eMareq:19.1.2008 bola aktualizácia predpokladám aj podstr. ceny cestovnych lístkov platných od 1.1.2008...sú tam totiž neplatné údaje,pozrieš sa na to? je to zavadzajúce...
jednu ceresnicku si dovolim:
"uspesnost" kurzu ECDL /zaklady prace s PC/ z cca 90 kurzistov 62% nepreslo testami na UPJS.
Su medzi nimi riadiaci pracovnici,stredny managment a pracovnici,ktori denne prichadzaju do kontaktu z PC.
Z nich je 40 vybranych,kde cast tvoria aj NEUSPESNI z ECDL I. /-opat neviem kym vybrani/, na vyssi stupen ECDL ?
Prihlasit sa mohol podla mojich info kazdy. Akurat, ze kapacity su obmedzene. Vraj ale doslo k dost velkej fluktuacii a ludia odskakuju, kedze anglictina sa uci po pracovnej dobe. Skus sa povyzvedat na Bardejovskej na personalnom, ci ako sa to tam vola...
Fest dobry blud, že ho na agličtinu poslal zamestnávateľ. a teraz si celé slovensko mysli akých máme vzdelaných vodičov.
Kebyže DPMK poslal svojich vodičiv na agličtinu po skončení kurzu by nemal kto robiť lebo by všetci ušli do zahraničia ?
S týmto nesúhlasím. Som plne oddaný myšlienke preferencie elektrickej trakcie. Určite som za, aby sa čo najväčší objem výkonov robil prostredníctvom ED a TD.
Ale ani zdravá náklonnosť ekologickej doprave mi nebráni vidieť, že nech bude čokoľvek, zo stanice na MMM bude výhodné spojenie VŽDY po priamej línii cez Svätoplukovu, a teda momentálne autobusom.
Aj v regionálnej a medzimestskej doprave má hrať prím železničná doprava, no faktom ostáva, že dnes jednoducho existujú príklady miest, kam koľaje vedú a predsa je všeobecne vhodnejšie vzťah zabezpečiť autobusmi (viď príklad IDS JMK, kde tiež vyberali konkrétne situácie, kedy uprednostnia vlak a kedy pustia popri vlaku aj autobus). Podobne je to aj v mestskej doprave na úrovni vzťahu elektrickej a diesel trakcie.
Na záver len pripomeniem môj už dávnejšie spomenutý názor, že súčasnému linkovému vedeniu ED nič nechýba a nemenil by som ho (okrem zahustenie intervalov na súčasných linkách).
a dosledok?
Elektricka stoji na kazdom semafore pred zastavkou a potom este na zastavke.... Autobus stoji na kazdom semafore pred zastavkou a potom este na zastavke.
Postavili 4-prudovku, kolony sa uz az tak netvoria (az v Krasnej...), vezmem manzelku, nalozim deti a ideme do mesta autom... Naklady minimalne rovnake, komfort neporovnatelny, cas jazdy neporovnatelny...
Planovane rozirenie Slaneckej vytvori situaciu, pri ktorej kazda odbocka z tejto cesty na sidlisko pravdepodobne bude riesena semaformi. Nasledok bude taky, este sa jazdna doba elektriciek este predlzi, kedze budu stat na kazdej krizovatke.
Vladimír
Ale ani zdravá náklonnosť ekologickej doprave mi nebráni vidieť, že nech bude čokoľvek, zo stanice na MMM bude výhodné spojenie VŽDY po priamej línii cez Svätoplukovu, a teda momentálne autobusom.
Aj v regionálnej a medzimestskej doprave má hrať prím železničná doprava, no faktom ostáva, že dnes jednoducho existujú príklady miest, kam koľaje vedú a predsa je všeobecne vhodnejšie vzťah zabezpečiť autobusmi (viď príklad IDS JMK, kde tiež vyberali konkrétne situácie, kedy uprednostnia vlak a kedy pustia popri vlaku aj autobus). Podobne je to aj v mestskej doprave na úrovni vzťahu elektrickej a diesel trakcie.
Na záver len pripomeniem môj už dávnejšie spomenutý názor, že súčasnému linkovému vedeniu ED nič nechýba a nemenil by som ho (okrem zahustenie intervalov na súčasných linkách).