A BTW Polov nema co vyvreskovat. Mestska cast, ktora sa ani nenachadza priamo na uzemi ani len sisrieho centra NEMA CO diktovat, s kym si zela alebo nezela zdielat linku.
Proti rozdeleniu 14ky nenamietam. Aj mne ide o tu zachadzku na Mier, co su dalsie km navyse, ktore by sa mohli pouzit uplne inde a boli by x-krat viac vyuzite.
To rozdelenie dnešnej L14 mi príde logické (potom tu treba brať do úvahy vyvreskovanie Poľova ako oni nechcú byť spojení s...), len ma kus prekvapuje ta zachádzka cez OD Mier. Skúsim zistiť viac.
Je nepisana zvyklost, ze mensina sa podriaduje vacsine. V Kosiciach to plati naopak. Kdekto zapipa, ze chce taku a hentaku linku a hned je mu vyhovene. Vacsina sa podriaduje mensine. Cudujem sa, ze este tahaovcania nepindaju, ze chcu dalsiu priamu linku ku spitalu, dalsiu ku magistratu a dalsiu do Kavecan. Zo simplexnosti kosicanov sa mi dviha zaludok.
KVKV myslím že je úplna pravda vášho príspevku o presadzovaní nového linkového vedenia nestačí len podať návrh ale ho aj presadzovať na to sú predsa tam.Potom to vyzerá ako by sa báli o svoje miesta ,čo sa aj deje, hlavná vec že mi ide plat ako som už v minulosti povedal, DPMK -politicko ekonomický riadená firma. O všetkom rozhoduje mesto načo sú potom funcie v DPMK!
Projekt má však podstatný háčik. Na časti pozemkov stojí autobusový závod Dopravného podniku mesta Košice. Jeho sťahovanie by stálo podľa poslanca Jána Forgáča (KDH) približne miliardu korún. "Je to vyvolaná investícia, o ktorej sa mlčí. Ako predseda dozornej rady dopravného podniku s takýmto návrhom nemôžem súhlasiť."
"Najdiskutovanejšou témou bola mestská hromadná doprava (MHD). K doterajšej linke č. 14 by mala pribudnúť aj linka č. 25.
Presadili si zmeny
Tú podľa starostu Jána Niguta (KDH) po výhradách mestskej časti a viacerých rokovaniach Dopravný podnik mesta Košice (DPMK) akceptoval, hoci v jeho pôvodnom návrhu pripravovaných zmien MHD nefigurovala. Dohodli sa nakoniec na tom, že linka č. 25 z Poľova by prichádzala do Ťahanoviec cez Magnezitársku ulicu a okolo Tesca. Následne by vyšla až hore na sídlisko k pošte. "Aby sa naši ľudia mohli dostať k zdravonému stredisku, na poštu a keďže je to na sídlisku, a do kopca, vyjdeme im v ústrety," uviedol J. Nigut.
Naopak, linka č. 14 by mala zmeniť trasu. Ľudia sa totiž sťažujú, že sú kvôli závorám na blízkom železničnom priecestí prestoje a potom nestíhajú vlaky alebo autobusy. "Mala by viesť od železničnej zastávky za mostom cez Kostoliansku cestu do Čermeľa. Už by nešla do mesta, ale by sa na Lokomotíve prestupovalo na električku. Navrhovali sme tiež DPMK, aby štrnástka nechodila rovno na Lokomotívu, ale aby ešte predtým obišla Mier a až cez Hlinkovu dorazila na Lokomotívu. DPMK s tým súhlasil," informoval starosta."
PS: aj k MHD tam čosi je: "Ján Forgáč (KDH) upozornil, že mesto chce MFK prenajať pozemky na korunu, no spôsobí tým problémy Dopravnému podniku mesta Košice, ktorý tu má na časti pozemkov odstavné plochy, dielne, čerpacie stanice pohonných hmôt. Výstavba nového autobusového závodu by stála 700 miliónov až jednu miliardu korún."
L13 konči na tej mape zaujímavo, no podľa fotky z tých rokov mala konečnu na Slovenskej, L16 na križovatke ulíc Gemerská, Rastislavova, Barčianska podľa foto sedi že tam mala konečnu, kedy potom jazdila až ku malej stanici? Palackého ul. prešla v okolí prietoku mlynského náhonu nejakou úpravou? alebo sa ten most len zasypal a je možne že je tam dodnes? Pri opravách cesty tam stále vidno dlažbu, podľa toho by som usudzoval že ten most by tam mohol byť.
V ktorom roku boli spojene ulice Dukelských hrdinov s Prešovskou?
Na NO je vyznačená budova ČSAD v miestach starého parkoviska, nebola náhodou budova ČSAD v miestach pred šaleným domom?
a ešte drobnosť, do kedy asi fungovalo staré letisko na Južnej triede, fungovali tam aj bežne osobne lety?
U nas by z roku 1995 bola zaradena do zoznamu na vyradenie. Lacnejsie je kupit nove vozidlo za 6 milionov, ako stare dat na strednu opravu ci hoci generalku za mozno max 2 miliony / aj to som asi prehnal s cenou /.
Na zadnej strane mapy je to jasné ,ale doplním pre istotu (mojimi očami):
L3 dokolečka dokola a obojsmerne. V priebehu rokov 65-67 sa udialo toto. Najprv kvoli prestavbe odbočenia na šturovej nahradená busom tiež L3. potom po zrušení trati od stromovej na stanicu v trase Stromova-NMM-Kuzmanyho-N.O.-stanica a zpäť. Nafurt zrušená v máji 68.
L5 Havličkova – Ťahanovce
L6 povodná jednokolajka k tehelni už zrušená, Moldavská vo výstavbe, šestku supluje bus10.
L7 stanica-NMM-B.Němcovej Od cca 65 do zrušenia úseku stromova – stanica združená s dvojkou. Pred starou stanicou nebolo miesto na výstavbu smyčky. Bolo treba zvýšiť kapacitu L7 vlečˇnákov bolo málo a vobec staré vozy už dosluhovali , takže aby tam mohli jazdiť téčka tak jedine po trase dvojky na stanicu, tam vymenil tabulku za „7“ a pokračoval v jej trase.
Povodne sa dvojkolajná trať na Štúrovej zbiehala v jednokolajku pred odbočením na Kuzm., druhá jednokol.vetva k tehelni. Pri výstavbe novej dvojkolajky na Moldavskej sa Kuzmányho pripojila obojsmerne a dvojkolajne ako je to dnes, len s tým, že za zastávkou na kuzm. Prechádzala zas v jednokolajku. Na Kuzmányho sa vtedy nechala stará trať.
L10 – chaotické zastávky. To neviem, danou trasou som vela nejazdil, ale „tradícia“ zriaďovať zastávky len v jednom smere a chaoticky trvá dodnes . L15 bola posilou L16 od NO na Mier, nejazdila na Podhradovú ale končila velkou blokovou smyčkou so zastávkami jednosmerne cez Vodárenskú ul. Pozdejšie len špičková a potom zrušená. Pozri na mapu. To bola prvá silná abus trasa v KE.
14A na Hviezdoslavovej – išla do bani.
Blatná ulica bola siroka asi pre jedno vozidlo. Cast Blatnej je zachovana aj dnes - asanacne pasmo. Zeby preto stal bus len na jednej strane??? Neviem, len si tak myslim...