Discussion Forum › Off-Topic Forum

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: veteran #9547:
Kde bola zastavka "Stadion VSA"?
Mňa by tiež zaujímalo, ako to zhruba bolo riešené zo službami. Najmä s ohľadom na železiarne. Lebo to boli kvantá spojov nárazovo na striedanie smien. Napríklad k 10.2.1992 medzi 4:51 a 5:23 29 spojov. A potom medzi 6:02 a 6:33 ďalších 17 spojov. Detto autobusové RAčky... V 1992om z KVPčka 8 vozov, z Furče 7 vozov ráno okolo piatej. A to ešte existovali RAčky z Mieru, stanice a na Bočiar a PHV (dnešná 21ka)... Pár rokov predtým boli ešte k tomu RAčky zo Železníkov, Krásnej a Luníka VIII.

A takisto mi nejde do hlavy, ako sa riešili účelové spoje ako napr. furčianska 53ka ku VSS, ktorá chodila ráno len smerom "tam" a poobede len smerom "späť". Určite to nebola jediná takáto linka.

Určite bolo viac služieb tzv. "objednávok" ("štyridsiatky"), nie je to až tak veľa rokov dozadu, čo boli v AD sl. 4001-4006 a 4021-4026, dnes je to už len 4001-4004 a 4021-4023 (cez PD samozrejme). Električkových 46iek muselo byť tiež viac - vrátane celodenných, keďže celodenne jazdili R1, R2 i R3.
Reply on: PTI #9551:
Nebolo by viacej takýchto zaujímavosti? ?
Reply on: PTI #9548:
Ešte zopár zaujímavých služieb bolo v histórii ED DPMK. V osemdesiatych rokoch bola trhaná služba na L6, ráno robila do cca 11-tej, a poobede od 18,00 do 21,00 - striedala postupne služby odstavené na stanici na prestávkach. Jedna zo služieb na L2 večer pred desiatou sa prečíslovala na L1, išla naprázno na VSS a odtiaľ brala robotníkov z poobedňajšej smeny. A o polnoci presne mali odchody z konečných dve služby - L4 z Barce a L2 z Havlíčkovej, obe brali cestujúcich ku NO (L2 jazdila ešte po Leninke) a odtiaľ išli hore Štúrovou do vozovne. Na odchody presne o polnoci sa muselo dávať veľký pozor, v Barci býval jeden železničiar, ktorý tou 4-kou chodil do roboty, a hlásil dispečerovi každý predčasný odchod z konečnej. Aj za odchod o 23,58 sa vodičov strhávali prémie ....
Reply on: veteran #9547:
Chodili tak na žiadosť cestujúcich na prázdno ku vlacovniam lebo zo vstupného chodili tak natrieskané že na valcovniach nepobrali ľudí.
Reply on: veteran #9547:
,,, a treba podotknuť, že v čase špičiek striedania sa smien to boli naše známe 3xT3 "trojičky", ako prvý a jedinný v bývalom ČSSR sme ich tu na trase VSŽ - KE prevadzkovali 🙂
Reply on: veteran #9547:
Zo VA VSŽ odchádzali prázdne súpravy a pristavovali ich na valcovni. Takéto prázdne spoje odchádzali k valcovni aj po 6-tej, aj po 14-tej, aj po 22-hej hodine, a dlhé roky. Vrátane nedelí a sviatkov.
Netuší niekto, ako v 1992om riešili spoj R4ky o 14:20 až z Valcovne (teda nie z VA)?
http://abload.de/img/r4-1992-02-108qji4.jpg
Detto sa týkalo aj R3ky s odchodom o 14:30.

Riešilo sa to na spôsob dnešnej linky 5 pri Optime alebo vozy odišli z VA naprázdno? Žiadny spoj Riek smerom do VSŽ sa nekončil na Valcovni, ani výjazdy z vozovne (R6).
Drobné historické okienko... Ako chodila 19ka pred štvrťstoročím:
http://abload.de/img/l19-1989-02-06y0utr.jpg

...a ako jej predchodkyňa 26ka ešte o 6 rokov skôr:
http://abload.de/img/l26-1983-02-21-bigmku4p.jpg
Reply on: Adamcool #9544:
Unifikácia bude všade. Výhradnými importérmi budú JZD Libchavy a ČéKáDé Taškentimex.
Reply on: veteran #9543:
Dúfam už len, že Vaše "všetko" sa bude vzťahovať iba na autobusy a SOR nevyrobí dovtedy aj nejaké električky, lebo až tak jednotný park tu zasa nechceme ?
Reply on: Rudyke902 #9542:
O pár rokov to tu bude všetko ladiť, nič sa neboj. Aj farebnými vlnkami, aj počtom dverí, aj znakom na prednej maske.
Reply on: tbus #9541:
Jasne že to museli mať pripravene dopredu, aj organizačne.. a použili len vozy čo mali asi v prevádzke v tom čase.. porovnaval som to s našou ND len obrazne, tam dokazali zorganizovat take kvantum vozov a nadveznost a inetrvali a všetko a u nás ak je plánovana výluka tak aj tých pár vozov sa ťažko operatívne rieši aby to malo hlavu aj pätu.. A k tomu jednotnemu parku - jasne že bol, ako všade ? no žiaľ aspoň farebne to ladilo, čo dnes sa povedať neda, a ani tak skoro nebude..
Reply on: Rudyke902 #9540:

ND za električky sa robí za plnej prevádzky zvyšných liniek a vždy rýchlo a operatívne, naopak počas spartakiády pochybujem, že to riešili iba operatívnymi zálohami za plnej prevádzky ostatných mestských liniek, určite to plánovali týždne dopredu. Neporovnával by som to.

Ináč, v roku 1980 nebol náhodou aj u nás podobne jednotný vozový park? ?
No veru, niečo ukážkove.. U nás ani náhradnu dopravu za elektičky nevie DP plynulo zorganizovat ak je treba.. a tá typová jednotnost vozov ? ? u nás nemožne nikdy ? Veru úžasne to muselo biť..
Reply on: tom393 #9537:
Niečo úžasné, taký prepravný výkon, taká organizácia a preferencia MHD a taká typová jednotnosť vozov - predstavte si niečo také u nás....s pánom bohom. Ešte aj pri Maratóne, ktorý sa opakuje každoročne ako telenovela sú stále nejaké problémy s MHD.
Reply on: tom393 #9537:
Skoro ako náhradná doprava za metro.. ?
Reply on: KiWiK #9535:
Vďaka, čoskoro to bude opravené.

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.