Reply on: mi.v #11240:
Ukončovanie platnosti značiek v križovatkách je ďalší z nedorobkov tzv. československej značkárskej školy. Len v Košiciach nájdem niekoľko sporných a najmä preznačkovaných miest. Jedno za všetky: Poľov smer Košice. Najprv 60tka, potom os križovatky, za ňou opäť ďalšia značka obmedzujúca MPR na 60 km/h a o pár desiatok metrov značka ukončujúca MPR 60 km/h. Po ďalšie, pri súčasnom systéme si vodič musí domýšľať a teda jestvuje viacero situácií, kde je prinajmenšom sporné, či ten výjazd po pravej strane je ešte miesto mimo cesty alebo regulérna cesta nižšej kategórie. Napríklad: Odbočka pri zastávke Pereš, vodojem je čo? Je to križovatka alebo nie? Dokonca na hlavnej nie je ani značka hlavná cesta a na vedľajšej chýba Daj prednosť v jazde (tabuľa začiatok cesty pre MV tam pre zmenu je). To tam platí pravidlo pravej ruky? Za zastávkou je ale zopakovaná značka MPR 100 km/h, čo by napovedalo, že to teda križovatka je. Ukážkový bordel.
Ešte k tomu "nemeckému vzoru". V tejto novele a pár predošlých (implementácia TP a vzorových listov) sa kopíruje najmä rakúsky systém, vrátane detailov ako tvary šípok či systém informačných a smerových značiek v rôznych druhoch križovatiek (výjazdy z diaľnice, diaľničné uzly, X-ká, T-čka).
mi.v