Mňa by tiež zaujímalo, ako to zhruba bolo riešené zo službami. Najmä s ohľadom na železiarne. Lebo to boli kvantá spojov nárazovo na striedanie smien. Napríklad k 10.2.1992 medzi 4:51 a 5:23 29 spojov. A potom medzi 6:02 a 6:33 ďalších 17 spojov. Detto autobusové RAčky... V 1992om z KVPčka 8 vozov, z Furče 7 vozov ráno okolo piatej. A to ešte existovali RAčky z Mieru, stanice a na Bočiar a PHV (dnešná 21ka)... Pár rokov predtým boli ešte k tomu RAčky zo Železníkov, Krásnej a Luníka VIII.
A takisto mi nejde do hlavy, ako sa riešili účelové spoje ako napr. furčianska 53ka ku VSS, ktorá chodila ráno len smerom "tam" a poobede len smerom "späť". Určite to nebola jediná takáto linka.
Určite bolo viac služieb tzv. "objednávok" ("štyridsiatky"), nie je to až tak veľa rokov dozadu, čo boli v AD sl. 4001-4006 a 4021-4026, dnes je to už len 4001-4004 a 4021-4023 (cez PD samozrejme). Električkových 46iek muselo byť tiež viac - vrátane celodenných, keďže celodenne jazdili R1, R2 i R3.
Ešte zopár zaujímavých služieb bolo v histórii ED DPMK. V osemdesiatych rokoch bola trhaná služba na L6, ráno robila do cca 11-tej, a poobede od 18,00 do 21,00 - striedala postupne služby odstavené na stanici na prestávkach. Jedna zo služieb na L2 večer pred desiatou sa prečíslovala na L1, išla naprázno na VSS a odtiaľ brala robotníkov z poobedňajšej smeny. A o polnoci presne mali odchody z konečných dve služby - L4 z Barce a L2 z Havlíčkovej, obe brali cestujúcich ku NO (L2 jazdila ešte po Leninke) a odtiaľ išli hore Štúrovou do vozovne. Na odchody presne o polnoci sa muselo dávať veľký pozor, v Barci býval jeden železničiar, ktorý tou 4-kou chodil do roboty, a hlásil dispečerovi každý predčasný odchod z konečnej. Aj za odchod o 23,58 sa vodičov strhávali prémie ....
,,, a treba podotknuť, že v čase špičiek striedania sa smien to boli naše známe 3xT3 "trojičky", ako prvý a jedinný v bývalom ČSSR sme ich tu na trase VSŽ - KE prevadzkovali
Zo VA VSŽ odchádzali prázdne súpravy a pristavovali ich na valcovni. Takéto prázdne spoje odchádzali k valcovni aj po 6-tej, aj po 14-tej, aj po 22-hej hodine, a dlhé roky. Vrátane nedelí a sviatkov.
Netuší niekto, ako v 1992om riešili spoj R4ky o 14:20 až z Valcovne (teda nie z VA)? http://abload.de/img/r4-1992-02-108qji4.jpg
Detto sa týkalo aj R3ky s odchodom o 14:30.
Riešilo sa to na spôsob dnešnej linky 5 pri Optime alebo vozy odišli z VA naprázdno? Žiadny spoj Riek smerom do VSŽ sa nekončil na Valcovni, ani výjazdy z vozovne (R6).
Dúfam už len, že Vaše "všetko" sa bude vzťahovať iba na autobusy a SOR nevyrobí dovtedy aj nejaké električky, lebo až tak jednotný park tu zasa nechceme ?
Jasne že to museli mať pripravene dopredu, aj organizačne.. a použili len vozy čo mali asi v prevádzke v tom čase.. porovnaval som to s našou ND len obrazne, tam dokazali zorganizovat take kvantum vozov a nadveznost a inetrvali a všetko a u nás ak je plánovana výluka tak aj tých pár vozov sa ťažko operatívne rieši aby to malo hlavu aj pätu.. A k tomu jednotnemu parku - jasne že bol, ako všade ? no žiaľ aspoň farebne to ladilo, čo dnes sa povedať neda, a ani tak skoro nebude..
ND za električky sa robí za plnej prevádzky zvyšných liniek a vždy rýchlo a operatívne, naopak počas spartakiády pochybujem, že to riešili iba operatívnymi zálohami za plnej prevádzky ostatných mestských liniek, určite to plánovali týždne dopredu. Neporovnával by som to.
Ináč, v roku 1980 nebol náhodou aj u nás podobne jednotný vozový park? ?
No veru, niečo ukážkove.. U nás ani náhradnu dopravu za elektičky nevie DP plynulo zorganizovat ak je treba.. a tá typová jednotnost vozov ? ? u nás nemožne nikdy ? Veru úžasne to muselo biť..
Niečo úžasné, taký prepravný výkon, taká organizácia a preferencia MHD a taká typová jednotnosť vozov - predstavte si niečo také u nás....s pánom bohom. Ešte aj pri Maratóne, ktorý sa opakuje každoročne ako telenovela sú stále nejaké problémy s MHD.
Rudyke902