Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Že ich to ešte neomrzelo..?!

Predaj 10 kusov električiek typu T3
http://www.dpmk.sk/content/view/70/97/

(336,338,344,348,350,351,352,358,360,366)

"Električky ponúkané na predaj boli z prevádzky odstavené rovno z linky, t.j. v pojazdnom a prevádzkyschopnom stave. Tieto vozidlá však jazdili prevažne ako zadné vozy súpravy, preto ak majú opäť slúžiť k preprave cestujúcich ako sólo vozidlá, je ich nutné dozbrojiť (kabína vodiča, reflektory, stieracie súpravy a pod.). Z tohto titulu je nutné vykonať kupujúcim obhliadku, aby bolo zrejmé v akom stave sa jednotlivé vozidlá nachádzajú."

Vybrakované vozy + odvoz na vlastné náklady = snívaj ďalej, pán technický riaditeľ ?
Reply on: jt #46078:
To, čo rieši veci, ktoré popisuješ, je jednoducho integrovaný dopravný systém (IDS). Debata o tom, ktorú linku by robil DPMK a ktorú SAD je pri IDS absolútne zbytočná. Tam totiž dopravca nehrá absolútne žiadnu rolu.

Expanzia systému MHD do ďalších obcí je absolútny nezmysel, zbytočný medzičlánok k IDS, ktorý proste aj tak raz bude musieť byť.

Niektoré veci si však predstavuješ príliš jednoducho - uisťujem Ťa, že doprava do Šace sa "neoplatí". DPMK a ani žiaden iný dopravca by ju bez patričnej dotácie nikdy ekonomicky neutiahol.
Reply on: m2001 #46079:
Áno, to by sa dalo využiť, súkromné spoločnosti by mohli prevziať aj linky do Pereša, Poľova, Lorinčíka, potiahnuť to do Malej Idy a do Šace. Tiež Budimír a obce popri diaľnici, DPMK by sa zameral iba na mesto. Linka by ale neprinášala taký obrat a zisk, ako keby ju prevádzkoval sám DP, no zas by odpadli problémy s vozmi, ktoré by si spravoval a udržiaval sám prepravca.
Reply on: jt #46078:
elegantne to rieši IDS, kedy cestujúceho nezaujíma ktorého dopravcu použije, na linku by sa vypísal konkurz (aj ked DPMK by sa mal koncentrovať hlavne na mesto).
Reply on: Peter55 #46075:
Ja to za zbytočnosť určite nepovažujem. Samozrejme, najprv by muselo dôjsť k dohode mesta a obce.

Treba sa na to pozrieť aj tak, že teraz ľudia z dedín prídu na stanicu a kúpia si napríklad 30 min. lístok. Takto by si kúpili lístok pre druhé tarifné pásmo a ďalší pre prvé vrámci mesta, čiže tie peniaze, ktoré teraz idú Eurobusu by šli DPMK. To by zvýšilo obrat, možno aj zisk, samozrejme viacerí by si kúpili aj mesačné lístky. Taktiež by to mohlo ľudí viac motivovať využívať hromadnú dopravu na úkor individuálnej. Totižto prímestská doprava integrovaná do siete MHD by bola v pravidelných intervaloch a ľudia by neboli odkázaní na spoj o pol tretej a potom ďalší o piatej (obrazne povedané). Teda aj tí ľudia, čo nejdú pre nevhodné spojenie by mohli cestovať pohodlnejšie a teda môže to pritiahnuť ďalších cestujúcich, ktorí by inak nikam nešli a títo keď sa už dostanú do mesta, budú musieť využiť aj ďalšie linky. Navyše (pri vhodnom načasovaní) by sa dali vytvoriť prípoje na ďalšie linky.

MČ Šaca je ešte ďalej ako Čaňa a busy sa tam oplatí prevádzkovať aj keby to nebola povinnosť podniku. Naopak, taká obec Nižná Myšľa si dopláca a je otázne, či na tých päť a pol ľudí tam bývajúcich nedoplácame my všetci.

Re #46077 Peter55: Kĺbaky možno ani nie ak by sa nastavil vhodný interval. DP navyše vlastní úspornejšie plynové autobusy. Nie je nič nezvyčajné, ak mestský podnik prevádzkuje nie len klasické mestské typy autobusov, ale aj prímestské, s usporiadaním prevažne pre sediacich pasažierov (aj u nás ich pár je), alebo mikrobusy pre malé odľahlejšie časti. Tu by sa hodil 15-minútový interval v špičke a 30 min. v sedle.

