Reply on: Tatranka #9336:
No snáď aj bude nejaká vymožiteľnosť toho, o čo sa v podkladoch žiada. Aby náhodou jedného pekného dňa nezačali rozkopávať kanalizáciu na Hollého a triangel aj s dlažbou pôjdu čau a pá...Ďalšie zasadnutie MZ bude 16.12.2013, teoreticky keby to tam bolo zaradené a schvália to, môže sa stať, že právoplatnosť to nadobudne 30. decembra, teda akurát v deň výročia (síce len nákladnej dopravy, ale nem-vadí) ?
veteran
Tak aj také boli kedysi dávno úvahy... Konkrétne v úplných začiatkoch, ešte pred konkou, keď sa páni na radnici vyše desaťročia dohadovali ohľadom (ne)postavenia "pouličnej železnice".
Článok z 28.2.1914, ktorý okrem informácií o vtedy otvorenej električkovej trati zhŕňa aj dovtedajšiu históriu "MHD" (konka + parná tramway), píše aj o rozhodnutí Mestskej rady zo 4.9.1885 o postavení "pouličnej železnice". Podľa autora sa vtedy rozhodlo, že:
"...trať od stanice na Hlavnú ulicu nepovedie cez Szechényiho park (Mestský park) a terajšiu Ulicu L. Kossutha (Mlynská), ale cez Mýtnu ulicu (exKirovova)."
http://abload.de/img/beznzvu-10ho8g.jpg
Popravde, na Mlynskej si električku naozaj neviem predstaviť. Opačný názor mal ale autor tejto veselej pohľadnice ? http://abload.de/img/216172_1678225199043_mqrsh.jpg