Reply on: Tatranka #9237:
						
			A ešte k Sedrii/Mladosti. To sedí. Je to vysoko, bolo to na lampáše, mám na to asi 10 dôkazov. Zaujímavé ale bolo kotvenie elektrického vedenia na úrovni Schalkház-u. Pôvodne bolo ukotvené na stĺpoch - také okrasné, ako na lampy, ale bez ozdobného výložníka. Stĺpy sú ešte na pohľadnici, odhadujem rok 1939 - trať ešte neprestavaná (foto z prestavby v Košických koľajach - síce chybne datovaná, ale to sme už riešili), osemposchoďák stojí, dočasný pamätník uhorskej koruny (namiesto MRŠ), jazdí sa vľavo (v Košiciach do 1941).
Na povojnovej fotke už stĺpy nincsen a kotvenie je na budovách, aj na Schalkháze (sú dôkazy na fotkách).
Ako začali rozoberať Schalkház, dali na miesto súčasné stĺpy VO, ale bez výložníkov a dočasne na ne ukotvili všetky možné "drôty". Osvetlenie bolo vtedy ešte stále "špagátové". Po zlikvidovaní budovy nainštalovali výložníky a svietidlá (2+2 na každom stĺpe, dne už len 2, spodné dva výložníky sú prázdne).
Zaujímavé, čo sa dá vysledovať zo starých fotiek ☺
Tatranka
1.Stále sú dohady a nejasnosti , ci viedla vlecka od NMM k tabacke...
Takže viedla,o.i. to dokazuje katastrálna mapa z roku 1942/podklad z roku 1936/.Odbočka bola "úvraťou" v smere od nám.MMM naproti priemyslovke.V 1935 sa konala pochôdzka preložky bližšie k budove riaditeľstva ČSD,na mape je to zakreslené ešte v starej stope,teda bližšie ku tabačke.Kotviace háky na budovách typovo nezodpovedajú ničomu "od trolejí" v meste,lenže na osvetľovacie účely je to príliš nízke,na trolej tak akurát,toto však neberiem,ako relevantné pokiaľ sa nenájde dôkaz!Neviem kde som tu tiež čítal,že tá vozíková drážka bola príliš blízko vedľa koľaje vlečky,že by to tam kolidovalo s šírkou vagónov,ktoré vraj majú šírku tri metre.Takže bežná šírka vagónov bola okolo 2,5m.Šírku 3 a 3,10m mali len vozne vozovej skupiny 10 ČSD Pao,Paon,Px,Ptdo,Ptdr a ich odvodeniny,plus koristné DRB SSys a ich odvodeniny u ČSD voz.sk.6.,všetko plošiňáky prioritne konštruované na prepravy tankov a bojovej techniky.Toto ku tabačke určite nechodilo
?
2.Vlečka okolo Hasičskej zbrojnice...Nula bodov!Tá liatinová trolejová kotviaca rozeta bola použitá na osvetľovací preves,druhý koniec lana kotvený v drevenom stĺpe el.vedenia a na tom visela lampa.Doložené tromi fotografiami.To isté sa vyskytuje aj na Hlavnej,napr. na "Sedrii" a náprotivok je na "Mladosti",všetko riadne vysoko.Sú aj inde.Zrejme to súviselo so začlenením KEPD pod Mestské verejné podniky,asi "nekonečnou" zásobou už zastaraných roziet a likvidáciou stĺpov osvetlenia na Hlavnej/Veteran upresní... ? /.Inak by som mal mať konečne zmapované všetky liatinové rozety,čo ostali v meste.Časť ide na schválenie,ako Pamätihodnosti mesta Košice,prvé kolo schvaľovania už prebehlo.Ešte očakávam dačo z Prahy,čo o tom vedia,keďže oni majú to isté. ?