kontrolované dodržiavanie CP a preferencia sa spustí tak, ako má, tak grupovanie sól na zastávke by bolo ošetrené.
Reply on: Sarko #11168:
už to tu odznelo mnohokrát, ale koľko stojí momentálne B961 a SU18 a koľko B952 a SU12, no a napokon SU15?
Reply on: eMareq #11153:
A prečo práve vysokopodlažné B961? Podľa mňa by si DPMK dokázal zaobstarať dostatočný počet SU18 a ešte aj s oveľa výhodnejšími podmienkami. Lenže to by musel:
a) rozmýšľať,
b) chcieť,
c) ako výhradný dodávateľ sa dohodnúť na výhodných podmienkach.

A že to dokáže, svedčí aj doterajší počet Solarisov. Len, žiaľ, zatiaľ stále bez zastúpenia kĺbovou verziou.
Reply on: eMareq #11153:
Samozrejme, dve sóla spotrebujú cca. tak isto ako jedna dvojica. Ale myslím si, že električková trať má opodstatnenie tam, kde jedno sólo (=cca. 1 klobása) nepoberá. Takže s tými sólami to nie je až také jednoduché. Nepoznám situáciu v KE ale neviem si predstaviť v Prahe, že yb sa niekde na Ohrade alebo na Ječnej mal miesto súprav preháňať dvojnásobný počet sól:-P.
Reply on: Balky #11147:

Jasné, ja som si ekonomickú stránku vo vo svojom príspevku uvedomoval, ale nechcel som ju rozoberať. Bežný cestujúci aj tak nevidí, aké náklady má dopravca v tej-ktorej situácii. Právom ho zaujíma hlavne ponuka a kvalita poskytovaných služieb, za ktoré si zaplatil.

Dopravca by mal takisto hľadať rezervy a kompromisy tak, aby bol spokojný aj on, aj zákazník. Na jednej strane by tu boli kratšie vozidlá s nižšou spotrebou, kontinuálna a atraktívnejšia ponuka intervalu a s ním spojený aj vyšší zisk dopravcu (návrat časti cestujúcich, ktorí MHD prestali využívať), no a na druhej strane iba adekvátne zvýšené náklady na vodičov. Takže len zopakujem to, čo stále tvrdím, aby sa zabránilo pokračujúcemu odlivu cestujúcich, musí pre to dopravca niečo aj urobiť a obetovať.

A ešte k priemernej spotrebe PHM. Neviem, čo je na tom pravdy, ale z každej strany tu počúvam, že SU15 majú nižšiu spotrebu, než bežné 12m sóla. CB12 má údajne spotrebu 36,5 l/100 km a SU12 35 l/100 l, kým SU15 údajne len cca 33 l/100 km. Ak má SU15 spotrebu dajme tomu aj ako SU12, tak by som nevidel problém, aby sa pri nasadení SU15 na "kĺbových" linkách interval nemohol skrátiť alebo ich nasadiť aj na linky s prevádzkou sól. Mesto by viac malo kontrolovať tieto aspekty a za nezmenených podmienok zlepšovať, resp. za znižujúcich sa dotácií nezhoršovať kultúru a kvalitu MHD.
Reply on: Sittam #11164:
Viď dispečerské fórum. O 17:20 sa objavil príspevok o vykoľajení 535 ?
A BUSE sa nahráva komplet, pokiaľ viem. Teda autobusy majú aj tbusy/električky a naopak (vo všetkých kombináciách ☺)
Vsimli ste si ze L7 nejazdi? Na obratisku Stadion TU cosi na kolajach zvaraju. Ako nahrada jazdi Ikarus. Vsimol som si, ze BUSE mu zobrazovalo len cislicu 7. Preto by som rad vedel ci abusy maju/nemaju nahrane aj elektrickove linky?
Reply on: SHORTY #11159:
Pokial to nie je vyplod mojej fantazie, tak v T3kach sa uz nevykuruje ani len v Ackach, nietoz v Bckach ?
Reply on: Pepe #10893:
e #10893 a ty si jcx 5 ? ?
Reply on: SHORTY #11160:
Nika je ten záliv na ceste pre zastávku autobusov a trolejbusov 🙂
" a celý dopravný prostriedok musí byť v nike." Také slovo som ešte nepočul??? Čo to znamená si myslím ale aj tak mi to preložte ?
Sóla majú svoje pre aj proti. Proti: treba vodičov a viete si predstaviť v špičke by napr. na Terase zastavili 3sóla na jednej zastávke a pritom by prvé a posledné bolo rovnakej linky a to jedno meškajúce a druhé nadbehnuté.......
Pre: kratší interval, cca od 19.tej by nemuseli behať dvojičky do polnoci, zníženie spotreby-nevlečenie, neosvetľovanie, nekúrenie kapacitne nevyužitého B voza........
atď....
Reply on: 5 #11146:
No nie tak celkom. Pri električkách máš úplne rozdielne kapacity, rozdielnu spotrebu energií, rozdielnu životnosť atď...

Nad odpoveďou na otázku, prečo sa vynašiel kĺbový autobus, som sa pousmial 🙂 Podľa mňa kĺbový autobus slúži na 2 veci, prvou je zvýšenie kapacity bez potreby skracovať interval a druhou riešenie hustých intervalov, kde by sa jednotlivé spoje vzájomne doháňali a chodili napr. zbytočne v dvojiciach za sebou. Podmienku hromadnosti Ti určite splní hoci aj 9 m autobus, pokiaľ máš na linke rozumný interval.
k tým hustejším intervalom - dopravný podnik je tu pre ľudí, nie naopak. kto chce v januári mrznúť štvrťhodinu na zastávke ?
Reply on: 5 #11146:
Mestska hromadna doprava nie je o spickovom 20 minutovom intervale alebo 30 minutovom, to uz SADka je pomalicky lepsia. Rozpojenie duplakov by znamenalo to co ste napisali a spotreba by sa nelisila, len akurat by trebalo vodicov a myslim, ze brigadnici by si zgustli tiez.
Reply on: Esicko #11154:
A prve slovo nebola nahodou skratka "DPMK"? ?

Dopravu na Festivalovom námestí zjednoduší iba prestavba
http://www.cassovia.sk/korzar/clanok.php3?sub=25.2.2005/61656K

(Korzár)
Prave je v "Pali vam to?" vo finale zamestnanec DPMK
Reply on: Sarko #11136:
Este tu realna zachrana (podla mna) existuje, a to nakup B961tiek 😉

Re #11146 5: Nemyslim si, ze by rozpojenie dvojic na sola a zvysenie intervalu na 10 min by znamenalo az tak velku spotrebu energie (iba ak tak nakladady na vodicov). A co sa tyka liniek s 10 min. intervalom (na ktore by bol podla mna dobry) som naratal 4. (3, 6, 7 a 9) aj to iba v spicke.

Re #11147 Balky: Ja si osobne myslim, ze SU15tiek tu mame uz pozehnane, a davaju sa na take linky, na ktore sa svojou ponukanou kapacitou nehodia.
Reply on: Diggi #11125:
Jano to sme si uz vysvetlili uz davno a pochopil si. Tak laskavo to tu nevytahuj. Ja som sa ta slusne pytal ci to sa poznate.
Nezabudajte ze NO onedlho prejde rozsiahlou rekonstrukciou. Takze teoreticky to moze byt prestupny uzol.

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.