Súhlasím ale s tým, že treba dať dokopy dopravu v meste a potom sa obzerať o expanzii aj za jeho hranice. Náprava mohla nastať v pôvodnom novom linkovom vedení, ktoré bolo takmer dokonalé.
Reply on: TA #46076:
Podľa mňa je to zbytočnosť, nehovoriac o tom, že by tma muslei nasadzovať v špičke kĺbaky, najprv nech sa zameraju na mesto a urobia poriadnu dopravu v ramci mesta.
Reply on: Peter55 #46075:
dostali by predsa na tú L dotáciu od KSK. Otázne však je, že keď Čaňa, prečo nie aj ďalšie okolité obce.
Reply on: jt #46065:
Načo linku do čane? Veď tam im jazdi SADka častejšie ako mne na furču MHD. Podľa mňa je to zbytočnosť pre DP nevyhodna.
Reply on: jt #46073:
cestujúci z tejto oblasti by skôr - než vyšší počet spojov - uvítali pravidelnosť odchodov. Teraz je to otrasné.
Reply on: TA #46068:
Áno, pre Errorbus by to nebolo výhodné, ale veď môžu nasadiť menšie autobusy a staré kĺbové Vrakosy presunúť na iné linky. Alebo nech si nechajú priviezť tie nové busy, ktoré chcú nasadiť na okružné mestské linky a je to. Prípadne môžu zaviesť midibusy. Ak by bola pre mňa ako občana dediny výhodnejšia možnosť cestovania prímestskými linkami integrovanými do MHD, určite by som bol za túto možnosť. Errorbus by sa podľa toho musel zariadiť a primerane reagovať. Konkurencia môže fungovať aj v tejto oblasti a DP je schopný (al by byť) nasadiť hustejšie intervaly, pretože nie je nútený ťahať všetky linky až do centra.
Reply on: jt #46069:
asi si USS zakryje ostrovček ľavej koľaje. V týchto končinách však prístrešok dlho nový neostane. Raz-dva bude posprejovaný, a to bude ešte ten lepší prípad.
Reply on: jt #46069:
bolo by dobré opraviť ten rozkradnutý prístrešok...
Reply on: Alco #46056:
v ktorom období bola zrušená L 29 v Kavečanoch a kde vtedy končila ❓
Reply on: Yogi616 #46066:
Zatiaľ som videl, že všetko jazdí ako má. Len nechápem prečo v smere z centra musia jazdiť busy po ceste a nie po koľajniciach. Iný dôvod ako to, aby tčali v zápche a nestíhali odvážať cestujúcich nevidím ?


Inak, ráno, keď som sa bol pozrieť na výluku sa dvaja chlapíci, ktorí prišli služobným Favoritom rozprávali o oprave prístrešku za zastávke na predraďovacej koľaji na Južnú triedu. A na to ani neprispeje USS, to som teda prekvapený.
Reply on: jt #46065:
to by nebolo systematické riešenie. Pretože Eurobus by tým prišiel o cestujúcich a pritom tak či tak by musel naďalej vypravovať vozidlá na túto linku kvôli Ždani, Skárošu a Trstenom pri Hornáde a v podstate aj Gyňovu.
Takže ak, nech prevezme DPMK komplet celú L 802415.
Reply on: solac3903 #46063:
predpokladám, že aj to plátanie sa nedeje len tak, ale kvôli tohtoročným cyklistickým pretekom KE - Tatry - KE, ktoré budú budúci týždeň. Keby nemuseli, ani prstom by sa nepohlo.
Reply on: jt #46064:
ale menenie CPčiek včera bolo zase na 1ku ? .Auto z DP,Forman prišlo na zastávku,postavilo sa na koľajnice a daváj meníme."Meniča" vôbec netrápilo,že za ním je nejaká brika,šak on ma času dosť ? .

Inač čo som dnes počul,tak "IKSKO" chodí jak sa mu zachce.Niektoré autobusy nezastavovali na ED zastávkach (smer VSS,x),ale na bežných autobus.zastávkach,však načo...
Reply on: Peter55 #46061:
Ja by som autobusovú linku potiahol aj do Čane. Podobne, ako jazdia autobusy do nižnej Myšle. Myslím si, že obec by sa z podnikom nejak dohodla, Čaňa a Valaliky sú oveľa väčšie dediny ako Myšľa, tak od VSS by tam mohla jaziť aj celodnná linka v tarifnom pásme T2. Bol by som za čo najväčšiu možnú integráciu okolitých obcí do tarifných pásiem DPMK, no samozrejme tak, aby tie linky boli rentabilné a netrebalo ich dotovať. Košičania by nemali doplácať na spoje pre cezpoľných.
Reply on: Isidor #46058:
Nemáš za čo. Len som to zabudol otočiť a treba to aj zrovnať a orezať, opravím to. CP sa asi menili v celom meste, ale to si len myslím, nepozeral som sa na ne. Len som videl, že oznam na modrom papieri je na každej zastávke, ktorou prechádza výluková linka. Na električkovej zastávke Levočská ale ostali pôvodné, pretože tam linky "X" zastavujú na autobusovej zastávke.
Reply on: Alco #46056:
jeden čas to mala robiť ešte SADka, ale dajak z toho zišlo. Najkrajšie je to keď sú tam tie mláky a ty zažiješ prekvapenie do čo si vošiel. Ja som to zažil už s 3903 ? zo zálohy, Tedomami, Karosami, Ikarusom 280 a ani jednému tá cesta neprospieva.

Včera ma dojalo, že cesta na Bankov sa dalej nerenovuje iba láta pláta...

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.